Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vozu1 Vajenec
Pridružen/-a: 24.04. 2008, 12:48 Prispevkov: 7
|
Objavljeno: 13 Sep 2009 08:40 Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
Imam vprašanje na temo hidravljičnega volana. Na svojem TV 730 bi zamenjal navadni volan s hidravljičnim. Verjamem da je z njim veliko lažje voziti. Vemo da je značilnost (verjetno slaba) zglobnih traktorjev ta, da se pri zavijanju v določeno smer s prednjim delom traktorja enako premika tudi zadnji, v nasprotno smer. Pri tem tudi pride do premikanja priključkov, ki so pripeti zadaj na traktor, kar včasih povzroči precej težko sukanje volana, seveda odvisno od vrste priključka. Zadevo glede lažjega zavijanja verjetno dobro reši hidravljični volan. Tukaj pa bi imel vprašanje. Pri vožnji z npr. polno prikolico drv po klancu navzdol (seveda imam tudi na prikolici zavoro), po možnosti po terenu z raznimi kotanjami, je treba čvrsto držati volan, da ga nam ne vzame. Podobno je tudi na z zadnjim delom traktorja, ki ga hoče prikolica poriniti vstran in zopet nam volan sili iz rok. Podobno je verjetno tudi pluženju snega vstran. Pride do t.i. povratnega delovanja (moj laični izraz) od koles in priklopa traktorja na zglob in volan. Sedaj pa me zanima, kako se zadeva spremeni, če traktor imel hidravljični volan? Ali ta povsem onemogoči t.i. povratno delovanje ali ga le omili?
Tisti, ki omenjeni volan imate, verjetno veste kako je s tem v praksi in bi prosil da zadevo malo opišete. Pa še to, ga je najbolje kupiti v Agromehaniki ali tudi kje drugje (ali mogoče obstajajo različne izvedbe)?
Imam pa še en problem. Stalno mi kaplja hidravljično olje in sicer na mestu priklopa ene od kovinskih cevi (notranje) z rezervarjem. Pred časom sem že poskušal nekaj z ovijati s teflonskim trakom, pa ni bilo dovolj, ker sem odvil le matico, ovil trak in zopet privil nazaj. Ali bi moral izprazniti rezervar in vzeti cev dol, ter oviti? Ali je bolje te cevi zamenjati z gumijastimi, če se jih da kupiti? Če se je že kdo srečal s podobno težavo, bi prosil za kakšen nasvet.
Lepo nedeljo vsem,
Vojko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BaTeK Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 12.01. 2008, 14:19 Prispevkov: 1137
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
fireman.peter Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 06.02. 2007, 14:32 Prispevkov: 591 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: 14 Sep 2009 22:08 Naslov sporočila: |
|
|
Vozu1
Najprej naj povem, da hidravličnega volana na mojem TVju nimam (bi ga bil pa vesel ), lahko pa kljub temu povem svoje mišljenje.
Zavijanje sprednjih in obenem tudi zadnjih koles je v nekaterih situacijah prednost v drugih pa slabost tako da čist odvisno od situacije.
Kar se tiče hidro volana je pomoje super zadeva. Ne samo to, da je upravljanje povsem lahkotno, mislim da so tudi ti vplivi, ki si jih imenoval kot t.i. povrato delovanje prestreženi in ne delujejo več na naše roke, ki držijo volan. Seveda pa na traktor še vedno delujejo s svojo silo vendar pa jih hidravlika prestreže in jih zato ne občutimo kot sicer na mehanskem volanu. Ni se nam treba več bati da bi nam volan vzelo iz rok.
Kar se tiče vožnje s prikolico nam hid. volan omogoča, da z lahkoto sredino traktorja (s katero sicer krmilimo) držino v željeni smeri, ne moremo pa vplivati na to da nam nebi traktor zalomilo (ter porinilo v stran) v priključku kjer je pripeta prikolica. Če je traktor na zadnjem delu zadosti obtežen je manjša verjetnost da do tega pride. Se pravi, da je boljše met težji traktor ali pa naj bo prikolica takšna, da tišči traktor k tlem, zavore na prikolici pa so še največja varnost. Nekaj debate o vožnji s prikolico je bilo pred kratkim- nekaj strani nazaj.
Za pluženje s prednjo desko je že Batek povedal kaj se dogaja, če je traktor prelahek na zadnjem delu.
