Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
nejc Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 08.02. 2007, 20:24 Prispevkov: 2688 Kraj: štajerska
|
Objavljeno: 12 Feb 2008 15:19 Naslov sporočila: |
|
|
zelo dobra novica: Noben razpis(112,121,122) NE šteje za dohodnino rok za izpeljavo naložbe JE podaljšan |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janezo Traktorist
Pridružen/-a: 22.08. 2006, 19:12 Prispevkov: 143 Kraj: Zreče
|
Objavljeno: 12 Feb 2008 22:24 Naslov sporočila: |
|
|
nejc je napisal/a: | zelo dobra novica: Noben razpis(112,121,122) NE šteje za dohodnino rok za izpeljavo naložbe JE podaljšan |
Pojasnilo DURS, št. 4210-462/2007, 30. 11. 2007
Izplačevalca (v konkretnem primeru občino) dohodkov iz naslova kmetijskih subvencij zanima pri katerih izplačilih subvencij je potrebno odvesti akontacijo dohodnine glede na vrsto ukrepa in glede na status prejemnika subvencije. V zvezi z navedenim v nadaljevanju odgovarjamo:
Z uveljavitvijo novega Zakona od dohodnini – ZDoh-2 (Uradni list RS št. 117/06) se je ureditev na področju vštevanja dohodkov iz naslova kmetijskih subvencij v davčno osnovo za dohodnino bistveno spremenila. Z novo rešitvijo se je breme teh dohodkov porazdelilo na vse fizične osebe, uporabnike kmetijskih in gozdnih zemljišč v Sloveniji. Ta rešitev je v skladu s konceptom obdavčitve po katastrskem dohodku, saj se zemljišču pripiše potencialni dohodek, ki bi ga posameznik lahko dosegel z uveljavljanjem pravice do subvencije.
ZDoh-2 v 70. členu določa, da se za dohodek iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti poleg potencialnega tržnega dohodka od pridelave na zemljiščih oziroma panjih štejejo tudi plačila iz naslova ukrepov kmetijske politike in druga plačila iz naslova državnih pomoči, prejeta v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti. Davčna osnova je zato v 71. členu načeloma določena kot katastrski dohodek oziroma pavšalna ocena dohodka na panj, ki vključuje tudi druge dohodke, pripisane zemljiščem oziroma panjem. Določba se sklicuje na sistem ugotavljanja katastrskega dohodka in pavšalne ocene dohodka na panj, ki je še v pripravi. Veljavni predpisi o ugotavljanju katastrskega dohodka pa katastrski dohodek določajo le kot potencialni tržni dohodek od pridelave na zemljiščih. Zato se v prehodnem obdobju, do ureditve nove metode ugotavljanja katastrskega dohodka, davčna osnova od dohodkov iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti v skladu s prvim odstavkom 154. člena ZDoh-2 ugotavlja kot katastrski dohodek, povečan za povprečni znesek subvencij na hektar površine kmetijskih in gozdnih zemljišč. Ta znesek subvencij je povprečje prejetih subvencij v RS na hektar površine določene katastrske kulture in se prišteva k znesku katastrskega dohodka, kot je določen po predpisih o ugotavljanju katastrskega dohodka. Enako se v prehodnem obdobju v 154. členu ZDoh-2 določa pavšalna ocena dohodka na panj.
Povprečni znesek subvencij na hektar kmetijskih in gozdnih zemljišč, ki se pripiše katastrskemu dohodku, ugotovljenemu na podlagi Zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka (Uradni list RS, št. 25/05 – uradno prečiščeno besedilo), oziroma povprečni znesek subvencij na panj, vsako leto objavi minister za finance.
