Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Hurlimannxt Kmetovalec
Pridružen/-a: 19.09. 2009, 21:04 Prispevkov: 40
|
Objavljeno: 12 Dec 2010 13:58 Naslov sporočila: SAME Explorer-Zračno hlajenje |
|
|
Pozdravljeni!
Po dolgem času se spet vračam s vprašanjem o traktorjih in gre za traktor same explorer. Pri tem tipu razen novejši so motorji še zračno hlajeni. Mene pa zanimajo prednosti in slabosti tega hlajenja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 13 Dec 2010 08:19 Naslov sporočila: |
|
|
prednost: ni treba čakati da se segreje na del. temperaturo, manj vzdrževanja (ni antifriza, ni možnosti da se meša olje - voda)
slabost: ne smeš vročega ugašati ker lahko "prime" bat in cilinder
večja obremenjenost
če crkne ventilator (poči jermen) ti lahko hitro zariba mašina
potrebno redno čiščenje drugače se pregreva
ni primeren za stoječe/počasno delo (ker se ne hladi dovolj)
velik hrup
je pa tako da so bili deutz-ovi zračni motorji neuničljivi (s pravilno uporabo). same tak isto ima pa težavo s "zaganjanjem" praktično vsi sameti se rahlo zaganjajo... (jim regulator ne deluje čisto ok...) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jack Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 15.04. 2008, 17:21 Prispevkov: 1009
|
Objavljeno: 13 Dec 2010 15:44 Naslov sporočila: |
|
|
Zračno hlajena mašina je za 4 cilindre idealna. Moj stric je bil na deutz od začetka pa do sedaj. Ta prvi vodnohlajeni je sedaj agrotron, ki ga ima. Ima pa tudi agroplusa 70 zračno hlajenega, s katerim dosti delam in nimam nikakeršnih pripomb, tudi glede pregrevanja. Segreje se na minimum, še do polovice ne pa se lahko cel dan dela (kosi, obrača, skupaj grabi, transport itd.) Imel je deutza 55, 60 in 75 in pa 40 ki je še vedno v uporabi in ga ni prodal. Skratka zlate mašine. Včasih ko so bile še zadruge si videl samo deutze 75 in je to vse laufal zračno brez problema, vzdrževanja nikakeršnega razen redni servisi in pa tista hladilna rebra, do katerih je pa dostop tako enostaven, da ni omembe vredno.Trditev da ni za počasna dela je čisto mimo. Traktor moraš samo držati na ustreznih obratih in mu ni nič, je to lahko cel dan pa ne bo nobenega problema. Na koncu dneva ko končaš je pa itak priporočljivo, sploh če je vroče in če je turbo motor, da ga pustiš malo laufati de se stroj "umiri", tako da ponovno ni bojazni, da bi ti zaribal. Res pa je, da so kar glasni, kar pa jaz menim, da je njihova edina slaba lastnost.
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonKR Moderator
Pridružen/-a: 22.02. 2006, 18:53 Prispevkov: 1943
|
Objavljeno: 13 Dec 2010 16:28 Naslov sporočila: |
|
|
jack je napisal/a: | Na koncu dneva ko končaš je pa itak priporočljivo, sploh če je vroče in če je turbo motor, da ga pustiš malo laufati de se stroj "umiri", tako da ponovno ni bojazni, da bi ti zaribal. Res pa je, da so kar glasni, kar pa jaz menim, da je njihova edina slaba lastnost. |
Mi lahko pojasniš, kako se lahko bistveni deli motorja po ugasnitvi motorja, ko ni več izvora toplote, bolj segrejejo kot so segreti med samim obratovanjem? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jack Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 15.04. 2008, 17:21 Prispevkov: 1009
|
Objavljeno: 13 Dec 2010 18:01 Naslov sporočila: |
|
|
Meni se zdi dokaj enostavno in logično. Če razgret motor takoj ugasneš nima več pretoka hladilne tekočine, ker pa pa v komorah še vedno ujet zelo segret stisnjen zrak pride do pregrevanja litine, ker se hladilna tekočina ne pretaka več in jo zato še vedno pregreva. In tako pride do pregrevanja. Enostavno in logično. Če pa ko domov prideš pustiš še malo traktor laufati pa uspeš prvič malo ohladiti motor in posledično tudi tekočino in s tem preprečiš prekomerno pregrevanje. Pri nas se je vedno tako delalo pa če je imt 539 ali pa df agrotron.
