Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
anton56 Vajenec
Pridružen/-a: 08.03. 2014, 13:07 Prispevkov: 23
|
Objavljeno: 04 Nov 2018 17:45 Naslov sporočila: GOZDARSKO VITLO RIKO RIBNICA "A" 3 TONSKO - NAVODI |
|
|
Pozdravljeni!
Pred kratkim sem kupil starejšo RIKO Ribnica "A" 3 tonsko vitlo.
Zanima me kje bi lahko zanjo dobil NAVODILA ZA UPORABO IN VZDRŽEVANJE TER PREGLEDNICO DELOV.
Če se ne motim RIKO že dolgo ne dela gozdarskih vitel, vprašanje pa je, če še v njihovih arhivih imajo omenjena navodila.
Morda jih kdo še ima in če bi se jih dalo fotokopirati.
Za vsak odgovor v smeri iskanja in pridobitve navodil bom zelo hvaležen
Anton |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anton56 Vajenec
Pridružen/-a: 08.03. 2014, 13:07 Prispevkov: 23
|
Objavljeno: 04 Nov 2018 20:49 Naslov sporočila: |
|
|
Dodajam simbolično sliko gozdarskega vitla RIKO Ribnica 3 tonsko, kakršno sem kupil pred kratkim in iščem kot že rečeno v predhodnem prispevku NAVODILA ZA UPORABO in VZDRŽEVANJE ter eventuelno še KOSOVNICO DELOV VITLA.
Anton
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pezin Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 13.04. 2007, 12:46 Prispevkov: 393 Kraj: Ribnica/Zamostec
|
Objavljeno: 04 Nov 2018 21:39 Naslov sporočila: |
|
|
ima fotr nekje....
bom poiskal in pripel en dan.
vidim da je z dokaj nizko serijsko številko,
ima še dva spodnja škripca(pozneje eden za premikanje) in štango za poteg.
naslednji so imeli dodane vrvice in škripce. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zalb.krut Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 31.05. 2012, 20:53 Prispevkov: 232 Kraj: dežela suhe robe
|
Objavljeno: 04 Nov 2018 21:52 Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem, kaj bi sicer z navodili in kosovnico? Bolj enostavne stvari skoraj ne more biti. Potegneš ročico in vleče, ko spustiš ne vleče. Jaz imam enakega. Za moje potrebe čisto dovolj. Malo sem ga še dodelal in to je to. Spodaj sem naredil desko, dve škatli za škripec in zagozde, obnovil sklopko (cca 45€), zamenjal pogonsko verigo (veriga je standardna 3/4 cole), zamenjal pogonski zobnik iz 14 na 12 zob, ker ima imt precej hiter kardan, nosilec za sekiro, obračalko, kanto za gorivo in motorno žago. Aja še nogo sem naredil, da ga postaviš kamor koli. Na stranskih škripcih sem zamenjal bolcen z navojno palico. Original je pri stranskih škripcih bolcen (ne morem se spomnit pravega imena) spodaj pa samo razcepka. Ko mi je odtrgalo razepko je snelo bolcen, tudi zvilo nosilec in škipec je poletel cca 20m. Da te zadane, ostaneš tam za vedno. Predvidevam, da ga naredim na daljinjca. En pnevmatski cilinder in komando že imam, samo še čas in dobra volja. Po mojem bi moral imati nekje še načrt in to fotokopijo original načrta iz RIKO-ta. Samo kaj ti bo, saj jih ne boš prozvajal. Primi meter in zmeri. Če te pa še kaj zanima pa vprašaj. Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anton56 Vajenec
Pridružen/-a: 08.03. 2014, 13:07 Prispevkov: 23
|
Objavljeno: 05 Nov 2018 19:06 Naslov sporočila: |
|
|
Pezin in zalb.krut pozdravljena.
Vesel sem in se zahvaljujem, da sta se odzvala na moje sporočilo, še bolj pa bom vesel, če se bo kaj dobilo od tega kar iščem.
Priznam, da imam še nekaj ostankov poklicne deformacije in tako imam tudi v privat življenju rad če se le da, da imam doma za stroje in naprave arhivirano (odloženo) tehnično dokumentacijo. Po stroki sem tehnični tip. Jaz, če komu prodam kakšno rabljeno stvar mu ob prevzemu izročim vso dokumentacijo katero sem dobil ob nakupu.
