Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
m-chip.eu Vajenec
Pridružen/-a: 12.12. 2013, 23:49 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 26 Dec 2013 09:20 Naslov sporočila: |
|
|
jstukelj1 je napisal/a: | kako pa to vpliva na porabo, ali je ne poveča, če dobi večjo moč. ali obstaja bojazen, da se traktor pregreva. |
Kar se porabe tiče je deloma odvisno od voznih namembnosti traktorja samega in kaj počnete z njim. V praksi se pri večini naših strank poraba zniža v povprečju 8-12% na delovno uro ob istih delovnih pogojih in naporih kot pred posegom. Če pa traktor polno obremenjujete in vozite recimo temu večinoma na "ful gas" bi poraba znala narasti, vendar ne ekstremno.
Pred kratkim je bil v Gorenjskem glasu članek na temo naših storitev in smo nekoliko bolj poljudno napisali o relaciji moč,navor,obrati in v njem lahko dobite informacije zakaj je temu taku. Povezava do članka: http://goo.gl/YSW1gI
Do pregrevanja pri tem načinu skorajda ne more priti. Spremembe na programu upoštevajo vse obstoječe programske varovalke, ki bi tudi če bi do tega prihajalo to takoj blokirale(opozorila na armaturki, blokada motorja oz onemogočanje nadaljnje vožnje,...).
Tukaj je tudi bistvena razlika napram ponudbi t.i. power boxov saj ti ravno pri teh lahko tudi lažejo motornemu računalniku in na ta način dosegajo večji/daljši vbrizg goriva in posledično dodatno moč. Poleg tega da seveda lažejo o obratih motorja, tlaku v common railu ipd. Recimo veliko boxov bo računalniku lagalo da je tlak v CR vodu npr. 800mBar ko je dejansko v bistvu že 1000 mBar, računalnik ga dvigne in na koncu je v vodu dejansko 1200 mBar ne da bi računalnik to vedel. Vse pač s tem ko spreminja napetost signala proti krmilni enoti. Ker je tlak večji je količina vbrizganega goriva večja, injektorji pa so stalno in v najvišjih obratih pod veliko večjimi obremenitvami, ki jih morajo zadrževati. Lahko trpijo tudi bati pri najvišjih obratih saj je vbrig bistveno "močnejši", količina vbrizga prevelika, potem pride do dimljenja kar morebiti pri novejših traktorjih zaradi filtrov niti ne zaznamo. Nekateri "neresni" boxi bi v najvišji prestavi in največjih obratih tak motor lahko spravili celo v prepovedano cono obratov in ga uničili oziroma počasi na tak način uničevali. Pač odvisno od konstrukcije in kvalitete takega boxa - obstajajo kot pri vsem slabši in boljši. Kakorkoli zadeve s tem niso linearne saj npr. imate 20% več moči, 15% več moči, računalnik ne "odpira" dovolj zraka v motor, saj v bistvu deluje z nepravimi parametri, varnostne funkcije motorja se morebiti sploh ne vklopijo saj imajo zopet napačne vrednosti, tlake morebiti celo temperaturo motorja...
Box je v vsakem primeru VEDNO tehnološko PODREJEN OPTIMIZACIJI direktno v elektronski krmilni enoti vozila, saj nikoli ne more niti ne bo nikoli mogel vplivati na toliko parametrov in map kot lahko optimizacija. Tega se zaveda vsak, ki pozna tehnološke koncepte tega področja. Je pa optimizacija seveda močno odvisna od izkušenj in znanja tistega, ki te spremembe opravi, sicer je isto sranje ali celo še slabše zato je vedno dobro poiskati kvalitetnega ponudnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
anzovc Traktorist
Pridružen/-a: 20.03. 2011, 11:53 Prispevkov: 130
|
Objavljeno: 26 Dec 2013 13:50 Naslov sporočila: |
|
|
Ker ste dvignili moč modelu JD 5080 R sem stvar malce podrobneje pogledal. Ob tem imam pa tudi nekaj vprašanj.
