Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Katere zavore so priporočljive na prikolici |
Hidravlične zavore |
|
43% |
[ 45 ] |
Zračne zavore |
|
17% |
[ 18 ] |
Dvosmerne zračne zavore |
|
39% |
[ 41 ] |
|
Skupaj glasov : 104 |
|
Avtor |
Sporočilo |
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 30 Jul 2009 06:36 Naslov sporočila: |
|
|
Katero podjetje? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
potokar Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 10.10. 2006, 12:09 Prispevkov: 730 Kraj: Tržič
|
Objavljeno: 30 Jul 2009 16:52 Naslov sporočila: |
|
|
Papež ima prav, glede kabla.
To je tam, kot je napisal edo.
Ene imajo el. ventil, ene pa mehanskega za popolno zaviranje v primeru, če se ti odpne.
Pri teh hidr. zavorah je nameščena posoda oz. akumulator s stisnjenim plinom in ta potem zavre prikolico v primeru odpetja.Pri el, ventilu pa, ko se prekine dovod elektrike, oz. se strga kabel.
Je pa ta ventil od 800-1100€.Je pa vredno svojega denarja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Luksi Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 17.10. 2008, 12:18 Prispevkov: 2529 Kraj: Savinjski Beverly Hills - Sp. Grušovlje
|
Objavljeno: 30 Jul 2009 18:49 Naslov sporočila: |
|
|
sam naša brantnerca ta13045XXL ma oljne bremze in 40KM/H pa se včasih, ko ni nič gori (to sicer dela oče ker je len glede tega, jaz striktno zavore priklopim) zavor sploh nima priklopljenih pa se vseeno pelje in to brez zaviranja. ma pa prikolica ventil, tri pozicije (prazen, polovica, polen) ki ga nastaviš in je pri nas ponavadi nastavljen na HALB (polovica) tako da o avtomatskem zaviranju si jaz nebi upal govorit pri hidravličnih bremzah.
ma pa traktor load sens črpalko tako da niti če pri polnih obratih bremzam ne zavira takoj na polno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kmet V.I.P
Pridružen/-a: 14.02. 2006, 16:32 Prispevkov: 1157
|
Objavljeno: 30 Jul 2009 19:26 Naslov sporočila: |
|
|
Luksi, zavore niso vezane preko elektromagnetnih ventilov tako, kot hidravlični izhodi, in ti pri zavorah to nič ne koristi, lahko pa imaš ventile, ki regulirajo pritisk, kot sem prej omenil, lahko pa še poslikam, kako zadeva izgleda. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Traktor frik Moderator
Pridružen/-a: 06.03. 2006, 18:19 Prispevkov: 523 Kraj: Litija- okolica
|
Objavljeno: 05 Avg 2009 12:06 Naslov sporočila: |
|
|
tractoreengineer je napisal/a: | Katero podjetje? |
Ne bodi neučakan, pa počak na uradno predstvitev! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Traktor frik Moderator
Pridružen/-a: 06.03. 2006, 18:19 Prispevkov: 523 Kraj: Litija- okolica
|
Objavljeno: 05 Avg 2009 12:20 Naslov sporočila: |
|
|
potokar je napisal/a: |
.Pri teh hidr. zavorah je nameščena posoda oz. akumulator s stisnjenim plinom in ta potem zavre prikolico v primeru odpetja.
|
Ja ja! Pol pa svizec bremze v folijo!
Daj, povej mi, kako pa ta akumulator ve kdaj se ti prikola odpne? Tisti akumulator tlaka/posodica je res napolnjena s plinom. Z dušikom, če sem natančen. Služi pa za prestrezanje tlačnih sunkov hidravličnega sistema. Ko ti pri polnih obratih motorja 'zabiješ' zavoro do konca, se del hidravličnega tlaka akumulira v to posodico, del pa ga gre na hidravlični cilinder. Tako se prepreči momentalno blokiranje zavor na priklopnem vozilu in posledično nekontrolirano 'sprehajanje' priklopnega vozila.
