Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kamen Vajenec
Pridružen/-a: 28.12. 2018, 19:32 Prispevkov: 2
|
Objavljeno: 29 Dec 2018 15:10 Naslov sporočila: Lastnosti kubikaže motorja |
|
|
Pozdravljeni,
ker nisem v forumu zaslediv nobene take teme sem odprl novo...
Namreč zanima me kakšne so prednosti in slabosti velike in majhne kubikaže na traktorjih in zakaj jih proizvajalci zmanšjujejo (pri NH ima 115KM traktor samo 3,4l motor).
Kakšne so glavne razlike med 3 vs 4 cilindrskimi (slisal sem da so 3 cilinderski traktorji bolj poskočni) in med 4 vs 6 cilindrskimi?
Kaj so prednosti in slabosti turbo polnilnika na traktorju? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
b-pod1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06 Prispevkov: 1320
|
Objavljeno: 29 Dec 2018 16:36 Naslov sporočila: |
|
|
Večja kot je kubatura, večja je poraba goriva tudi v režimu samo delno obremenjenega motorja. Zato proizvajalci stremijo k temu, da ima motor čim manjšo kubaturo in zato dograjujejo turbine, ki omogočajo večjo moč pri isti prostornini. Tisto o poskočnosti 3 cilinderskih motorjev te je pa nekdo malo nahecal.
Število cilindrov definira moment in moč motorja, posledično seveda tudi porabo goriva. 3 cilindrski motorji so zaradi dobrega izkoristka lahko zelo varčni, imajo pa nizek navor in zato ne morejo biti ravno pretirano poskočni in se ne uporabljajo za velike obremenitve. 4 cilinderski so tako ali tako standard pri tarktorjih. 6 in več cilindrski motorji pa se vgrajujejo v zelo zmogljive stroje, kjer je potrebna velika moč in moment in kjer je pričakovano obratovanje motorja pod veliko obremenitvijo. To niso motorji za delo pod "štantgasom", ker so v takem režimu dela izredno požrešni oz. imajo slab izkoristek.
PS: Slabosti motorja s turbopolnilnikom praktično ni, obstaja le napačna uporaba turbo motorjev, ki pa privede do okvar turbine in motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
samotar Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 07.11. 2007, 09:24 Prispevkov: 844
|
Objavljeno: 30 Dec 2018 10:24 Naslov sporočila: |
|
|
Nekako tudi, 3 cilnderc za bolj travo ker rabiš lažji motro 4 cilnderc za obdelovanje njiv kjer je potrebna večja moč. Npr. oranje ali vrtavkasta brana.
3 cildnderc je krajši manjši obračalni krog in lažji od 4-6, po drugi strani pa masa traktorja odloča kako se bo obnesel pri tovoru. Če bo prelahek bo skakal kljub KM ki jih ima dovolj.
Konje se da naviti, cilindrov pa ne. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sejalec Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 28.11. 2008, 11:39 Prispevkov: 314
|
Objavljeno: 30 Dec 2018 12:36 Naslov sporočila: |
|
|
Število cilindrov neposredno ne vpliva na navor in moč je pa določena vzročna poveza. Najbolj enostavna razlaga vsega skup-- 4 taktni dizel motor ima pri 4 cilniderskem motorju vedno en cilinder na vžigu torej stalno vleče, 3 cilinderski ima na vsake tri cikle en jalov gib. Zato imajo 1. 2.3 cilinderski motorji velike vztrajnike, ki shranjujejo energijo za lažje premagovanje tistega jalovega giba. Isto je razlika med 4 in 6 cilinderskim, ko imamo pri slednjem v določenem momentu dva cilindra na vžigu. To je vzrok zakaj ob podobnih parametrih moči in navora čutimo razlike med 3, 4 in 6!
Motorji z veliko delovno prostornino so maratonci...ob pravilnem vzdrževanju zdržijo par tisoč ur več od motorjev z podobnimi kilovati vendar manjšo prostornino. Glavni razlog "dolgoživosti" je da se vrtijo počasneje to pa zato ker so deli (bat, ojnica, itd..) zaradi mase delov izpostavljeni večjim vztrajnostnim silam, težje se pregrevajo, bolj konstantna oz. ravno krivulja maksimalnega navora itd. So pa slabosti večja poraba, težje doseganje emisijskih norm..
