Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ralf Traktorist
Pridružen/-a: 28.05. 2017, 21:35 Prispevkov: 108
|
Objavljeno: 27 Sep 2023 12:52 Naslov sporočila: |
|
|
Je torej bolje pred ovinkastimi klanci navzdol vklopit še prednji pogon in ko prideš na ravno spet ga izklopit? Ker drugače če na primer 8x zabremzam na takih klancih, 8x vklopi 4wd za tisti hip...
Drugače tukaj govorim o hitrostih do max 25 km/h, prikolica + tovor max 4 tone. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
popit Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22 Prispevkov: 359 Kraj: Rovtar
|
Objavljeno: 27 Sep 2023 13:34 Naslov sporočila: |
|
|
ralf je napisal/a: | Je pri vklopljenem 4WD blokada diferenciala da se rešiš iz drsenja posamezne gume v blatu veliko bolj škodljiva za mehanizem kot pri izklopljenem 4WD?
Pri vožnji prikolice ki nima zavor po asfaltu navzdol, je smiselno vklopit 4wd še pred klancem, da konstantno "zavira" še s sprednjimi kolesi, ali enostavno vse prepuščaš avtomatiki, da ob vsakem pritisku zavore vklaplja tudi sprednji pogon? A ne tej "sunki" bolj obremenijo sklop kot konstantni 4WD? |
moje mnenje povezano z izkušnjami je, da v se vklopi blokado difereniciala preden pride do neugodne situacije. Jaz naprimer blokiram diferencial ko predvidim zdrs koles (navzgor ali pa navzdol), ampak seveda samo na ravnih odsekih ceste oz. ko se ne zavija! Če 4x4 ali blokado vklopiš ko traktor že začne drseti, je to skoraj najslabša možnost. Prvo z vidika obremenitve prenosov, drugo pa z vidika nenadne ustavitve na spolzkem terenu, posledično pa še hujšem zdrsu koles... Pred klancem torej 4x4 ter prestava nižje, da motor zavira! Ostalo je na meji hazarderstva Če pa že kaj zdrsne, pa obvezno dodati plin, da se pridobi na hitrosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
b-pod1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06 Prispevkov: 1325
|
Objavljeno: 27 Sep 2023 18:55 Naslov sporočila: |
|
|
Blokade diferencila so ponavadi narejene s "parkljastimi sklopkami" in take blokade niti ne moreš vklopiti, če je razlika hitrosti enega in drugega kolesa že velika (če že drsi). Kolikor mi je znano, imajo vsi traktorji, ki imajo sistem sprednjih zavor, da se vklopi 4x4, večlamelno sklopko v olju za prenos momenta na prvo os. Pri taki sklopki načeloma ni težava, če je razlika hitrosti med prvo in zadnjo osjo velika, samo obraba lamel je malo večja zaradi zdrsa. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cebelar5 Izjava leta 2011
Pridružen/-a: 16.06. 2010, 17:57 Prispevkov: 1091 Kraj: Sp. Savinjska dolina
|
Objavljeno: 27 Sep 2023 22:16 Naslov sporočila: |
|
|
Kot so predhodniki že povedali, se 4x4 ne sme vkljapljati, ko se ti kolesa že zavrtijo. Se vklopi prej, ali pa ustaviš in vklopiš. Če se vklopi 4x4 med vožnjo to ni težava, samo da kolesa ne drsijo. Seveda pa je potrebno paziti na hitrost vožnje, ko vklopiš 4x4. Mislim, da ne sme presegati 10 ali 12 kmh. Pri našem že pri vožnji v 2. prestavi tuli pa ni takšna hitrost, tako da je potrebno izkljapljati in voziti po pameti.
Kar zadeva pa špero, jo vklopiš samo ko je nujno potrebno in brez kakršnega koli zavijanja, da ne gre vse skupaj v maloro. Pač skrajna možnost, ko drugače ne gre. Jaz jo uporabljam pri oranju, pri čemer moram prej plug v nulo naštimati, da se traktor brez da držim volan pelje naravnost.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ralf Traktorist
Pridružen/-a: 28.05. 2017, 21:35 Prispevkov: 108
|
Objavljeno: 28 Sep 2023 06:31 Naslov sporočila: |
|
|
Ampak: zaviraš tudi pri hitrostih 30 km/h, kar pomeni da vklaplja 4x4 tudi pri 30, 25, 20 km/h... vedno. Če razumeš kaj hočem povedat. Pač ko z nogo pritisneš na zavoro vsakič za tisti hip avtomatsko vklopi 4x4.
Torej že s samim zaviranjem "uničuješ" pogon? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BOŠTJAN Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.02. 2012, 19:54 Prispevkov: 1084 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: 28 Sep 2023 06:49 Naslov sporočila: |
|
|
Izumljate toplo vodo.
Pri zaviranju se vklopi 4x4. Tudi če se pelješ 45km/h, ne samo pri nizkih hitrostih. Nisem še slišal, da bi se kaj polomilo.
Špera običajno ne zagrabi med vrtenjem koles. Na stikalu jo lahko vklopiš kadar koli, vendar še to ne pomeni da zagrabi takoj v tistem trenutku in boš kaj poškodoval. Ko bodo pogoji, bo zagrabla, prej ne, ne rabiš razmišljat zraven kdaj jo lahko vklopiš. Tudi izklopi se ne med vrtenjem koles.
Tako imajo skoraj vse znamke že 30 let. Ne samo na majhnih traktorjih. Komplicirate po nepotrebnem. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
b-pod1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06 Prispevkov: 1325
|
Objavljeno: 28 Sep 2023 09:47 Naslov sporočila: |
|
|
Kupiš traktor, ki ima zavore tudi na sprednji osi, pa je ena skrb manj. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
IvanK Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 12.04. 2019, 09:47 Prispevkov: 471 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: 28 Sep 2023 18:44 Naslov sporočila: |
|
|
Na poznam traktorja, ampak če se predji pogon lahko vklaplja med vožnjo in s pritiskom na gumb, je precej verjetno, da se vklaplja preko lamel s pomočjo hidravlike. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nutrimedo Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 12.06. 2011, 10:22 Prispevkov: 1379 Kraj: TRŽIČ
|
Objavljeno: 28 Sep 2023 19:25 Naslov sporočila: |
|
|
s pritiskom na gumb elektrika odklopi - odmakne sklopko. Ko traktor ugasneš se prvi pogon avtomatsko vklopi. Drugače bi ti v bregu pobegnil z blokiranimi zadnjimi kolesi. Imam novejši traktor in ko ga ugasnem avtomatsko izklopi menjalnik. V bregu ga drži samo ročna zavora. Imam možnost vklopa P na ročici za menjavo grup. Takrat porine štift skozi zobnik in se zaskoči. Problem je če se traktor na ta štift usede in ne moreš potem premaknit v drugo grupo. Zaradi tega so uvedli obvezne podstavne kloce - zagozde. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|