Torej Modeli JD 5080R, 5090R in 5100R se razlikujejo le po moči sicer pa ne (vsaj mislim, da je tako). Ti modeli imajo še možnost kratkotrajnega povišanja moči (maksimalna moč) ki je okoli 7% večja.
Pomeni model 5080R ima potem moč okoli 87 km.
Iz podatkov v vaši tabeli omenjenemu modelu dvignete navor s 334 na 390 Nm in moč s 80 na 105 km. A je to zdaj maksimalna moč ali se zadaj skriva še tistih dodatnih 7% moči?
Kot drugo je zanimivo to, da pri vseh treh modelih dvignete moč za 25 km, dvig navora je pa kar precej različen, to pa si ne moremo razlagati drugače kot to, da se karakteristika navora in moči kar precej spremeni - navor se dosega pri višjih vrtljajih. Najbolj očitno se to vidi pri dvigu navora pri 5080R s 334Nm na 390 Nm pri katerem je moč potem že 105 km, medtem ko model 5100R tovarniško ima max navor 416 Nm in moč 100 km. Zato bi bilo zanimivo videti karakteristiko motorja pred in po tuningu. Ali to omogočate? Je kaj doplačila? Upam si trditi, da povišanje navora predvsem v višjih vrtljajih z vidika udobja vožnje traktorja ni najbolj fajn.
Ko pogledam možnost dviga moči za omenjene modele mi je nekako nelogično, da najmočnejši model ravno tako dvignete s 100 na 125 km (oz. 107 na 125 ali 107 na 132 km ??), kar je z vidika dolgoletne vzdržljivosti vprašljivo. Ampak ok morda je pa ta 4,5 l motor in traktor kot celota dovolj vzdržljiv in konstruiran dovolj robustno, da prenese višjo moč brez, da bi to pomembno skrajšalo življensko dobo.
Ampak, če to prenese najmočnejši model bi potem enako sklepali še za šibkejša modela. Seveda nisem prepričan ali imajo omenjeni modeli popolnoma iste injektorje in še kaj drugega pri motorju, potem razumem, da vsakemu modelu dvignete moč za 25 km sicer bi pričakoval, da bi lahko vse tri modele "sfrizirali" na 485 Nm oz. 125 km.
Upam, da sem bil dovolj jasen pri vprašanjih in prosim za pojasnila.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
kmet V.I.P
![V.I.P V.I.P](http://tbn0.google.com/images?q=tbn:dmLF7UAv8V4D_M:http://www.h2oteam.com/forum/images/ranks/rank_vip.gif)
![](images/avatars/traktor/321323003443574461e1da.jpg)
Pridružen/-a: 14.02. 2006, 16:32 Prispevkov: 1157
|
Objavljeno: 26 Dec 2013 16:25 Naslov sporočila: |
|
|
@anzovc
za vsa tvoja vprašanja mislim da je veliko dela da ti nekdo odgovori in razloži tukaj na forumu.
Prvo je potrebno poznat sam princip delovanja motorja in korelacije med količino zraka, količino goriva, temperaturo izgorevanja in temperaturo izpušnih plinov.
Naslednja stvar pa je navor. Če je na primer pri 1800 rpm 400Nm navora je na ojnici ista sila kot če bi bilo pri 1500rpm 333Nm navora. V kolikor bi želel imeti pri nižjih obratih večji navor posledično trpijo ojnica in ojnični ležaji.