Izvedbe hidr. volanov so v glavnem po funkciji enake, po izgledu mal različne. Kaj je komu lepše je stvar posameznika. Imajo pa za kupit v Agromehaniki, po oglasih na netu sem zasledil tudi enga gospoda, ki stvar proda in tudi vgradi pol je pa še tretja varijanta, da nabaviš po delih (na netu) in z še neki svojem delom (montaža in izdelava nosilcev) stvar spraviš skup.
Puščanje hidr. olja
Predvidevam, da imaš to kovinsko cev na rezervar zatesnjeno s s pomočjo konusnega obročka, ki je nasajen na to cev, vseskup pa potem drži v rezervar matica. Včasih pomaga če mal pritegnemo zadevo, vendar ne gre pretiravat, da ne potrgamo navojev. Če tko ni učinka potem je najbolš zamenjat ta konusni obroček na cevi. Verjetno se ne bo dal sneti iz cevi, zato sem jaz enkrat na 420ki to cev skrajšal- odrezal pod tem konusom, spucal barvo iz cevi, nataknil nov konus in privil nazaj na rezervar. Stvar je bla potem OK. Zadnja varijanta pa je, da nabaviš novo gumijasto cev. Je sicer nekaj dražja od prej naštete, ampak najbolj enostavna.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zupi Vajenec
Pridružen/-a: 10.05. 2008, 12:46 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: 15 Sep 2009 13:00 Naslov sporočila: |
|
|
@vozu1
Moje izkušnje z hidravličnim volanom so odlične. Namestili smo ga na začetku letošnje pomladi in moram reči, da je traktor TV 732 čisto nekaj drugega, v primerjavi z navadnim volanom. Volan lahko vrtiš samo z enim prstom, ne da bi se pri tem kaj matral. Je pa res da mora biti vsaj malo gasa, da je dovolj olja, ker drugače je volan malo trši, ampak ni sile.
Kar se tiče povratnega delovanja, ga pri hidravličnem volanu ni. Traktor je v taki legi kot jo določa cilinder volana in tudi ko volan spustiš in se pelješ po luknjah, se cilinder ne premakne niti za mm in tako traktor drži svojo smer. Edino v gozdu prideš do meje hidravličnega volana. V primeru da imaš na vitli lepo količino lesa in da je vitla na tleh, ne dvihnjena, s traktorjem ne moreš zaviti, ker pri tem začne delovati varnostni ventil na glavi volana. Tako je tudi bolje, saj bi v nasprotnem primeru prišlo do strojeloma. Ko pa dvigneš vitlo pa vse lepo deluje tako kot je treba.
Kje ga kupiti? Mi smo ga kupili pri mojstru ki oglašuje na avto.net za 690€, v to ceno je vštet ves material in montaža. V agromehaniki je cena približno ista, s tem da moraš še sam vse zmontirati, plus tega po pogovoru s prej omenjenim mojstrom, deli od agromehanike ne pašejo iz prve in je potrebno malo predelav, kar pa ti spet vzame nekaj časa.
Če te še kaj zanima pa kar vprašaj.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
fireman.peter Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 06.02. 2007, 14:32 Prispevkov: 591 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: 15 Sep 2009 21:21 Naslov sporočila: |
|
|
Zupi
No tega mojstra sem mel tudi v mislih ko sem rekel, da en gospod iz oglasov proda in vgradi zadevo.
Drgač sem tud jest iz pogovora z njim izvedel da od AGT ne paše iz prve in tako dalje... Treba je to tudi mal z rezervo jemat, nihče ne bo konkurenco hvalil.
Drugač pa ne vem zakaj ti že pod prostim tekom ne deluje z vso močjo. Kot kaže volanu manjka malenkost tlaka zato bolje dela z mal gasa. Sicer me res zanima kako ta volan, ki ga imaš ti, izgleda. Upam da potešiš mojo radovednost z slikami, no če ne prosim preveč. Sicer se mi zdi da sem že videl to izvedbo in mi sam izgled bolj odgovarja kot od AGT, ki je izveden v obliki stebra. Sicer je izgled manj pomemben od delovanja. Mogoče sem samo navajen originalnega ta pa je originalu po obliki bolj podoben. Kaj pa vem.
Mogoče se oglasi še Sančo, ki ima od AGT izvedbo in nam pove kako deluje pod štant gasom pa tudi če je bilo treba kaj prirediti- opasati, kot pravi ta mojster. Skratka, me zanimajo mnenja in primerjave od vaju dveh (pa tudi drugih seveda), ki zadevo že imata montirano, pa še mal bi ustvarili mnenje katera izvedba se bolj splača.
