Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
CNH Uradni uvoznik CNH
Pridružen/-a: 03.03. 2007, 16:11 Prispevkov: 400
|
Objavljeno: 27 Jan 2011 18:15 Naslov sporočila: |
|
|
Ne primerjaj jabolk in hrušk...osebna vozila (tudi terenci) in traktorji niso neprimerljivi, pa tudi o navoru bo potrebno malo več prebrati.
Navor je najbolj potreben pri speljevanju in nizkih hitrostih ter se nato z višanjem hitrosti potreba po njem zelo manjša (zato je tudi tisti Touareg vlekel Jumbota), za hitrost pa se potrebuje čedalje več konjev. To pa v glavnem zaradi premagovanja zračnega upora, saj postane zrak za hitreje gibajoče telo čedalje bolj gost...zato so tudi visoke hitrosti takšne magične meje za športne avtomobile!
Traktor je pa glede na svoj namen praktično skoraj vedno v načinu speljevanja in pri majhni hitrosti ter NIZKIH vrtljajih motorja prenaša na tla preko pnevmatik z VELIKO površino ogromne sile, zato potrebuje velik navor ob sorazmerno malo konjih.
Primer: namesti na Q7 traktorske pnevmatike (ne tiste 25'' o katerih si pisal), obesi nanj težko prikolico in pohodi plin tako kot to narediš pri MF-u, da potegne pa boš videl kaj bo od njega v zelo kratkem času ostalo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Luksi Traktor Forum - zvestoba do groba

Pridružen/-a: 17.10. 2008, 12:18 Prispevkov: 2529 Kraj: Savinjski Beverly Hills - Sp. Grušovlje
|
Objavljeno: 27 Jan 2011 18:20 Naslov sporočila: |
|
|
zakaj pa potem podobne motorje, kot ga ima Q7 V12 TDI uporabljajo tovornjaki, če je pa tak problem konstantno "speljevanje", tudi tovornjaki so vedno obremenjeni (vsaj ko so polno naloženi) in imajo (sorazmerno) velika kolesa.
no res me zanima (to že kar nekaj časa) zakaj recimo ne dajo takšnih motorjev v traktorje, saj navora imajo dovolj, moči tudi, tako da ne vidim ovire zakaj ne. in tak motor bo dolgo šel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Traktor frik Moderator

Pridružen/-a: 06.03. 2006, 18:19 Prispevkov: 523 Kraj: Litija- okolica
|
Objavljeno: 27 Jan 2011 19:22 Naslov sporočila: |
|
|
Luksi, daj si ti enkrat poglej kakšno krivuljo navora in moči za kamionski/traktorski motor ali pa za motor avta. Avtomobilski motorji dosegajo največji navor v precej visokih obratih (od 2500 do 5000 pri bencinskih, dizelski pa od cca 1700 do 2000), kamionski/traktorski pa dosegajo te vrednosti dejansko že v prostem teku. Poleg tega slednji motorji držijo navor v hudo dolgem območju obratov, dočim ga avtomobilski dosežejo pri nekih obratih, potem pa navor neverjetno hitro upada. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CNH Uradni uvoznik CNH
Pridružen/-a: 03.03. 2007, 16:11 Prispevkov: 400
|
Objavljeno: 27 Jan 2011 20:16 Naslov sporočila: |
|
|
Luksi je napisal/a: | zakaj pa potem podobne motorje, kot ga ima Q7 V12 TDI uporabljajo tovornjaki, če je pa tak problem konstantno "speljevanje", tudi tovornjaki so vedno obremenjeni (vsaj ko so polno naloženi) in imajo (sorazmerno) velika kolesa. |
...pa pošasi le lezemo proti bistvu te teme, potrebno se je le še skloniti in pogledati diferencial enega od teh tovornjakov...mogoče pa bo torsen ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lenny Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 05.01. 2009, 22:44 Prispevkov: 791
|
Objavljeno: 27 Jan 2011 21:04 Naslov sporočila: |
|
|
Torsen diferencial ne prenaša moči v enakem razmerju do levega in desnega kolesa. Zato bi npr. pri oranju nastajale izgube, ker se moč ne bi polno prenašala na obe kolesi. Dobro za trakcijo avtomobila na ovinkasti cesti, slabo za vlečno silo naravnost.
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
Lahko greste vprašat, koga ki vozi rally kakšen tip diferenciala uporablja. Tudi pri 4x4 je večinoma uporabljen le kot sredinski diferencial.
Večinoma se uporablja v navadnih avtomobilih zaradi nezahtevnosti vožnje skozi ovinke. Veliko 4x4 avtomobilov ima ali visko sredinsko sklopko (ki odklopi 4 pogon pri zaviranju) ali pa torsen diferencial. Razen resnih terencev imajo 4x4 večinoma pogon na kolesih brez zapore diferenciala, pač pa navaden odprt diferencial z elektronskim uravnavanjem zdrsa koles, ki potem simulira zaporo diferenciala. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Luksi Traktor Forum - zvestoba do groba

Pridružen/-a: 17.10. 2008, 12:18 Prispevkov: 2529 Kraj: Savinjski Beverly Hills - Sp. Grušovlje
|
Objavljeno: 27 Jan 2011 21:56 Naslov sporočila: |
|
|
saj jaz sem vseskozi govoril o sredinskem diferencialu pjebi, kako to da se nismo razumeli? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lenny Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 05.01. 2009, 22:44 Prispevkov: 791
|
Objavljeno: 27 Jan 2011 22:38 Naslov sporočila: |
|
|
Kakšno korist ti vidiš v sredinskem diferencialu, ki ne more 100% prenesti moči na prednja kolesa. Pa imaš spet izgube. V čem ti sploh vidiš smisel sredinskega diferenciala pri traktorju? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Luksi Traktor Forum - zvestoba do groba

Pridružen/-a: 17.10. 2008, 12:18 Prispevkov: 2529 Kraj: Savinjski Beverly Hills - Sp. Grušovlje
|
Objavljeno: 28 Jan 2011 15:09 Naslov sporočila: |
|
|
zakaj ne zmore?
najnovejši quattro lahko prenese moč v razmerje 100:0 v korist zadnje osi, tako da to ni ovira.
praktično bi bilo predvsem, če bi zadnja kolesa že se vrtela v prazno, moč bi se pa samodejno prenesla na prednja in bi tako lažje vlekel traktor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mali Kmetič Traktor Forum - zvestoba do groba

Pridružen/-a: 29.01. 2007, 16:03 Prispevkov: 493 Kraj: Wrsko
|
Objavljeno: 28 Jan 2011 16:44 Naslov sporočila: |
|
|
Luksi, CNH ti je lepo povedal da mešaš jabolke in hruške. Verjetno so inženirji preučili, preračunali in preizkusili te stvari in prišli do zaključka da stvar ne pride v poštev in pika. Daj že enkrat razumet da nimaš vedno prav. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Grega S Traktor Forum - zvestoba do groba

Pridružen/-a: 04.05. 2008, 13:13 Prispevkov: 3586
|
Objavljeno: 28 Jan 2011 17:12 Naslov sporočila: |
|
|
@Luksi
Se ti ne zdi, da če bi tvoja trditev držala, bi Audijevi inženirji že zdavnaj na ta Q7 zadaj namontirali tritočkovno vpetje in bi traktorji postali nesmisel, ker bi lahko kar z avtom vse naredil. Pa še poraba je baje bistveno ugodnejša kot pri traktorju. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|