Za leto 2007 je objavljen v Uradnem listu RS, št. 84/2007, ter znaša na ha površine oziroma na čebelji panj:
KATASTRSKA KULTURA
STATUS OMD*
ZNESEK SUBVENCIJ NA ha
njiva
ni v OMD
219,27 EUR
travnik, barjanski travnik, pašnik
ni v OMD
82,81 EUR
njiva
je v OMD
273,46 EUR
travnik, barjanski travnik, pašnik
je v OMD
137,00 EUR
hmeljišče
status OMD ni pomemben
291,48 EUR
oljčnik
status OMD ni pomemben
58,64 EUR
gozd
status OMD ni pomemben
1,06 EUR
panj
status OMD ni pomemben
7,32 EUR
Kmetje, ki opravljajo osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, torej plačil iz naslova ukrepov kmetijske politike in ostalih državne pomoči v zvezi s osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnostjo ne bodo posebej vštevali v davčno osnovo za dohodnino. Prav tako ti dohodki ne bodo samostojen predmet izračuna in plačila akontacije dohodnine. Povprečni znesek, ki ga bodo plačali vsi člani kmečkega gospodinjstva po drugem odstavku 69. člena ZDoh-2, bo posredno namreč vštet že v sam katastrski dohodek, kar pomeni, da se bo skozi akontacijo od katastrskega dohodka izračunala tudi akontacija od drugih dohodkov (subvencij).
Ne glede na navedeno pa so določene subvencije, povezane s kmetijsko in gozdarsko dejavnostjo, oproščene plačila dohodnine in zato niso upoštevane v izračunu povprečnega zneska subvencij, posledično pa za te dohodke tudi ni potrebno izračunati in plačati akontacije dohodnine. Dohodnine so oproščeni:
dohodki iz naslova kmetijsko okoljskih in gozdno okoljskih plačil, plačil v okviru Natura 2000 in plačil, vezanih na Direktivo Evropskega parlamenta in Sveta 2000/60/ES z dne 23. oktobra 2000 o določitvi okvira za ukrepe Skupnosti na področju vodne politike, plačil za dobro počutje živali ter podpor za neproizvodne naložbe, v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kot je določena v 69. členu tega zakona;
plačila iz naslova ukrepov kmetijske politike, pridobljenih v zvezi z dolgoročnimi vlaganji v osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, kot je določena v 69. členu tega zakona in v zvezi s kmetijsko in gozdarsko dejavnostjo, za katero se davčna osnova ugotavlja v skladu s tretjim, četrtim, šestim in sedmim odstavkom 48. člena tega zakona (to so zavezanci, ki ugotavljajo davčno osnovo na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov);
plačila za vodenje knjigovodstva na kmetijah po uradni metodologiji Evropske unije za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev (Farm Accountancy Data Network – FADN), ki so namenjena vodenju knjigovodstva v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kot je določena v 69. členu tega zakona.
Povzamemo lahko, da so izplačevalci dolžni izračunati in plačati akontacijo dohodnine od teh izplačil le v primerih, ko ne gre za ukrepe kmetijske politike, pridobljene v zvezi z dolgoročnimi vlaganji, zavezanci pa ugotavljajo davčno osnovo od dohodkov iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov. Prav tako je izplačevalec za taka izplačila dolžan odvesti akontacijo v primeru, ko zavezanec prejme izplačilo iz naslova kmetijske subvencije v zvezi z dopolnilno dejavnostjo in ugotavlja davčno osnovo od dohodka iz dopolnilne dejavnosti na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov. V skladu s šestim odstavkom 128. člena ZDoh-2 se akontacija izračuna in plača od davčne osnove, določene v tretjem, četrtem, šestem in sedmem odstavku 48. člena ZDoh-2. To pomeni, da izplačevalec od zneska izplačila odšteje normirane odhodke v višini 70 %, od preostalih 30 % pa izračuna in plača 25 % akontacije dohodnine.
V drugih primerih akontacije dohodnine od izplačil subvencij, ki so v zvezi z osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnostjo, ni potrebno plačati.
lp j. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nejc Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 08.02. 2007, 20:24 Prispevkov: 2688 Kraj: štajerska
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
daco Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 04.09. 2007, 16:37 Prispevkov: 238
|
Objavljeno: 17 Feb 2008 10:24 Naslov sporočila: |
|
|
Včeraj so soseda, ki je oddal vlogo za nakup traktorja in kosilnice, klicali iz agencije in mu sporočili, da je pri kosilnici baje nekaj ne štima in da je neka oznaka kosilnice namesto 4 bila 3 in da mora to popravit. Kaj za to pomeni? Ali gre nazaj na čakalno vrsto? Ali je kaka razlika med dopolnitvijo in nepopolno vlogo? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Simon MS Forumovec leta 2007 in FOTO leta 2013
Pridružen/-a: 04.04. 2007, 08:41 Prispevkov: 3942 Kraj: Bakovci (MS)
|
Objavljeno: 17 Feb 2008 17:27 Naslov sporočila: |
|
|
Kolko vem za nepopolne vloge pošljejo za popravek, tiste vloge ki so popolne z določenimi nejastnostmi pa rešujejo telefonsko in to ne vpliva na vrstni red...
