Traktor Forum Seznam forumov
 Pogosta vprašanja   Išči   Seznam članov   Skupine uporabnikov   Registriraj se   Tvoj profil   Zasebna sporočila   Prijava 




NH TD4.90F
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> CNH
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

Avtor

Sporočilo

ralf
Kmetovalec
Kmetovalec


Pridružen/-a: 28.05. 2017, 21:35
Prispevkov: 95

PrispevekObjavljeno: 27 Sep 2023 12:52    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Je torej bolje pred ovinkastimi klanci navzdol vklopit še prednji pogon in ko prideš na ravno spet ga izklopit? Ker drugače če na primer 8x zabremzam na takih klancih, 8x vklopi 4wd za tisti hip...
Drugače tukaj govorim o hitrostih do max 25 km/h, prikolica + tovor max 4 tone.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

popit
Veteran traktor foruma


Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22
Prispevkov: 299
Kraj: Ravne

PrispevekObjavljeno: 27 Sep 2023 13:34    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


ralf je napisal/a:
Je pri vklopljenem 4WD blokada diferenciala da se rešiš iz drsenja posamezne gume v blatu veliko bolj škodljiva za mehanizem kot pri izklopljenem 4WD?

Pri vožnji prikolice ki nima zavor po asfaltu navzdol, je smiselno vklopit 4wd še pred klancem, da konstantno "zavira" še s sprednjimi kolesi, ali enostavno vse prepuščaš avtomatiki, da ob vsakem pritisku zavore vklaplja tudi sprednji pogon? A ne tej "sunki" bolj obremenijo sklop kot konstantni 4WD?


moje mnenje povezano z izkušnjami je, da v se vklopi blokado difereniciala preden pride do neugodne situacije. Jaz naprimer blokiram diferencial ko predvidim zdrs koles (navzgor ali pa navzdol), ampak seveda samo na ravnih odsekih ceste oz. ko se ne zavija! Če 4x4 ali blokado vklopiš ko traktor že začne drseti, je to skoraj najslabša možnost. Prvo z vidika obremenitve prenosov, drugo pa z vidika nenadne ustavitve na spolzkem terenu, posledično pa še hujšem zdrsu koles... Pred klancem torej 4x4 ter prestava nižje, da motor zavira! Ostalo je na meji hazarderstva Wink Če pa že kaj zdrsne, pa obvezno dodati plin, da se pridobi na hitrosti.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

b-pod1
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06
Prispevkov: 1173

PrispevekObjavljeno: 27 Sep 2023 18:55    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Blokade diferencila so ponavadi narejene s "parkljastimi sklopkami" in take blokade niti ne moreš vklopiti, če je razlika hitrosti enega in drugega kolesa že velika (če že drsi). Kolikor mi je znano, imajo vsi traktorji, ki imajo sistem sprednjih zavor, da se vklopi 4x4, večlamelno sklopko v olju za prenos momenta na prvo os. Pri taki sklopki načeloma ni težava, če je razlika hitrosti med prvo in zadnjo osjo velika, samo obraba lamel je malo večja zaradi zdrsa.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

cebelar5
Izjava leta 2011


Pridružen/-a: 16.06. 2010, 17:57
Prispevkov: 1061
Kraj: Sp. Savinjska dolina

PrispevekObjavljeno: 27 Sep 2023 22:16    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Kot so predhodniki že povedali, se 4x4 ne sme vkljapljati, ko se ti kolesa že zavrtijo. Se vklopi prej, ali pa ustaviš in vklopiš. Če se vklopi 4x4 med vožnjo to ni težava, samo da kolesa ne drsijo. Seveda pa je potrebno paziti na hitrost vožnje, ko vklopiš 4x4. Mislim, da ne sme presegati 10 ali 12 kmh. Pri našem že pri vožnji v 2. prestavi tuli pa ni takšna hitrost, tako da je potrebno izkljapljati in voziti po pameti.

Kar zadeva pa špero, jo vklopiš samo ko je nujno potrebno in brez kakršnega koli zavijanja, da ne gre vse skupaj v maloro. Pač skrajna možnost, ko drugače ne gre. Jaz jo uporabljam pri oranju, pri čemer moram prej plug v nulo naštimati, da se traktor brez da držim volan pelje naravnost.

lp

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran

ralf
Kmetovalec
Kmetovalec


Pridružen/-a: 28.05. 2017, 21:35
Prispevkov: 95

PrispevekObjavljeno: 28 Sep 2023 06:31    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Ampak: zaviraš tudi pri hitrostih 30 km/h, kar pomeni da vklaplja 4x4 tudi pri 30, 25, 20 km/h... vedno. Če razumeš kaj hočem povedat. Pač ko z nogo pritisneš na zavoro vsakič za tisti hip avtomatsko vklopi 4x4.
Torej že s samim zaviranjem "uničuješ" pogon?

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

BOŠTJAN
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 14.02. 2012, 19:54
Prispevkov: 1015
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: 28 Sep 2023 06:49    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Izumljate toplo vodo.
Pri zaviranju se vklopi 4x4. Tudi če se pelješ 45km/h, ne samo pri nizkih hitrostih. Nisem še slišal, da bi se kaj polomilo.
Špera običajno ne zagrabi med vrtenjem koles. Na stikalu jo lahko vklopiš kadar koli, vendar še to ne pomeni da zagrabi takoj v tistem trenutku in boš kaj poškodoval. Ko bodo pogoji, bo zagrabla, prej ne, ne rabiš razmišljat zraven kdaj jo lahko vklopiš. Tudi izklopi se ne med vrtenjem koles.
Tako imajo skoraj vse znamke že 30 let. Ne samo na majhnih traktorjih. Komplicirate po nepotrebnem.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

b-pod1
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06
Prispevkov: 1173

PrispevekObjavljeno: 28 Sep 2023 09:47    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Kupiš traktor, ki ima zavore tudi na sprednji osi, pa je ena skrb manj.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

IvanK
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 12.04. 2019, 09:47
Prispevkov: 404
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: 28 Sep 2023 18:44    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Na poznam traktorja, ampak če se predji pogon lahko vklaplja med vožnjo in s pritiskom na gumb, je precej verjetno, da se vklaplja preko lamel s pomočjo hidravlike.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

nutrimedo
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 12.06. 2011, 10:22
Prispevkov: 1368
Kraj: TRŽIČ

PrispevekObjavljeno: 28 Sep 2023 19:25    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


s pritiskom na gumb elektrika odklopi - odmakne sklopko. Ko traktor ugasneš se prvi pogon avtomatsko vklopi. Drugače bi ti v bregu pobegnil z blokiranimi zadnjimi kolesi. Imam novejši traktor in ko ga ugasnem avtomatsko izklopi menjalnik. V bregu ga drži samo ročna zavora. Imam možnost vklopa P na ročici za menjavo grup. Takrat porine štift skozi zobnik in se zaskoči. Problem je če se traktor na ta štift usede in ne moreš potem premaknit v drugo grupo. Zaradi tega so uvedli obvezne podstavne kloce - zagozde.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> CNH Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.