Plin v tem akumulatorju ni polnjen pod nekim velikim tlakom, temveč ga ustvari hidravlično olje, ki butne v posodico. Takrat se plin stisne, in zadeva 'čaka', da v celotnem sistemu tlak pade, in posledično izrine to ujeto olje nazaj v sistem. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
markec Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 23.08. 2006, 09:56 Prispevkov: 746 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: 05 Avg 2009 22:03 Naslov sporočila: |
|
|
Razmišljam o vgradnji razbremenilnega ventila na prikolico (cisterno) s hidravličnimi zavorami. Kakšen strošek je to približno in kje dobiti? Hvala.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tractoreengineer Vajenec
Pridružen/-a: 30.05. 2009, 21:11 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 10 Avg 2009 21:26 Naslov sporočila: |
|
|
Da malo osvetlim hidravlično zaviranje prikolic sem naredil kratek prispevek o hidravličnem zaviranju traktorskih prikolic do hitrosti 40kmph:
Zavorni sistem prikolice za hitrosti do 40km/h z uporabo na klasičnem traktorju z ločenim zavornim sistemom
Sistem spodaj na diagramu se uporablja na traktorjih s klasičnim ločenim zavornim sistemom (sistem s tako imenovanimi »master cylinder«) in ne na traktorjih s t.i »power brake« sistemom. Imam eno sliko od Class-a, kjer je prikazano na kakšnih vrstah strojev se kateri sistem uporablja. Power breaking sistem se izključno uporablja samo na najzahtevnejših strojih, vmes je neko območje kjer je lahko eden ali drugi (to zavisi od opreme in posledično cene traktorja), na najmanjših traktorjih pa se praviloma uporablja sistem z »master cilynder«.
Kdor ne pozna: gre za klaisičen zavorni sistem, kot ga uporabljamo v avtomobilu, samo s to razliko, da ima avto dvokrožni sistem, traktor pa t.i. »steering assist braiking«, to je možnost ločenega zaviranja levega in desnega kolesa (v primeru razklopljenih pedal) od koder tudi ime: zavorni sistem s katerim je možno vozit (tudi power brake system mora bit steering assist breaking).
http://www.moj-album.com/slika/16619090/GrOrMae1I2Ve7KL0.jpg/
Zaviranje prikolice in oprema na traktorju
Od tipa do tipa traktorjev se sistem nekoliko razlikuje, vendar je princip delovanja pri vseh več ali manj enak. Sistem spodaj vem da uporabljajo na traktorjih AGCO – Massey Ferguson in traktorjih Class. Možno, da tudi na ostalih znamkah iz koncerna AGCO, vendar nisem prepričan (Fendt, Valtra)
Da je omogočeno hidravlično zaviranje prikolice mora biti na traktor vgrajen »trailer breaking valve« - št.1 na shemi. Traktorska črpalka (oziroma ena od njih) napaja ventil prikolice, oziroma prvo komponento tega ventila – to je prioritetni ventil št. 1.1 na sliki. Funkcija tega ventila je da zavornemu sistemu dovaja vedno enako količino olja, ne glede na to kolikšen je tok, ki ga dovaja črpalka. Tok konstantne (recimo zobniške) črpalke se spreminja z vrtljaji motorja. Preostanek toka gre s prioritetnega ventila na priključek S (AUX) to so druge hidravlične naprave na traktorju, recimo hidravlični izhodi za napajanje zunanjih porabnikov na priključkih (hiper, etc,) vzmetenje sprednje preme, sprednja hidravlika, v nekaterih primerih tudi delovna hidravlika in volan (Massey Ferguson).
