Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
janez03 Traktorist
Pridružen/-a: 23.01. 2007, 21:34 Prispevkov: 194 Kraj: TRŽ'Č
|
Objavljeno: 29 Dec 2007 13:54 Naslov sporočila: Univerzal 4x4 - prednji most |
|
|
Pozdravljeni,
ali je kdo imel težave s prednjim mostom na Univerzalu s sprednjim pogonom? Opazil sem, da imam pri mojem 530-DTC počeno (zlomljeno) pušo na sredi mosta,kjer je osovina-povezava okrog katere niha in je povezan z ostalim traktorjem.
Je kdo že imel tako okvaro in kako je reševal - z varjenjem ali menjavo in koliko okvirno ga je zadeva udarila po žepu?
L.p.; Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jerman.vojko Kmetovalec
Pridružen/-a: 25.11. 2007, 17:22 Prispevkov: 65 Kraj: Nova Štifta pri Gornjem Gradu
|
Objavljeno: 29 Dec 2007 16:57 Naslov sporočila: |
|
|
Notri je ena bronasta puša sam tisto zamenjaj z novo pa nov nobenega lufta več.to je to. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janez03 Traktorist
Pridružen/-a: 23.01. 2007, 21:34 Prispevkov: 194 Kraj: TRŽ'Č
|
Objavljeno: 03 Jan 2008 20:03 Naslov sporočila: |
|
|
Ne gre za izrabljeno pušo, pač pa za POČENO ohišje na mestu kjer je znotraj puša. Ne vem še, ali gre za sivo ali za strojno (temper) litino.
Z izrabljeno pušo se ne bi obremenjeval, lito ohišje je pa nekaj drugega. Pa da bi se vsaj kam pošteno zaletel, da bi bilo logično da poči, tako pa - zmeraj bo glodalo - kaj če spet poči zato sprašujem če je že kdo imel kaj podobnega.
L.p.; Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kmetija Kmetovalec
Pridružen/-a: 30.07. 2007, 17:42 Prispevkov: 64
|
Objavljeno: 04 Jan 2008 15:22 Naslov sporočila: |
|
|
Pri našem universalu 640 dtc ima tudi prednji most na puši veliko lufta ampak pravijo, da se da samo par podlošk not pa je spet za nekaj časa!!Takoj ko bo čas bo prišel na vrsto pa bomo videli kaj je! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
biko Kmetovalec
Pridružen/-a: 03.01. 2008, 20:53 Prispevkov: 48
|
Objavljeno: 21 Jan 2008 16:54 Naslov sporočila: |
|
|
najceneje te pride če zavariš nzej mislim da de držalo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janez03 Traktorist
Pridružen/-a: 23.01. 2007, 21:34 Prispevkov: 194 Kraj: TRŽ'Č
|
Objavljeno: 21 Jan 2008 19:26 Naslov sporočila: |
|
|
Še vedno je odprto. (ker je zima ni hude sile, balo pa vseeno pripeljem z njim). Raziskujem obe opciji - eni pravijo naj varim, drugi, da je litina zadnjih kakih 15 let tako slabe kvalitete da ne bo držalo... Iščem tudi nov (originalni) odlitek - ko je že kazalo, da ga bom dobil se je izkazalo, da je za servo in ne hidrostratski volan in nima ušes za montažo hidravličnega cilindra - še iščem.
L.p.; janez |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gost Vajenec
Pridružen/-a: 20.02. 2007, 21:27 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 21 Jan 2008 20:27 Naslov sporočila: |
|
|
Kar se tiče varjenja je litina kar problematična saj zelo rada poka pri hlajenju. Če imaš vsaj nekaj izkušenj z elektro obločnim varjenjem ti svetujem sledeč postopek material (litino) zabrusi tako globoko da ga kompletno prebrusiš vendar ne do konca ker če nimaš možnosti povrtavanja ti potem puša ne bo pasala. Elektrode daj v peč in jih grej do cca temperature 200-300°C. Zatem postaviš varjenec na mesto kjer boš varil in ga z brenarjem greješ na temperaturo 300-500°C Ko doseže temperaturo začneš variti. Če je potreba spet segrej varjenec. Ko končaš ne tolči žlindre stran ker bo material prehitro popuščal in bo počil zraven vara. Zagotoviti pa moraš počasno ohlajanje varjenca jaz bi ga na tvojem mestu zasul z pepelom in pustil dva dni da se popolnoma ohladi. Nato bi obtolkel žliindro in preveril če je kje počil material zraven. Drugače pa daj zavarit na zavod za varilstvo ti vse zrihtajo pa še z ultrazvokom preslikajo in dajo potrdilo da je vse ok, seveda boš plačal ampak bo na koncu vse ok.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 22 Jan 2008 07:15 Naslov sporočila: |
|
|
varjenje sive litine ni tak preprosto!