vglavnem je en kup faktorjev, ki se morajo poklapati da vse deluje ok. Točen optimum je pa zelo težko najti, saj je odvisen od uporabe stroja. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
linč Izjava leta 2012
Pridružen/-a: 16.11. 2008, 18:26 Prispevkov: 1191 Kraj: brkini
|
Objavljeno: 26 Dec 2013 16:32 Naslov sporočila: |
|
|
Torej, pred časom sem na traktorju Case cx 70 vgradil turbo polnilnik, kar me je stalo 2005 eur, pridobil sem cca 20-22% navora in moči (iz 74 na cca 90 km). Sprašujem se, kaj sem s tem napravil. Večja storilnost traktorja? Ne. Edino kar je pridobil, je večja živahnost. Mar bi vlagal vase tisti denar, torej ga pojedel in popil. Čip tuning - davek za nespametne. Če potrebujete večji traktor, tega s čip tuningom ne boste dosegli. Verjetno, da so bili inženirji v tovarni neumni, ko so napravili tak model s točno toliko moči in navora kot ga ima. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
m-chip.eu Vajenec
Pridružen/-a: 12.12. 2013, 23:49 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 26 Dec 2013 22:49 Naslov sporočila: |
|
|
anzovc je napisal/a: | Ker ste dvignili moč modelu JD 5080 R sem stvar malce podrobneje pogledal. Ob tem imam pa tudi nekaj vprašanj.
Torej Modeli JD 5080R, 5090R in 5100R se razlikujejo le po moči sicer pa ne (vsaj mislim, da je tako). Ti modeli imajo še možnost kratkotrajnega povišanja moči (maksimalna moč) ki je okoli 7% večja.
Pomeni model 5080R ima potem moč okoli 87 km.
Iz podatkov v vaši tabeli omenjenemu modelu dvignete navor s 334 na 390 Nm in moč s 80 na 105 km. A je to zdaj maksimalna moč ali se zadaj skriva še tistih dodatnih 7% moči? |
Tista dodatna BOOST moč pride na to dodatno.
anzovc je napisal/a: | Kot drugo je zanimivo to, da pri vseh treh modelih dvignete moč za 25 km, dvig navora je pa kar precej različen, to pa si ne moremo razlagati drugače kot to, da se karakteristika navora in moči kar precej spremeni - navor se dosega pri višjih vrtljajih. Najbolj očitno se to vidi pri dvigu navora pri 5080R s 334Nm na 390 Nm pri katerem je moč potem že 105 km, medtem ko model 5100R tovarniško ima max navor 416 Nm in moč 100 km. Zato bi bilo zanimivo videti karakteristiko motorja pred in po tuningu. Ali to omogočate? Je kaj doplačila? Upam si trditi, da povišanje navora predvsem v višjih vrtljajih z vidika udobja vožnje traktorja ni najbolj fajn. |
Moč je teoretičen podatek, pove le pri koliko vrtljajih motorja lahko proizvedemo največ dela. V primerjavi s krivuljo navora, moč pospešeno narašča z vrtljaji motorja še dolgo po tem, ko je krivulja navora že pričela padati. Moč bo naraščala toliko časa, dokler bo navor padal počasneje kot pa naraščajo vrtljaji motorja. Povedano na kratko, maksimalni navor bo vedno dosežen pri nižjih obratih, kot maksimalna moč. Pri dizel motorjih seveda zaradi večjega kompresijskega razmerja...višji tlak, večji navor...itd. Zanimati vas more torej le navor. Idealno je seveda če ga lahko zadržujemo čim dlje visoko oziroma skozi čim širši razpon obratov.
Tole je na primer meritev JD 6115R: http://goo.gl/epdCmj
Meritve se pri traktorjih delajo na dinamometru preko kardanske gredi. Trenutno je nimamo v lasti vendar bi jo lahko pridobili če bi stranka to želela. Imamo nek ustni dogovor z nekaterimi trgovci traktorjev v Sloveniji. Je pa seveda to potem doplačilo.
anzovc je napisal/a: | Ko pogledam možnost dviga moči za omenjene modele mi je nekako nelogično, da najmočnejši model ravno tako dvignete s 100 na 125 km (oz. 107 na 125 ali 107 na 132 km ??), kar je z vidika dolgoletne vzdržljivosti vprašljivo. Ampak ok morda je pa ta 4,5 l motor in traktor kot celota dovolj vzdržljiv in konstruiran dovolj robustno, da prenese višjo moč brez, da bi to pomembno skrajšalo življensko dobo.