http://www.moj-album.com/slika/16619090/v4zksNFg9_dLjAob.jpg/
Zagon
Imamo priklopljeno prikolico in povezano vso inštalacijo. Traktor ima zategnjeno ročno zavoro št.4, v traktorju gori parking lučka, št.3. Črpalka dovaja olje v osnovi na prioritetni vod, vendar ker sta oba ostala ventila, št. 1.2 in 1.3 zaprta se ves tok črpalke usmeri na priključek S in eventuelno napaja ostale porabnike (v osnovi pa imajo ti porabniki obtok in olje prosto teče nazaj v rezervoar traktorja (ki je običajno kar transmisija). Ko spustimo ročno zavoro ugasne parking lučka in če imamo stikalo na komandni plošči prikolice št. 5, stikalo št 5.1 v pozicijo GO se hkrati vzpostavi električni tokokrog 8 in električni tokokrog 2 (glede na električno spojko št.6 (v tem primeru je narisana 13 polna spojka, vendar to ni nujno, lahko je tudi drugačna, zavisi od tipa mašine). Prikolica je bila do sedaj popolnoma zavrta, ker je zavorni cilinder št.11 (ali zavorne cilindre) na prikolici napajal tlak iz hidravličnega akumulatorja. V primeru sklenitve električnih tokokrogov 2 in 8 se vklopijo elektromagnetni ventili 1.3 na traktorju, 10.1, 10.2 in 10.3 na prikolici. Zavora prikolice se razbremeni. Ker se je na traktorju vklopil ventil 1.3 pride do napajanja akumulatorja s črpalke. Olje iz prioritetnega ventila preko ventila 1.3 in »ALI« ventila 1.4 prekrmili glavni ventil prikolice v stanje povsem levo in s polno močjo napaja akumulator. To se dogaja vse dotlej, dokler tlačno stikalo št. 9 ne zazna, da je akumulator napolnjen do nastavljene vrednosti in s svojim vklopom prekine električni tokokrog 8. Ventila 10.2 in 10.3 ostaneta vklopljena, 1.3 in 10.1 pa se izklopita. Zavora na prikolici je razbremenjena in kompozicija je pripravljena za vožnjo. Seveda je opis relativno dolg, v realnosti pa se to zgodi skoraj v trenutku.
Vožnja in zaviranje med vožnjo
Pomembno in zakonsko določeno (vsaj s tališča francoske zakonodaje, ki jo poznam) je pogojevano, da prikolica zavira samo v primeru, ko imamo pedala v traktorju sklopljena in ne zavira v primeru, ko s traktorsko zavor »vozimo«, kar je sicer logično. Zato poskrbi »IN« ventila na traktorju, ki spusti tlak z master cilindrov na krmilni ventil prikolice samo v primeru, ko je tlak na obeh straneh tega ventila enak. Ko zaviramo, se proporcionalno glede na moč zaviranja odpira glavni ventil prikolice in ravno tako proporcionalno napaja zavorni cilinder prikolice, kar povzroči zaviranje. Seveda je pri napajanju mišljeno naraščanje tlaka in ne toka, ker je za doseg zavornega učinka tok potreben samo do tedaj, ko pride do naslona ferode in bobna, zavorni učinek pa se veča s silo na ferodo in torej posledično tlakom. Pri vožnji sta aktivni še dve funkciji, to je prižiganje stop luči na prikolici preko tokokroga 6 in varnostna funkcija na električnem tokokrogu 8. V primeru, da pride do okvare tlačnega stikala, ali da akumulator še ni pol, ko začnemo z delovnim zaviranjem, stikalo št 13 na pedalu traktorja takoj izklopi tokokrog 8. V nasprotnem primeru prikolica nebi zavirala.
Situacija pri odklopu prikolice
Prikolica se zavre takoj ko pride do izklopa električne povezave med traktorjem in prikolico. Pri tem pride takoj do izklopa vseh ventilov na prikolici in tlak iz akumulatorja takoj zavre prikolico. Tudi v primeru, da pride do primera, da se prikolica in traktor razklopita med vožnjo. Tako da v tem primeru trditev, da nimata elektrika in hidravlika nobene zveze ni povsem na mestu.
Zaviranje prikolice glede na obtežbo
Zavorni učinek prikolice glede na obtežbo odreja ventil št.15. To je »weight sensing« ventil in ne »load sensing« ventil, kot ga nekateri zmotno imenujejo. Kolotega ventila je pritrjeno nekam na premo prikolice. Izkorišča se efekt posedanja šasije prikolice proti premi, kar povzroča večje in manjše prednapenjanje vzmeti v »weight sensing« ventilu. V primeru nenaložene prikolice tlak na strani A ventila preko povezave 15.1 takoj pripre ventil na 15.1. S tem se zavorni učinek, oziroma hitrost odziva zavornega cilindra prikolice upočasni in kolesa med vožnjo nenaložene prikolice ne blokirajo. V primeru povsem naložene prikolice pa je sila prednapetja vmeti ventila proti tlaku 15.1 tako velika, da skoraj ne pride do pripiranja ventila in prikolica lahko zavira s polno močjo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marolt Moderator & Forumovec leta 2009
Pridružen/-a: 29.03. 2006, 13:42 Prispevkov: 2778 Kraj: Bloke
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
zetor4340 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 03.02. 2008, 17:21 Prispevkov: 583
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|