Še vedno pa nevem za nikogar, ki bi dobil kak odgovor iz agencije... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kmet V.I.P
Pridružen/-a: 14.02. 2006, 16:32 Prispevkov: 1157
|
Objavljeno: 17 Feb 2008 18:18 Naslov sporočila: |
|
|
Kar se tiče teh čakalnih vrst je nezakonito, da tiste, ki morajo dopolniti vlogo uvrstijo na konec vrste.
Če bi bilo temu tako, bi morali poslati vlagatelju, takoj, ko ugotovijo nepopolnost vlogo za dopolnitev in ne čakati 3 mesece!!!
Poleg tega, kako lahko po zaključenem razpisu dodajo pogoje za dodelitev in pošljejo vlagatelju v dopolnitev nekaj, kar se v prvotnem razpisu sploh ni zahtevalo, hkrati pa te uvrstijo na konec čakalne vrste????
p.s. Poleg tega pa si poglejte malo Avstrijske kmete, ki so dobile subvencije že v začetku devembra(v sloveniji ni niti odločb še) in so kmetje pokupili vsa umetna gnojila po ceni okoli 12€, mi pa ga bomo plačevali po 24€...
Po mojem mnenju je na ministrstvu popolnoma nesposoben kader, ki še denar ki je na voljo ne more razdeliti med kmete ampak ga raje pustijo EU!!! naj me popravi kdo če se motim |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Simon MS Forumovec leta 2007 in FOTO leta 2013
Pridružen/-a: 04.04. 2007, 08:41 Prispevkov: 3942 Kraj: Bakovci (MS)
|
Objavljeno: 19 Feb 2008 15:05 Naslov sporočila: |
|
|
janezo je napisal/a: | nejc je napisal/a: | zelo dobra novica: Noben razpis(112,121,122) NE šteje za dohodnino rok za izpeljavo naložbe JE podaljšan |
Kmetje, ki opravljajo osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, torej plačil iz naslova ukrepov kmetijske politike in ostalih državne pomoči v zvezi s osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnostjo ne bodo posebej vštevali v davčno osnovo za dohodnino. Prav tako ti dohodki ne bodo samostojen predmet izračuna in plačila akontacije dohodnine. Povprečni znesek, ki ga bodo plačali vsi člani kmečkega gospodinjstva po drugem odstavku 69. člena ZDoh-2, bo posredno namreč vštet že v sam katastrski dohodek, kar pomeni, da se bo skozi akontacijo od katastrskega dohodka izračunala tudi akontacija od drugih dohodkov (subvencij).
Ne glede na navedeno pa so določene subvencije, povezane s kmetijsko in gozdarsko dejavnostjo, oproščene plačila dohodnine in zato niso upoštevane v izračunu povprečnega zneska subvencij, posledično pa za te dohodke tudi ni potrebno izračunati in plačati akontacije dohodnine. Dohodnine so oproščeni:
dohodki iz naslova kmetijsko okoljskih in gozdno okoljskih plačil, plačil v okviru Natura 2000 in plačil, vezanih na Direktivo Evropskega parlamenta in Sveta 2000/60/ES z dne 23. oktobra 2000 o določitvi okvira za ukrepe Skupnosti na področju vodne politike, plačil za dobro počutje živali ter podpor za neproizvodne naložbe, v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kot je določena v 69. členu tega zakona;
plačila iz naslova ukrepov kmetijske politike, pridobljenih v zvezi z dolgoročnimi vlaganji v osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, kot je določena v 69. členu tega zakona in v zvezi s kmetijsko in gozdarsko dejavnostjo, za katero se davčna osnova ugotavlja v skladu s tretjim, četrtim, šestim in sedmim odstavkom 48. člena tega zakona (to so zavezanci, ki ugotavljajo davčno osnovo na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov);
plačila za vodenje knjigovodstva na kmetijah po uradni metodologiji Evropske unije za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev (Farm Accountancy Data Network – FADN), ki so namenjena vodenju knjigovodstva v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kot je določena v 69. členu tega zakona.