Ampak, če to prenese najmočnejši model bi potem enako sklepali še za šibkejša modela. Seveda nisem prepričan ali imajo omenjeni modeli popolnoma iste injektorje in še kaj drugega pri motorju, potem razumem, da vsakemu modelu dvignete moč za 25 km sicer bi pričakoval, da bi lahko vse tri modele "sfrizirali" na 485 Nm oz. 125 km.
Upam, da sem bil dovolj jasen pri vprašanjih in prosim za pojasnila.
Lp |
Seveda za vse tipe vozil ne gremo preverjati vseh posameznih delov ločeno, saj bi bilo to pri več tisoč modelih vozil preprosto nemogoče. Zato nekako identični preskoki....
Ko pa smo šli preverit sestavne dele 5R serije pa je dejansko kot trdite sami. Dejansko bi lahko 5080R dvignili na 5100R oziroma celo na 125 KM. Pri teh modeli so vsi sestavni ključni deli isti. Motor 4.5l PowerTech, 4045HL284 (DD21703) in vsi deli po part katalogu so isti! (turbina, motor, bati, injektorji, kardanska gred, menjalnik/i...
Malo je potrebno tukaj gledati na zadeve širše. Ponudba modelov in moči med temi že dolgo ni več samo zaradi mehanskih omejitev (tudi, vendar ne vedno) vedno bolj se namreč proizvajalci orientirajo po emisijskih normah in motorje ter ponudbo prilagodijo predvsem tem. Oziroma drugače pogledano, uporabijo iste mehanske sklope, z elektronskim krmiljenjem pa uskladijo delovanje skladno z različnimi emisijskimi normami. Zadevo dodatno seveda še tipkso zapakirajo in v posamezne modele dodajo razlike v opremi in podobno.
Direktiva EU ki na 300 straneh opisuje zahteve glede teh emisijskih norm je predvsem 97/68/EC, ki je dosegljiva tule http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/mechanical/non-road-mobile-machinery/index_en.htm
Tu lahko najdete tudi formule in opise kaj morajo izpolnjevati motorji oziroma bolje rečeno, kaj mora izpolnjevati DELOVANJE motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
m-chip.eu Vajenec
Pridružen/-a: 12.12. 2013, 23:49 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 26 Dec 2013 22:54 Naslov sporočila: |
|
|
linč je napisal/a: | Čip tuning - davek za nespametne. Če potrebujete večji traktor, tega s čip tuningom ne boste dosegli. Verjetno, da so bili inženirji v tovarni neumni, ko so napravili tak model s točno toliko moči in navora kot ga ima. |
Ne bi ravno rekel za nespametne. V zadnjem času morebiti celo bolj obratno. Seveda je pomembno ,da je narejeno solidno.
Inženirji v tovarnah že kar nekaj zadnjih let delajo bolj na mehatroniki kot pa na sami mehaniki. Kaj je v zadnjem času glavna omejitev pa sem omenil, gre za direktivo EU 97/68/EC o emisijskih normah. To kar sem omenil v prejšnjem postu...emisije, zavarovalni razredi, davščine...to kar smo v Evropi svetovni strokovnjaki.