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mccormick.blaz Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 08.10. 2008, 17:18 Prispevkov: 1118
|
Objavljeno: 13 Dec 2010 19:42 Naslov sporočila: |
|
|
Samo tule imajo te fende 209P z deutzovim motorjom pa se nekaterim grejejo pri škroplenju hmelja morao delati z 540 brzino krdana in obrati krdanske gredi morajo dosegati nad 500 obrati se parvi motor okoli 2000obratov, medtem ko če bi lahko delal z 750 brzino bi lahko mogoče malo privarčeval in dela z 600 obrati krdanske gredi kar je tudi bolše več vetra bolše škroplenje, obrati motorja bi se pa gibali med 1500-1700 obratov. Res pa da je ponavadi zelo toplo zunaj in dela se zelo počasi tm 2-3,5km/h. Dela se pa z 3000l pršilnikom, ki za pogon potrebuje minimalno 90km se parvi da za neko zelo dobro delo bi potreboval tm 110km kar pa je z hmeljarskim traktorjem na širini 1,8m težko kaj dobiti razen Novega fendta vario.
sam doma delam z pršilnikom 1500l, ventilotorja sta enak 105m3/h zraka, traktor je 85km 4400ccm motorjem, 4 valnim vodnohaljenim brez problema. Krdan imam na obatih 750 in na krdanu držim tam za zadnje škroplenje 570-600 tam prej pa 500-550, obrati motorja se pa gibljejo med 1400-1700 obratov. Na števcu se pa segreje maksimalno do polovice delovne temperature.
Našega sem dal malo zaprimejavo res da je vse skupaj švohneje ampak mislimo tudi v prihodnje nabaviti ta 3000l pršilik in verjtno bo nekaj časa se moral ta naš mccormick truditi tudi z tem dokler nebo kaj močnejšega. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
hmeljar Kmetovalec
Pridružen/-a: 28.08. 2010, 17:10 Prispevkov: 84 Kraj: šempeter
|
Objavljeno: 13 Dec 2010 20:14 Naslov sporočila: |
|
|
Sosed ima fendta 280P, ki ima tudi deutzov zračno hlajeni motor, in še deluje brezhibno in brez vsakega popravila po 14000h. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jack Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 15.04. 2008, 17:21 Prispevkov: 1009
|
Objavljeno: 13 Dec 2010 20:56 Naslov sporočila: |
|
|
V našem koncu je bilo dosti torpedo deutzev in nisem za 1 slišal da bi se pregrel, tako da.... res pa je da jih je bilo treba priganjati, vendar so jih še vedno imeli za zelo varčne traktorje tako da....
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 14 Dec 2010 07:51 Naslov sporočila: |
|
|
če niste slišali to ne pomeni da ne obstaja...
so se pregrevali so radi "zapikali" bati ( nima ravno veze s traktorji ampak pri TAM kamionih je bilo to kar redno... sej princip je bil isti...) sploh pri torpedo 75. so jih terali do konca cele dneve max obremenjeno, na koncu je ogasnil bat je prijel in jeba.
glede same explorer-jev (zračno hlajenih) pa povprašajete primorce... imajo oni v svoji težki zemlji dosti težav s pregrevanjem... sploh med mulčanjem.
je pa res da če daš gor poddimenzioniran stroj nima kaj biti. če pa obremeniš na max pa... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
strjan Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 05.08. 2008, 13:23 Prispevkov: 216 Kraj: Luče ob Savinji
|
Objavljeno: 14 Dec 2010 08:32 Naslov sporočila: |
|
|
jack je napisal/a: | Meni se zdi dokaj enostavno in logično. Če razgret motor takoj ugasneš nima več pretoka hladilne tekočine, ker pa pa v komorah še vedno ujet zelo segret stisnjen zrak pride do pregrevanja litine, ker se hladilna tekočina ne pretaka več in jo zato še vedno pregreva. In tako pride do pregrevanja. Enostavno in logično.
LP! |
A ni zračno hlajen???? Ka pol pri APN 6 tud menjaš hladilno tekočino, ki je zračno hlajen???
pa držite se teme, da ne pride do takih debat vmes, ker potem cela tema izgubi smisel. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|