1. zavrtas na zacetku in koncu razpoke
2.zabrusis razpoko
3. zagrejes obdelovanec (nekje na 500°c)
4. varis cm (ali mm) naenkrat, pocakas da se malo shladi pa spet...
5. zlindre se ne odstranjuje se pa "zatolce" zvar
6. obdelovanec se mora ohlajati ZELOOO pocasi!!!!
7. za segrevanje se naceloma naj nebi uporabljal avtogen ker prehitro segreva...
najboljsa varianta:
vzami komad, ga pelji k g. Jermanu v Depalo vas, on je res mojster varjenja in ti bo zadevo zavaril, res ne bo cisto poceni bo pa 100% drzalo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janez03 Traktorist
Pridružen/-a: 23.01. 2007, 21:34 Prispevkov: 194 Kraj: TRŽ'Č
|
Objavljeno: 14 Mar 2008 22:52 Naslov sporočila: |
|
|
Epilog zgodbe:
Ko je že kazalo, da bo za ne prevelik denar - 300 EUR možno dobiti nov odlitek, se je izkazalo, da ni ustrezen, in da pravega v doglednem času (ali nikoli) ne bo možno dobiti. (firmo Univerzal so kupili Italijani in "pometli" ven vse kar je bilo Romunsko).
Ostala je druga varianta: varjenje. Problem je bil že nabava ustreznih elektrod, ker cena elektrod ni zanemarljiva (ok. 50 EUR za kilogram v firmi Elektrode Jesenice, pri Merkurju, ki niti nima na zalogi ustreznih kot bi rabil pa celo ok. 100 EUR/kg.) Seveda nisem želel nabavljati 5-kilskega pakiranja. Zadnji (!!!) paket edinih meni še ustreznih elektrod (oznaka Cast Ni Fe B) v "hobi" pakiranju (0,8 kg) sem potem našel v trgovini proizvajalca (Ruska komanda - nov lastnik Železarne dela po svoje).
Ko sem most razdrl (samo snel s traktorja) sem ugotovil, da je debelina stene litine v kateri je puša in v njej osovina samo dobrih 6 milimetrov brez kakih ojačitev na telo mosta. Bronasta puša je bila deformirana, in del litoželezne stene se je odlomil v dva manjša kosa.
Robove sem zbrusil in naredil (postružil) železni komad točne dimenzije puše (fi 43 mm) ki je služil za oporo in šablono pri postavitvi kosov litine na svoje mesto. Ke sam ne obvladam dovolj varjenja litine sem prosil profesionalnega varilca ("kar sem že porabil elektrod, bi jih morali s ta velikim šleperjem pripeljati"). Mož si je stvar ogledal, vzel elektrode in začel variti. Trajalo je skoraj 4 ure, ker se pri hladnem varjenju okolica vara ne sme pregreti, poleg tega smo vse skupaj ojačali še s 5 mm debelim in ca 3 cm širokim trakom jeklene pločevine. Prostora je dovolj in ne razumem, zakaj so Romuni tako izpostavljen in obremenjen del naredili tako šibek.
Ko se je stvar ohladila sem z brusom pobrusil notranjost, vstavil novo bronasto pušo in sestavil nazaj.
Zaenkrat izgleda da bo v redu, po mnenju varilca (kapo dol, kako mu je delo šlo od rok v vseh položajih) bo držalo, tudi litina je kar solidna, čas bo pa pokazal kako in kaj.
Strošek: ok. 40 EUR za elektrode in 40 EUR varilcu, pa nove bronaste puše ok. 25 EUR in 4 l. olja za diferencial. Razmeroma zelo malo denarja, pa veliiiiko slabe volje in živcev je požrlo. K vragu z Romuni!
L.p.; Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marolt Moderator & Forumovec leta 2009
Pridružen/-a: 29.03. 2006, 13:42 Prispevkov: 2778 Kraj: Bloke
|
Objavljeno: 15 Mar 2008 08:30 Naslov sporočila: |
|
|
janez03 je napisal/a: | Epilog zgodbe:
ržalo, tudi litina je kar solidna, čas bo pa pokazal kako in kaj.
Strošek: ok. 40 EUR za elektrode in 40 EUR varilcu, pa nove bronaste puše ok. 25 EUR in 4 l. olja za diferencial. Razmeroma zelo malo denarja, pa veliiiiko slabe volje in živcev je požrlo. K vragu z Romuni!
L.p.; Janez |
Ta zadnji stavek bo kar držal ja...
V naših koncih jih je bilo po 95 letu Univerzalov kakor gob po dežju. Pa en slednji ni zdržal kaj veliko oziroma so jih prodali. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|