Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 07 Sep 2009 19:59 Naslov sporočila: |
|
|
Kateri torpedo?
A hidravlični volan dela? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
slatna Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 26.04. 2008, 19:19 Prispevkov: 480 Kraj: Lenart v Slovenskih goricah
|
Objavljeno: 07 Sep 2009 22:41 Naslov sporočila: |
|
|
75-ka. Ko zajebava, takrat nič ne dela, ko pa dela, dela vse! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 08 Sep 2009 10:14 Naslov sporočila: |
|
|
75-tka (in 55-tka) je kar se hidravlike tiče res lahko zgodba zase . Saj dokler deluje je še kar, ko začne zajebavat, je pa j….
Prvi problem je količina olja, ki je odločno premajhna. Točno se ne spominjam, vendar je originalno slabih 20 litrov. Ti stroji imajo namreč ločeno hidravlično in transmisijsko olje. To je prvi vir segrevanja sistema, ki vodi v vse mogoče težave. V enem primeru smo na tak traktor vgradili celo dodaten rezervoar za hidravlično olje. Ker je od tega že kar nekaj časa žal nima nobene slike (še niso bli fotoaparati tako pocen in telefoni ne opremljeni z njimi). Rezervoar je bil 15 litrski vgrajen spredaj pri akumulatorju. Tako je bila skupna količina olja 35 litrov, kar je že precej, precej bolje. Sicer je en pravoveren predpis, ki pravi, da naj bo količina olja enaka vsaj trikratni litraži črpalke, vendar je to na moblnih strojih skoraj nemogoče zaradi prostora. Večja količina olja zelo pozitivno vpliva na segrevanje (ki je manjše), kar pa naprej zelo pozitivno vpliva na staranje in obstojnost olja.
Ena od variant je tudi vgradnja dodatnega hladilnika, ki ga prepihujemo z električno gnanim ventilatorjem. Ta rešitev ni slaba, je pa dost draga in energetsko neugodna, ker vedno obremenjuješ alternator (oziroma skoraj vedno, ker dokler olje ni segreto na nastavljeno temperaturo ventilator miruje)
Drug problem je ti imenovan »razdelilnik«, ki razdeli glavni tok črpalke na napajanje hidravličnega sistema na traktorju in napajanje sistema hidravličnega volana. Gre sicer za reducirni ventil v kombinaciji s tlačno tehtnico. Ta zadeva sicer večinoma deluje, vendar če ne meriš tlaka nikdar ne veš ali deluje dobro. Ta stvar deluje tako, da manjši tok usmeri na volan, večji pa na hidravlični sistem. Vendar pozor: črpalka vedno deluje s tlakom, ki je v danem trenutku višji, drugi del pa se razbremeni do vrednosti obtočnega tlaka. Poenostavljeno to pomeni, da ko se recimo s praznim traktorjem pelješ po cesti, brez da kaj neseš, brez, da uporabljaš hidravliko, uporabljaš samo volan – kompletno količino olja, ki ga daje črpalka(in ta je pri maksimalnem gasu maksimalna) razbremenjuješ pod tlakom recimo 30bar, ki je nekako nastavitev tega tlaka. V takem primeru koristno uporabljaš samo del tega olja, vse ostalo gre v segrevanje hidravličnega olja in nekoristno porabo goriva. Kaj se zgodi, ko se zaradi nečistoč, obrabe, etc ta vrednost spremeni na 60bar? In problem je ker tega sploh ne veš vse dokler tega tlaka ne zmeriš. To zadevo sem enkrat rešil s tem, da sem ta ventil odstranil in vgradil ločeno črpalko za volan. Vsi problemi s crkovanjem hidravlike so bili rešeni, nižja poraba goriva sicer ni bila merjena, je pa šel traktor v klanec bolje. To je bilo opazno na mejnem klancu, ki ga prej ni bilo mogoče prevozit v neki določeni prestavi, kasneje pa je bilo.