Zalb.krut povsem se strinjam z tabo, da je ena takšna vitla (relativno) enostavna zadeva. Verjamem, da tudi za upravljanje in vzdrževanje ni zahtevna, se pa strinjam, da je pri delu v gozdu potrebna velika mera previdnosti, da se kaj ne zgodi.
Zalb.krut, tudi jaz imam namen nekoliko dodelati omenjeno vitlo po sistemu "sam svoj mojster". Vsekakor pa me vseeno zanima kako si naredil remont pogona in sklopke in sicer kaj si naredil sam in kaj in kje si nabavil dele.
Kar se tiče moje vitle bi težko rekel iz katere serije ali leta proizvodnje je, sem namreč že tretji lastnik, predhodna lastnika pa se ne spomnita kdaj je bila nabavljena kot nova. Lahko pa rečem, da je dobro ohranjena, oba prejšna lastnika sta jo uporabljala le za domače potrebe in izgleda, da jo nista pretirano matrala. V prispevku sem prišpičil simbolično sliko ker moje še nisem uspel poslikati. Lahko pa povem, da ima moja pridobitev krmiljenje vzvodov že preko škripcev z vrvico.
LP!
Anton |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zalb.krut Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 31.05. 2012, 20:53 Prispevkov: 232 Kraj: dežela suhe robe
|
Objavljeno: 05 Nov 2018 22:16 Naslov sporočila: |
|
|
Bom ob prvi proložnosti naredil kakšno sliko. Bo več povedala več, kot moje pisanje. Kar pa se tiče pogona, tako sklopke kot verige, pa je zadeva takšna. Prejšni lastnik traktrja je bil zelo pikolovski, vitel pa sem dobil poleg traktorja. Seveda ga je motila veriga, da ni namazana in jo je namazal . Sklopka je bila napojena z mastjo, moči pa toliko, da ni potegnilo traktorja imt 539 po ravnem asfaltu. Nekaj sem poizkušal očistiti z razredčilom ampak brez učinka.
Kako sem razstavil prvič ne bom pisal, ker je preveč dela, pa še narobe sem se lotil. Prvo postavi vitel v takšno lego, da bo malo nagnjen nazaj. Ne vem, kako naj drugače napišem. Če je zapet na traktorju je nagnjen malo proti traktoju, ti pa ga nagni od traktorja nazaj. Seveda ne imej zapetega na traktor, ker boš rabil nekaj prostora za skakanje okrog.
Skratka, odstraniš vzmet, ki napenja verigo, raztaviš verigo. Še prej pa odstraniš pokrov, ki pokriva verigo in ploščo, ki pokriva drobovje vitla. Saj je samo ena. Štirje vijaki M10. Pripravi si eno cev ali palico (kovinska ali pa lesena), ki je čim bolj enaka ''glavni'' osovini (fi naj bo kakšen mm ali dva manjši, v dolžino pa naj bo daljša vsaj 10 cm od osovine. To pa zato, da boš z njo porinil ven osovino, hkrati (POMEMBNNO) pa ti bo vse skupaj držala v kosu, brez da ti padejo ven segmenti, ki pritiskajo na boben. Segmenti so dejansko valjčki dolžine, kaj pa vem cca 50mm fi 12.
Ta cev ti bo držala celoten boben na svojem mestu in ni potrebe, da ga snameš. Osovino si odstranil in namesto nje imaš zdaj cev. Jaz sem s spono (cvingo) privijačil boben, da je pritiskal na segmente, da je bolj fiksno za delati. Ne pritiskaj na ročico za vlek!!! Zato je tudi pomembno, da vitel visi nazaj, če ne uporabiš spone. Zatem pa cev izvlečeš samo toliko ven, da gre iz velikega zobnika. Se pravi cca 8cm, v bobnu pa mora biti. Potem odstraniš podložko, ki je med ohišjem in velikim zobnikom, če ni padla že sama dol (pri meni je bila debela 7 mm). Na koncu pa vzameš ven velik zobnik, ki ima nalepljeno lamelo. Zobnik vzameš ven tako, da ga dvigneš gor. Za dvigovanje uporabi pogonsko verigo, ki jo oviješ okrog zobnika in dvigneš. Ne razmišljaj, da ga boš odstranil iz spodnje strani. Med lamelo in bobnom ni nobene vzmeti, zato ti pri delu, ko je traktor nagnjen naprej lahko vleče zajlo notri.