Povzamemo lahko, da so izplačevalci dolžni izračunati in plačati akontacijo dohodnine od teh izplačil le v primerih, ko ne gre za ukrepe kmetijske politike, pridobljene v zvezi z dolgoročnimi vlaganji, zavezanci pa ugotavljajo davčno osnovo od dohodkov iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov. Prav tako je izplačevalec za taka izplačila dolžan odvesti akontacijo v primeru, ko zavezanec prejme izplačilo iz naslova kmetijske subvencije v zvezi z dopolnilno dejavnostjo in ugotavlja davčno osnovo od dohodka iz dopolnilne dejavnosti na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov. V skladu s šestim odstavkom 128. člena ZDoh-2 se akontacija izračuna in plača od davčne osnove, določene v tretjem, četrtem, šestem in sedmem odstavku 48. člena ZDoh-2. To pomeni, da izplačevalec od zneska izplačila odšteje normirane odhodke v višini 70 %, od preostalih 30 % pa izračuna in plača 25 % akontacije dohodnine.
V drugih primerih akontacije dohodnine od izplačil subvencij, ki so v zvezi z osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnostjo, ni potrebno plačati.
lp j. |
Lahko to prosim kdo prevede?
@Nejc od kje ti informacija? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nejc Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 08.02. 2007, 20:24 Prispevkov: 2688 Kraj: štajerska
|
Objavljeno: 19 Feb 2008 15:23 Naslov sporočila: |
|
|
če sem bol natančen, kdor je obdavčen po KD ne plača dohodnine, ostali(obdavčeni po dejanskih in normiranih stroških) jo morajo plačati. Če si prav razlagam tole:
Citiram: | Prav tako je izplačevalec za taka izplačila dolžan odvesti akontacijo v primeru, ko zavezanec prejme izplačilo iz naslova kmetijske subvencije v zvezi z dopolnilno dejavnostjo in ugotavlja davčno osnovo od dohodka iz dopolnilne dejavnosti na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov.To pomeni, da izplačevalec od zneska izplačila odšteje normirane odhodke v višini 70 %, od preostalih 30 % pa izračuna in plača 25 % akontacije dohodnine. |
mora tudi dopolnilna dejavnost plačati akontacijo
Citiram: | izplačevalci dolžni izračunati in plačati akontacijo dohodnine od teh izplačil le v primerih, ko ne gre za ukrepe kmetijske politike, pridobljene v zvezi z dolgoročnimi vlaganji |
to je to |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Dorado 76 Moderator & Izjava leta 2009
Pridružen/-a: 28.12. 2006, 09:27 Prispevkov: 1060 Kraj: Šentjur
|
Objavljeno: 19 Feb 2008 16:36 Naslov sporočila: |
|
|
Ker nismo vlagali posledično se ne zanimam za ta razpis in kar je s tem povezanega, sem pa SLIŠAL, da naj bi vlada(ali kdorkoli ima ta denar preko) ta denar zapravila/li za nekaj druga in zato ni ne odgovorov ne denarja s strani...
Samo slišal...!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
landerman Vajenec
Pridružen/-a: 21.01. 2008, 19:10 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: 19 Feb 2008 16:53 Naslov sporočila: |
|
|
Če bi bilo to res, potem najbrž ne bi povečevala sredstva na drugih razpisih, npr. "Vrednost javnega razpisa »diverzifikacija v nekmetijske dejavnosti« se povečuje za 5 mio EUR"(vir:ARSKTRP)
Če pa že omenjamo govorice sem pa slišal, da je eden od razlogov za zavlačevanje bližajoče se volitve in s tem nabiranje volilnih glasov. To bi bil lahko tudi razlog za majhno število (baje) nepopolnih vlog. Tako so menda (sem slišal) naredili tudi na Hrvaškem.
Nazadnje urejal/a landerman 19 Feb 2008 18:17; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|