Tretji problem je ventil v povratnem filtru. To je plastični drek, ki je nameščen pod filter v kabini. Enkrat sem našel enega, ki je bil stopljen in ga zamenjam. Kupil sem ga v Avtomaxu na Vrhniki. Ko sem vžgal motor sem pomeril obtočni tlak – 40bar!!!! Sprejemljiva vrednost bi bila recimo 4bar in manj. Drek sem odšraufal ven in ga pregledal. Sploh niso bile izdelane neke pretočne izvrtine, ki bi morale bit narejene. Seveda sem vse skup zagnal v smeti in trgovcu povedal naj opozori svojega dobavitelja, kar se pa po zadnjih podatkih, ki jih imam ni nikoli zgodilo. Tega ventilčka nikoli več ne vgradim. Izdelam poseben nastavek, ki drži filter v poziciji in to je to. Malo bolj je potem treba merkat na menjavo hidravličnega filtra.
Ka se tiče ostalih komponent na torpedu niti ni slabo izdelano. Manjši problem so lahko edino dodane hidravlične komande na desni strani v kabini, ker če pride do kakaršnegakoli puščanje teče ravno na desno zavoro.
Če hočeš imet mir in uštimat sistem vsaj za ena čas je nujno treba razdret cel sistem, ga očistit, zamenjat VSA!!! Tesnila, filter in olje (olje se lahko tudi prefiltrira in da nazaj) in naredit enga od sistemov, ki sem ga opisal zgoraj. V tem primeru, bo hidravlika dobro delovala tudi pri precej obremenjenem traktorju, ki recimo neprkinjeno dela cela dan. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 09 Sep 2009 06:42 Naslov sporočila: |
|
|
ne rabiš nobene hude znanosti za hidravliko. najprej volan ima svojo črpalko že v osnovi. potem zadevo je treba res podret, spucat, zamenjat tesnila, regulator... morda kaj spolirat, spucat... filtre zamenjat, olje zamenjat... črpalko preverit (eventuelno zamenjat) potem pa začne zadeva delovat.
preverjeno pri večini torpedov... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 09 Sep 2009 07:02 Naslov sporočila: |
|
|
Vsaj kar sem jih jst vidu ni imel noben svoje črpalke v osnovi. Kar so jih imel so bile zmeraj nadgadnje. Pa ne tovarniško, kasneje.
Res pa da vseh serij ne poznam tako v detajle, da bi lahko trdu, da noben ni nikoli imel serijsko črpalke za volan. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 09 Sep 2009 08:30 Naslov sporočila: |
|
|
ima večina dodatno pumpo (odgon iz obstoječe). ker tisti ki deluje samo po eni pumpi potem ne more uporabljat hidravlike in volana naenkrat (sem videl par teh predelav...) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 09 Sep 2009 10:23 Naslov sporočila: |
|
|
To, da v primeru uporabe volana ne more uporabljat hidravlike ni res. Ravno to omogača ventil o katerem sem govoril. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 09 Sep 2009 10:29 Naslov sporočila: |
|
|
alkoholik je napisal/a: | ima večina dodatno pumpo (odgon iz obstoječe). ker tisti ki deluje samo po eni pumpi potem ne more uporabljat hidravlike in volana naenkrat (sem videl par teh predelav...) |
a imaš mogoče kakšno sliko te izvedbe? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonKR Moderator
Pridružen/-a: 22.02. 2006, 18:53 Prispevkov: 1943
|
Objavljeno: 09 Sep 2009 12:24 Naslov sporočila: |
|
|
tractoreengineer je napisal/a: | Poenostavljeno to pomeni, da ko se recimo s praznim traktorjem pelješ po cesti, brez da kaj neseš, brez, da uporabljaš hidravliko, uporabljaš samo volan – kompletno količino olja, ki ga daje črpalka(in ta je pri maksimalnem gasu maksimalna) razbremenjuješ pod tlakom recimo 30bar, ki je nekako nastavitev tega tlaka. |
Je po izkušnjah tlak 30bar dovolj za volan? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 09 Sep 2009 12:43 Naslov sporočila: |
|
|
Zavisi od velikosti cilindra, če govorimo na splošno.
Za torpedo sem nastavljal med 30 in 40 bar in je povsem zadostovalo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|