Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Petrol Vajenec
Pridružen/-a: 29.03. 2013, 18:52 Prispevkov: 1
|
Objavljeno: 02 Apr 2013 07:29 Naslov sporočila: |
|
|
Lenny je napisal/a: | V osnovi sta samo 2 tipa antifriza. Etilen glikol in propilen glikol. Med sabo se ne mešata, ker začne nastajati kislina. Potem je pa odvisno še od ostalih dodatkov, ki nimajo veze z hlajenjem.
Težava z petrolovim antifrizom ni namišljena ampak je že v osnovi precej agresiven in za današnje čase zastarel, ker bazira še na etilen glikolu, medtem ko vsi sodobni motorji uporabljajo na osnovi propilen glikola. Čeprav po novem ponuja petrol antifriz po g12 standardu, vendar ga jaz vseeno ne bi priporočal.
Če se menja antifriz in je bil prej noter PG antifiz, pa se ne spere temeljito sistema in potem natočiš EG antifriz lahko pride do težav s tesnili in plastikami, ker vedno noter ostane nekaj starega antifriza.
Če gre za starejši stroj (15 let in več) bo tudi petrolov dober, pri novejših strojih bi se ga pa jaz izogibal.
V deutza ni nujno da gre samo akros. Le iste specifikacije mora biti. Poleg osnovnih 2 verzij antfriza, je še tretja z posebnimi dodatki za aluminjaste motorje in hladilnike.
Od novejših npr. zelen in oranžen se tudi ne mešata zaradi različnih kemikalij. Oražen oz. rumen (G11) se razlikuje od zelenega po t.i. dodatkih long life, da ima daljši rok trajanja. Svetlo flurescentno zelen in roza je za aluminjaste motorje (G12).
Če imaš aluminjast blok motorja moraš uporabljat obvezno g12 standard antifriza, v vseh ostalih primerih lahko natočiš noter katerikoli drug tip, ČE prej temeljito spereš ostanke starega iz sistema. |
Spoštovani,
vse hladilne tekočine za motorna vozila (tako osebna kot komercialna) so narejene na osnovi monoetilen glikola (MEG) in ne na osnovi propilen glikola (PG). MEG je osnovna surovina vseh hladilnih tekočin in določa nizkotemperaturne lastnosti le-te, nikakor pa ne kakovost le-teh. Torej, če kdorkoli zmeša MEG vode (razmerje 50:50), bo dobil ustrezno zaščito pred zmrzovanjem (do minus 40 stopinj Celzija), tako kot to navajajo praktično vsi proizvajalci že narejenih hladilnih tekoči. To pomeni, da nizkotemperaturne lastnosti nikakor niso merilo za kakovost. Merilo za kakovost hladilnih tekočin so dodani aditvi. Le-ti v prvi vrsti ščitijo hladilni sistem pred korozijo in določajo rok menjave hladilne tekočine. Boljši kot so aditivi, daljši je rok menjave hladilne tekočine. Moderne hladilne tekočine na osnovi organskih kislin zagotavljajo rok menjave okoli 5 let, ostale samo okoli 3 leta. Petrolov Antifriz je izdelan na najsodobnejši tehnologiji in zagotavlja minimalen rok menjave 5 let. To dokazujejo tudi pridobljene specifikacije VW/Audi/Seat/Škoda G12+, MB 325.3, MAN 324 SNF itd. To posledično pomeni, da je Petrolov Antifriz namenjen za novejša vozila in tudi novejše traktorje, delovne stroje itd.
Hladilne tekočine na osnovi prilen glikola tudi obstajajo, vendar se ne uporabljajo v vozilih, temveč za centralne naprave, za hlajenje, za klimatizacijo, za solarne panele in vakuumse kolektorje itd., torej se uporabljajo za popolnoma druge namene. Njihova uporaba v vozilih verjetno sploh ne bi bila mogoča, že zato, ker je viskoznost PG hladilnih tekočin bistveno višja, kot MEG hladilnih tekočin in črpalka verjetno niti ne bi zmogla zadostne cirkulacije hladilne tekočine. Zato bi zelo hitro prišlo do pregrevanja.
Za vsa prihodnja vprašanja, smo vam vedno dosegljivi tudi preko sistema Povej Petrol na www.petrol.si/povej.
Lep pozdrav,
Žiga Fišer
Strateško-korporativno komuniciranje, Petrol |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Obiskovalec Kmetovalec
Pridružen/-a: 26.06. 2015, 17:16 Prispevkov: 85
|
Objavljeno: 01 Sep 2015 07:51 Naslov sporočila: |
|
|
Dan,
Da malo obudim tole temo, katere vrste antifrisa uporabljate za traktorej ala IMT ZETOR, STORE, UNIVRZAL.
Predvsem je govora o dveh "zeleni" in "rdeči".
Kaj priporočate oz kakšne izkušnje. G12 oz rdeč se najredkeje pojavlja v avtomobili.
Hvala
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
strojnik Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 10.02. 2009, 16:30 Prispevkov: 1472 Kraj: lj
|
Objavljeno: 01 Sep 2015 08:53 Naslov sporočila: |
|
|
Če me spomin ne vara je rdeč za aluminjaste bloke.
Sicer pa je bistvo, da se jih med sabo ne zmeša, ker so na različnih osnovah. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Obiskovalec Kmetovalec
Pridružen/-a: 26.06. 2015, 17:16 Prispevkov: 85
|
Objavljeno: 01 Sep 2015 11:15 Naslov sporočila: |
|
|
strojnik je napisal/a: | Če me spomin ne vara je rdeč za aluminjaste bloke.
Sicer pa je bistvo, da se jih med sabo ne zmeša, ker so na različnih osnovah. |
To sem res zasledil, vendar ti starejši traktorji nimajo aluminijastih blokov, se sprašujem če je potem ta rdeč škodljiv za stare motorje ali boljši od zelenega. Gospod iz petrola, ki piše v zgornjem postu pravi da hitreje "priteče" iz sistema? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reider Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.10. 2010, 19:48 Prispevkov: 1505 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: 24 Jan 2017 18:32 Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Debata je tako ostra, da sem šel v poizvedovanje tudi jaz. Prilagam sliko iz navodil za uporabo za motore VM. IN tako sem ugotovil, da ni tukaj nikjer nobenih govorov okoli barve ali G12 itd. Vidi se samo, koliko treba redčiti koncentrat, in da naj zahteva specifikacijo ASTM 3306.
Za šalo sem šel gledati tudi prav sedaj v klet embalažo mojih dveh kupljenih antifrizov. NA obeh piše le, da so narejeni po standardih, ki jih zahteva večina priznanih proizvajalcev motorjev, specifikacije ASTM 3306. Bilo kake druge razlage ali podatkov na embalaži ni.
Tako, da me zdaj res zanima, v čem je poanta rdečega in zelenega antifriza. In če je, zakaj to proizvajalec motora VM ni to navedel. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|