Pogonsko verigo sem zamenjal zato, ker sem jo strgal. imt je res brutalen stroj Veriga stane tam nekje 50 €. Pogonski zobnik pa je privarjen, zato je potrebna stružnica (kakšna prvomajska bo čist ok ), da ga odstružiš in novega postružiš na ustrezno dimenzijo in zavariš. Če bi menjal sedaj bi dal še en zob manj (11 zob), ker mi je boljše, da dela počasi, pa še bistveno bolj varno je.
Lamelo ti obnovijo povsod, kjer obnavljajo sklopke in zavore. Nasvet za razstavljanje pa mi je dal možakar, ki je pred mnogimi leti v socializmu popravljel te vitle na RIKO-tu.
A še tole sem pozabi poudariti. Preden sestaviš, očisti celotno verigo in zobnike. Ko sem šel po obnovljeno sklopko mi je možak rekel, to gre na suho, ko pa crkne pač crkne. Jaz sem kupil neki ekstra sprej, ki je zelo lepljiv in skromno nanesel na verigo in šele nato sestavil.
Pa še tista podložka debeline 7mm. Ko je sklopka obnovljena je malo debeljša, zato sem moral to podložko zamenjati z 5 mm. Ko sestaviš ne sme ''šponati'' in se mora velik zobnik vrteti lepo, v nasprotnem ti bo zajlo vleklo notri. Silo nastaviš z veliko matico. Prijemati mora bolj na začetku in ne na koncu, ko ročico potisneš ali vrvico potegneš.
Zelo se opravičujem, če se bil predolg. Upam pa, da bo vsaj malo koristilo.
Lep večer vsem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anton56 Vajenec
Pridružen/-a: 08.03. 2014, 13:07 Prispevkov: 23
|
Objavljeno: 06 Nov 2018 23:35 Naslov sporočila: |
|
|
Evo, danes mi je uspelo poslikati gozdarsko vitlo RIKO, ki sem jo nabavil nekaj dni nazaj.
Na moj prispevek sta se že odzvala Pezin in zalb.krut.
Zalb. krut, mi je že dal nekaj koristnih informacij v zvezi vzdrževanja omenjene vitle za kar sem mu hvaležen.
Prodajalec mi je zagotovil, da deluje brezhibno, ker sva oba gasilca, mu na besedo verjamem.
Preden jo bom začel uporabljat bom jo najprej malo pogledal v "drobovje" in po potrebi naredil kakšna vzdrževalna dela.
Vsaka informacija in izkušnja šteje, zato tudi ostale forumaše vabim oz. prosim, da v kolikor imate omenjeno vitlo ali poznate delo z njo, da kaj napišete.
Če kdo ima NAVODILO ZA UPORABO IN VZDRŽEVANJE za omenjeno vitlo sem še vedno zainteresiran, da jih dobim (skenirane ali fotokopirane).
LP!
Anton
Nazadnje urejal/a anton56 07 Nov 2018 00:07; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anton56 Vajenec
Pridružen/-a: 08.03. 2014, 13:07 Prispevkov: 23
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
NewHolland91 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 01.12. 2011, 15:57 Prispevkov: 993 Kraj: Brkini
|
Objavljeno: 07 Nov 2018 08:39 Naslov sporočila: |
|
|
Sprašujete za informacije in nasvete. Jaz vam svetujem, da ta vitel od Riko prodate za staro železo in si kupite vitel z siderno desko od Tajfun ali Krpan ali Uniforest, če vam je vsaj malo do varnosti. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lamborghini sprint V.I.P
Pridružen/-a: 28.04. 2006, 14:36 Prispevkov: 494 Kraj: LJ.
|
Objavljeno: 07 Nov 2018 08:50 Naslov sporočila: |
|
|
Rikotove vitle so zelo dobro delale plus tega so zelo enostavne za uporabo kot vzdrževanje. Tako da za pripravit par metrov drv je to čisto vredu zadeva. Čim pa je potem nevem kamion letno v igri potem je pa že fino da je deska. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|