To je tisto čemur sledijo tudi proizvajalci traktorjev vedno bolj. Vse ostalo na to pa je marketing in goli kapitalizem oziroma iskanje dodane vrednosti, dobička. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
linč Izjava leta 2012
Pridružen/-a: 16.11. 2008, 18:26 Prispevkov: 1191 Kraj: brkini
|
Objavljeno: 27 Dec 2013 14:58 Naslov sporočila: |
|
|
m-chip.eu je napisal/a: | linč je napisal/a: | Čip tuning - davek za nespametne. Če potrebujete večji traktor, tega s čip tuningom ne boste dosegli. Verjetno, da so bili inženirji v tovarni neumni, ko so napravili tak model s točno toliko moči in navora kot ga ima. |
Ne bi ravno rekel za nespametne. V zadnjem času morebiti celo bolj obratno. Seveda je pomembno ,da je narejeno solidno.
Inženirji v tovarnah že kar nekaj zadnjih let delajo bolj na mehatroniki kot pa na sami mehaniki. Kaj je v zadnjem času glavna omejitev pa sem omenil, gre za direktivo EU 97/68/EC o emisijskih normah. To kar sem omenil v prejšnjem postu...emisije, zavarovalni razredi, davščine...to kar smo v Evropi svetovni strokovnjaki.
To je tisto čemur sledijo tudi proizvajalci traktorjev vedno bolj. Vse ostalo na to pa je marketing in goli kapitalizem oziroma iskanje dodane vrednosti, dobička. |
Figo ste strokovnjaki.
En moj dober kolega, lastnik tovornjakov, je te iste bedarije počel na tovornjakih, kupil je s šibkejšim motorjem in ga čipiral, ker je tako prišel cenejše skozi. Po nekaj kapitalnih popravilih je prišel do sklepa, da mu to početje ne odgovarja več. Trikrat lahko ugibaš zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
m-chip.eu Vajenec
Pridružen/-a: 12.12. 2013, 23:49 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 27 Dec 2013 15:18 Naslov sporočila: |
|
|
linč je napisal/a: | Figo ste strokovnjaki. En moj dober kolega, lastnik tovornjakov, je te iste bedarije počel na tovornjakih, kupil je s šibkejšim motorjem in ga čipiral, ker je tako prišel cenejše skozi. Po nekaj kapitalnih popravilih je prišel do sklepa, da mu to početje ne odgovarja več. Trikrat lahko ugibaš zakaj. |
@linč: Kot smo že omenili v prispevkih pred tem. Končne rezultate se lahko naredi na "smart" ali "idiot" način. Ne posploševati teha zadev. Ne počnemo nič drugega in nič drugače kot to velikokrat počnejo že sami proizvajalci vozil. Tudi pri tovornjakih je isto. Poznamo še bistveno bolj ekstremne zgodbe in okvare s tega področja.
Tudi stranke s tovornjaki imamo v Sloveniji in nimajo težav, niti jih nima tistih nekaj 100 letno, ki jih opravimo samo v EU sami in preko distributerjev, brez drugih kontinentov...potem gre številka preko 1000.
Če bi bilo tako enolično kot omenjate bi bili mi že zdavnaj brez posla zaradi reklamacij in pritožb pa temu ni tako.
Kot pravimo, isti končni rezultat na performansah lahko dosežemo na več načinov. Zato cena teh posegov nikoli ne sme biti glavni dejavnik, temveč izkušnje in reference ponudnika. Žal v Sloveniji še vedno prevečkrat vsak gleda kako prihraniti 1 EUR ki mu na koncu povzroči 10 EUR stroškov. Tudi sami imamo največ dela s tem, ko je enkrat zadeva na vozilu, stranke vidijo, da nismo blefirali. ![Surprised](images/smiles/icon_surprised.gif) |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
los Vajenec
Pridružen/-a: 06.04. 2009, 18:58 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 27 Dec 2013 15:57 Naslov sporočila: steyr kompakt 370 |
|
|
zanima me koliko se ga da navit ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
mehanik123 Traktorist
Pridružen/-a: 17.10. 2008, 16:26 Prispevkov: 190 Kraj: Ljubljana - Mrzli vrh
|
Objavljeno: 27 Dec 2013 20:01 Naslov sporočila: |
|
|
Fantje iz te moke nebo kruha! |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|