Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vejnik07 Traktorist
Pridružen/-a: 23.01. 2007, 21:22 Prispevkov: 163
|
Objavljeno: 20 Mar 2018 20:13 Naslov sporočila: |
|
|
@zelenitraktor
Na dinamično obnašanje traktorja ne vpliva samo motor (3 ali 4 cilindri), ampak tudi prestavna razmerja menjalnika oz. celotna transmisija.
Motor je dinamičen oz. "živ", če ima naslednje karakteristike:
- moment speljevanja naj bi bil čim višji (vsaj 10% višji kot nazivni moment motorja) ali po domače, moment motorja v prostem teku naj bi bil večji kot nazivni moment pri nazivnih vrtljajih motorja;
- porast momenta naj bi bil čim višji, nad 30%, kar pomeni, če se pri nazivnih vrtljajih motorja trenutno poveča zahteva po mementu, naj bi motor omogočal premagovanje obremenitve tako, da s padanjem vrtljajev moment narašča;
Drugi problem je menjalnik. Včasih je bila transportna hitrost 30 km/h in motor je imel pri tem okrog 2200 min-1. Sama transmisija pa je bila zasnovana, da je bila praktično na vsaki prestavi redukcija (zmanjšanje vrtljajev).
Danes so te hitrosti 40 km/h in več (vrtljaji motorja pa celo nižji - 1800 min-1), kar pomeni, da se je skupna prestava zmanjšala vsaj za 1,33x (pri enakih vrtljajih motorja) in več (1.6x, pri 1800 min-1). Sama zasnova transmisije pa temelji na obstoječih (starih) prestavah, zato se največkrat zadevo kompenzirali v prestavah menjalnika. Tako so se pri določenih skupinah in prestavah pojavile prestave, kjer se število vrtljajev povečuje oz. multiplicira, kar pa katastrofalno za dinamično obnašanje traktorja. Namreč efektivno breme traktorja se prenaša s kvadratom prestave do motorja. Če je v transmisija redukcija, se ta obremenitev zmanjša s kvadratom prestave do motorja. Obupno stanje pa je, če je prestava manjša kot 1 oz. gre za multipliciranje vrtljajev, tedaj se breme poveča s kvadratom prestave.
Rezultat je "zaspan" traktor, v hrib ga hitro zaduši, na ravnini pa ni čutiti neke razlike.
Pa še mnenje o 3 oz. 4 valjnem motorju. Sama fizika (dinamika) 4 valjnega motorja je dosti boljša, kot pa 3 valjnega, še posebej pri nižjih vrtljajih motorja. Res je, da 3 valjni pijejo manj kot je napisal "godfather".
Če je zastopnik-prodajalec pripravljen razkriti oz. sposoben podati prestave v določenih prestavah in karakteristikah motorja (moment, moč), potem imate določeno sliko dinamičnega obnašanja traktorja.
Pri vsej zadevi pa največ šteje praktični preizkus in občutek obnašanja traktorja med vožnjo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zelenitraktor Traktorist
Pridružen/-a: 21.03. 2017, 18:08 Prispevkov: 107
|
Objavljeno: 20 Mar 2018 21:18 Naslov sporočila: |
|
|
vejnik07 je napisal/a: | @zelenitraktor
Na dinamično obnašanje traktorja ne vpliva samo motor (3 ali 4 cilindri), ampak tudi prestavna razmerja menjalnika oz. celotna transmisija.
Motor je dinamičen oz. "živ", če ima naslednje karakteristike:
- moment speljevanja naj bi bil čim višji (vsaj 10% višji kot nazivni moment motorja) ali po domače, moment motorja v prostem teku naj bi bil večji kot nazivni moment pri nazivnih vrtljajih motorja;
- porast momenta naj bi bil čim višji, nad 30%, kar pomeni, če se pri nazivnih vrtljajih motorja trenutno poveča zahteva po mementu, naj bi motor omogočal premagovanje obremenitve tako, da s padanjem vrtljajev moment narašča;
Drugi problem je menjalnik. Včasih je bila transportna hitrost 30 km/h in motor je imel pri tem okrog 2200 min-1. Sama transmisija pa je bila zasnovana, da je bila praktično na vsaki prestavi redukcija (zmanjšanje vrtljajev).
Danes so te hitrosti 40 km/h in več (vrtljaji motorja pa celo nižji - 1800 min-1), kar pomeni, da se je skupna prestava zmanjšala vsaj za 1,33x (pri enakih vrtljajih motorja) in več (1.6x, pri 1800 min-1). Sama zasnova transmisije pa temelji na obstoječih (starih) prestavah, zato se največkrat zadevo kompenzirali v prestavah menjalnika. Tako so se pri določenih skupinah in prestavah pojavile prestave, kjer se število vrtljajev povečuje oz. multiplicira, kar pa katastrofalno za dinamično obnašanje traktorja. Namreč efektivno breme traktorja se prenaša s kvadratom prestave do motorja. Če je v transmisija redukcija, se ta obremenitev zmanjša s kvadratom prestave do motorja. Obupno stanje pa je, če je prestava manjša kot 1 oz. gre za multipliciranje vrtljajev, tedaj se breme poveča s kvadratom prestave.
Rezultat je "zaspan" traktor, v hrib ga hitro zaduši, na ravnini pa ni čutiti neke razlike.
Pa še mnenje o 3 oz. 4 valjnem motorju. Sama fizika (dinamika) 4 valjnega motorja je dosti boljša, kot pa 3 valjnega, še posebej pri nižjih vrtljajih motorja. Res je, da 3 valjni pijejo manj kot je napisal "godfather".
Če je zastopnik-prodajalec pripravljen razkriti oz. sposoben podati prestave v določenih prestavah in karakteristikah motorja (moment, moč), potem imate določeno sliko dinamičnega obnašanja traktorja.
Pri vsej zadevi pa največ šteje praktični preizkus in občutek obnašanja traktorja med vožnjo. |
Jezus Kristus, to pa je obrazložitev! Razumem, na obnašanje in sposobnosti traktorja vpliva mnogo mehanskih komponent, v bistvu pa tisti dodatni cilinder 4valjnih motorjev v primerjavi s 3valjnimi pomeni boljšo dinamiko, več navora pri nižjih vrtljajih. Ampak če primerjam isto delo s 3valjnim ali 4valjnim (če so vse druge komponente enake) npr. oranje, bi to pomenilo, da se mora 3valjni vrteti na dosti višjih obratih, da doseže podoben navor kot 4valjni pri nižjih? Posledično bi bila poraba nekoliko višja, vsaj tako po občutku. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|