Obe izvedbi sta za cca 700€, v velik plus je temu mojstru to, da pride na dom in zmontira zadevo (všteto v ceno) z AGT izvedbo pa si sam svoj mojster, zato lahko rečemo da so nekaj dražji.
LP
PS
Za slike se res priporočam, po možnosti kar detaljno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
carraro V.I.P
Pridružen/-a: 13.02. 2006, 22:00 Prispevkov: 1073 Kraj: blizu Tolmina - Baška grapa
|
Objavljeno: 16 Sep 2009 12:35 Naslov sporočila: |
|
|
od AGT-ja volan ima sosed in ni bilo potrebno nobenih predelav, saj dobiš vse v kompletu. Je pa res da pri minimumu ne deluje ravno najbolje. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zupi Vajenec
Pridružen/-a: 10.05. 2008, 12:46 Prispevkov: 34
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
fireman.peter Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 06.02. 2007, 14:32 Prispevkov: 591 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: 19 Sep 2009 12:40 Naslov sporočila: |
|
|
Zupi
Najprej hvala za slike ki si jih objavil in za tvojo pripravljenost, da nam zadevo predstaviš.
Po slikah sodeč se mi zdi tvoj volan kar super zadeva.
Imam pa še nekaj vprašanj:
- Ali so cevi vse enakega premera?
- Zanima me katere firme je volanska glava in njene karakteristike- podatki lit/min, bar...
- Ali je prioritetni ventil nameščen že v sami volanski glavi?
- Kolikšna je skupna dolžina od začetka glave pa do vrha- sredine volanskega obroča?
- Ali bi lahko enkrat ob priliki poslikal zadevo iz mal večje oddaljenosti kot so te, da bi videl koliko je volan nagnjen in visok.
Hvala že v naprej za odgovore!
PS
Nivokaz za gorivo imaš super zrihtano, jaz sem naredil bolj ruski sistem ampak služi pa ok.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zupi Vajenec
Pridružen/-a: 10.05. 2008, 12:46 Prispevkov: 34
|
Objavljeno: 21 Sep 2009 23:59 Naslov sporočila: |
|
|
Sploh ni problema. Na tem forumu se najde marsikaj uporabnega in tako tudi sam rad prispevam k temu.
Da ti odgovorim na tvoja vprašanja:
- Ali so cevi vse enakega premera?
Cevi niso enakega premera. Kovinska dovodna cev iz pumpe je zamenjana z gumijasto (oz. gibljivo hidravlično cevjo) in ima zunanji premer 14 mm (danes se mi je mudilo in sem samo na hitro izmeril zunanji premer), prav tako je cev ki gre iz volanske glave naprej na komande za zadnjo hidravliko 14 mm. Cevi za cilinder volana so pa 12 mm in so čisto kratke. Omenim naj še, da so na izhodu volanske glave nameščene ustrezne reducirke.
- Zanima me katere firme je volanska glava in njene karakteristike- podatki lit/min, bar...
Tega ti ne morem odgovoriti, saj je volanska glava zaprta v kovinsko ohišje, tako da je ploščica s karakteristikami skrita.
- Ali je prioritetni ventil nameščen že v sami volanski glavi?
Tako je. Ni ekstra nameščen.
- Kolikšna je skupna dolžina od začetka glave pa do vrha- sredine volanskega obroča?
- Ali bi lahko enkrat ob priliki poslikal zadevo iz mal večje oddaljenosti kot so te, da bi videl koliko je volan nagnjen in visok.
Volan pride 60 cm visoko nad zglob traktorja in je rahlo nagnjen nazaj. To je vidno na naslednji sliki kaj je mišljeno s temi 60 cm:
Volan je tako malo višji kot original, s tem pa je tudi bolj udoben, saj je original prenizek.
Nivokaz za gorivo je odlična zadeva. Ga je oče že takoj pri novem traktorju namestil. Kar sem pa hotel prikazati na tej zadnji sliki je rešitev problema, če ti pokrovček rezervarja za nafto ne prime (navoj), kar naj bi bil pogost problem pri teh traktorjih. Rešitev je v tem da namestiš objemko in jo toliko pritegneš da navoj zopet prime.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kirezagar Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 28.05. 2008, 16:06 Prispevkov: 1310 Kraj: Dolenjska
|
Objavljeno: 22 Sep 2009 09:09 Naslov sporočila: |
|
|
Vzemi pokrovček od jugota. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|