Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
zalb.krut Veteran traktor foruma
![](images/avatars/traktor/149464725550f334288d321.jpg)
Pridružen/-a: 31.05. 2012, 20:53 Prispevkov: 236 Kraj: dežela suhe robe
|
Objavljeno: 03 Feb 2025 14:28 Naslov sporočila: |
|
|
@popit
Moram pohvaliti opis vitla. Očitno sem falil takrat objavo. Lepo si se potrudil. Edino tistih bolcnov ne razumem, ki lezejo ven, no izvedbe ne poznam pa nič hudega.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
Tilen123 Kmetovalec
![Kmetovalec Kmetovalec](http://cdn1.iconfinder.com/data/icons/LUMINA/jobs_icons/png/72/farmer.png)
Pridružen/-a: 07.07. 2020, 19:22 Prispevkov: 43
|
Objavljeno: 03 Feb 2025 14:59 Naslov sporočila: |
|
|
zalb.krut je napisal/a: | @tilen123, jaz sem predelal vitel na zrak. Imt 539 in starejši vitel A izvedbe. Predelava ima samo en cilinder, ker je zavora pač mehanska.
Za takšno predelavo potrebuješ: daljinca (moj je iz aliex...), elektro pnevmatski ventil (cca 100€, Prit ob Lj. obvoznici), cilinder, nekaj cevi in priključkov, nosilce pač narediš sam.
Za konec pa veliko časa, da zadevo uskladiš. Temu bi lahko rekel nastavitve. Zrak nima toliko moči kot hidravlika zato morda še kak prenos. Predvsem je pomebno, da ti sklopka ne zdrsuje. Pri vrvici pač bolj potegneš, pri daljincu pa tega ni in je samo 0 ali 1.
Delovenje je nekje na youtube, deluje odlično že cca 6 let. Bistveno bolje in uporabno kot sem si predstavljal. Sedaj je sicer že v prodaji in čakam, da ga kupec odpelje.
Potem pa bo treba v nakup, tajfun, krpan 55 ali unif...55.
Cene od oka 7500€, 😵💫😵💫😵💫 |
Hvala za napisano!
Pri nas smo kupili nov vitel Tajfun 55A 1,8m ene 3 leta nazaj in že takrat sem nekaj razmišljal o predelavi, a je se je pozabilo/ ni rabilo, pa še cajta ni bilo veliko.
Zakaj nismo že od štarta kupili vitel na dalinca? Tolk spet ne gozdarimo, da bi takoj odšteli 7k €, kakor pa 3k € za novega in potem v prihodnosti odštel še kakšen 1k za predelavo, če bi želel.
Z vitlo smo že prvo leto prinesli nazaj ceno, a 7k mi je še zmeraj preveč za dat.
Sem pa že pred nakupov videl predelavo na daljinec na stari tajfun 4tonki sistem na pnevmatski cilinder in mi je zgledal top. (je imel vse poštimano, Vklop/izklop traktorja; Spreminjanje gasa na dalincu; in vlačenje + bremza)
Zdaj pa mi je ponovno na misel prišlo in ko sem gledal čez vse stvari ki bi jih rabil bi me ugodno prišlo. (v primerjavi, če bil od štarta kupil na dalinca pa hidravliko)
Bom pa na tak način naredil:
https://www.youtube.com/shorts/UZanHZOL64I
moram najt kontakt tega možakarja, da ga še kaj uprašam!
popit je napisal/a: |
Jaz sem predeloval iz mehanike na zrak, ampak brez daljinca - > kabel iz elektromagnetnega ventila + tipka z varnostnim stikalom.
Pri elektromagnetnem ventilu imaš 12V ter 24V opcijo, meni sta sicer delali obe opciji na 12V priključku, ampak obvezno vzemi 12V -> manj toka steče in varovalka/napeljava ti bo hvaležna 24V sem dobil zastonj, 12V sem pa kupil.
Nekaj sem kupoval na Stasto pnevmatika, nekaj na TRG pnevmatika.
Priporočam tudi (kar sem jaz naknadno popravljal), da cilinder vežeš na obeh straneh, tako da je zadeva bolj odzivna, ko spustiš tipko in ne čakaš vzmeti, da ročico vrne v prvotni položaj.
http://traktor.mojforum.si/traktor-about21939.html |
Ja, dalinca ki si ga ogledujem od sodelavca in računalnik sta oba 12V. Pa sej logika deluje, da morajo potem tudi elektromagnetni ventili tudi biti 12V oz. vse približno enake napetosti.
Kakšen pnevmatski regulator pa si gor montiral? Pa na kolk barov si ga omejil?
Se splača vzeti tudi pnevmatski filter? al ni potrebo?
Hvala za info glede cilindrov! |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
popit Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22 Prispevkov: 369 Kraj: Rovtar
|
Objavljeno: 03 Feb 2025 15:17 Naslov sporočila: |
|
|
Regulator tlaka ter filter sta pri meni že na traktorju. Ima dobrih 5l veliko tlačno posodo in do sedaj še ni prišlo do tega da bi tlak padel pod 4bar, pa je omejen na 6bar, kakor je večinski standard na pnevmatiki. Manometer je v kabini za nadzor, zadaj imam poleg hidravličnih še hitre pnevmatske spojke. Še boljše bi bilo, da bi imel enako spojko kakor so navadno za pnevmatske zavore zaradi varnosti (če pozabiš opet cev od zraka, pa je vitla že ispet, lahko koga pokrije, ker se cevi ne izklopijo).
Dejansko je poraba zraka zelo majhna za tako močan cilinder. Ima pa cilinder preračunano večjo silo, kot bi jo apliciral z vrvicami pri normalnem ročnem potegu. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
popit Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22 Prispevkov: 369 Kraj: Rovtar
|
Objavljeno: 03 Feb 2025 15:24 Naslov sporočila: |
|
|
zalb.krut je napisal/a: | @popit
Moram pohvaliti opis vitla. Očitno sem falil takrat objavo. Lepo si se potrudil. Edino tistih bolcnov ne razumem, ki lezejo ven, no izvedbe ne poznam pa nič hudega.
Lp |
Bolcni so varovani z neke vrste kaveljom/zaklepom pod vzmetjo in skočijo v utor na bolcnu, ko je le-ta v končnem položaju. Kavlji imajo pri straneh malce zračnosti, da se lahko gibljejo, posledično se premikajo levo-desno. Sistem je narejen tako, da bolcen potisneš skozi luknjo in traktorske roke, kavelj pa na koncu skoči v utor in ga ''zaklene''. Žal je potrebno biti pozoren, da zaklep sede v utor, ker lahko ostane odmaknjen/izven utora in potem bolcni niso varovani. Meni sicer to ne dela preglavic, ker imam hitro vpenjalne roke, pri nekom s klasičnim vpetjem pa lahko povzroči tudi kakšno nesrečo. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
zalb.krut Veteran traktor foruma
![](images/avatars/traktor/149464725550f334288d321.jpg)
Pridružen/-a: 31.05. 2012, 20:53 Prispevkov: 236 Kraj: dežela suhe robe
|
Objavljeno: 04 Feb 2025 09:18 Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj razumem te bolcne. V bistvu so naredili izboljšavo samo zato, da se ji reče izboljšava.
Klasika je še najbolj ziher. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/SoftGreen/images/spacer.gif) |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|