Turbopolnilniki imajo tudi slabosti, danes so sicer zadeve precej izpopolnjene na račun raznih variabilnih lopatic, boljših materialov itd...če pa gre za klasiko potem pa kako turbo luknja pa še kaj bi se našlo sam je res precej odvisno ne samo od same turbine ampak tudi od agregata.. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Zizy Kmetovalec
Pridružen/-a: 01.08. 2013, 11:57 Prispevkov: 91 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: 30 Dec 2018 18:46 Naslov sporočila: |
|
|
Sejalec
Kako kozlarijo si pa v prvem odstavku napisal, da glava boli. Jalov gip, katastrofa. Dva cilindra na vžigu hahaha. Če bi bilo tako, potem kako bi to zgledalo pri starejših bencinskih motorjih, kateri so imeli razdelilno kapo(fortajler), kako bi tam vžgala dva cilindra, ko pa je jeziček zmeraj samo na enem kontaktu
Uglavnem ni važno koliko je cilindrov, vsi morajo vžgati v dveh obratih ročične gredi!!
Sepravi imaš 2 obrata ročične gredi,(štiri taktni motor) kar znese 720 stopinj in to deliš s številom cilindrov 3 in dobiš, da vsak cilinder vžge na 240 stopinj obrata ročične gredi in dobiš čisto pravilno razdeljene vžige.
Na sami ročični gredi pa so bati razdeljeni na kote 120 stopinj. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
b-pod1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06 Prispevkov: 1320
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Rambo013 Kmetovalec
Pridružen/-a: 12.11. 2017, 12:03 Prispevkov: 73 Kraj: Vipavska dolina
|
Objavljeno: 30 Dec 2018 19:23 Naslov sporočila: |
|
|
eno vprašanje delno povezano s temo.
kaj se vam zdi boljše, 2900 cm3 in 398 navora ali 3600 cm3 358 navora. Prvi ima nominalno 79 konjev razvije jih max 88, drugi pa 94 nominalno, razvije jih pa max. 90.
Hvala za odgovor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
b-pod1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06 Prispevkov: 1320
|
Objavljeno: 30 Dec 2018 19:27 Naslov sporočila: |
|
|
Čisto odvisno za kakšen namen. Na podlagi teh podatkov, ki si jih navedel je nemogoče karkoli pametnega odgovoriti. Pa tudi pri drugem motorju navedeni podatki o moči in navoru nekam čudno ne grejo skupaj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Rambo013 Kmetovalec
Pridružen/-a: 12.11. 2017, 12:03 Prispevkov: 73 Kraj: Vipavska dolina
|
Objavljeno: 30 Dec 2018 19:34 Naslov sporočila: |
|
|
Ja tudi meni ni ravno razumljivo, mogoče napaka na strani prodajalca.
Namen pa , recimo vožnja v hrib in dolino s težjim priključkom ter obdelava tal.
bom preveril še pri proizvajalcu |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sejalec Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 28.11. 2008, 11:39 Prispevkov: 314
|
Objavljeno: 30 Dec 2018 21:30 Naslov sporočila: |
|
|
Kozlarija na kvadrat priznam ... point zakaj taka razlika med 3 in 4 pa ostaja. Vsak naslednji cilinder vžge vsakih 240 stopinj obrata gredi, delo imamo pa na pol obrata ročične gredi torej motor mora premeagat 60 stopinj preden je naslednji cilinder na vžigu. In tu je ta moj #fantastični jalov gib" ki ne vem kako bi ga pravilno poimenoval...ki ga pri 4 cilinderskem ni ker si vžigi sledijo na vsake pol obrata ročične gredi, pri 6 pa se delo prekriva za 60 stopinj in tu je tudi razlog zakaj razlika med 4 in 6 cilinderskimi motorji...
b-pod1 v menjalniku ne bi ropotalo motor bi čudno ropotal. moj zapis je v stilu kot da ti pri 4 cilindercu crkne eden cilinder tisto o dveh cilindrih na vžigu, ta je bila pa res težka... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|