Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
New holland TD Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 29.08. 2006, 17:29 Prispevkov: 706 Kraj: Sp. Savinjska dolina
|
Objavljeno: 30 Okt 2010 21:59 Naslov sporočila: Test NH 4040supersteer |
|
|
Ker je tema zelo sorodna, bom objavil tule:
V preteklih dneh smo testirali traktor NH T4040 supersteer. V tem času je delal z 2,25m mulčerjem (kladivar) in opravljal transportna dela. Ker imamo doma TN95DA, se ne morem izogniti nekaterim primerjavam.
Dodatna oprema traktorja: klimatska naprava, powershuttle, powershift, powerclutch (ročna sklopka na prestavni ročici), prednja os supersteer, zračno vzmeten sedež, EDC(EHR) zadnje hidr. dvigalo, 3 pari hidr. ventilov zadaj in hidravlični zavorni ventil.
Motor: 4,5L štirivaljnik (CNH) s 86KM in 366Nm navora, izpolnjuje emisijsko normo euro3A. Gre za zelo dober motor, kjer je navora in moči več kot dovolj. Ima sicer nekoliko visoke vrtljaje pri prostem teku (900obr/min., pri TN95DA pribl. 700obr./min), je pa zato odziven tudi, ko še ni na delovni temperaturi. V tem pogledu je boljši, kot skoraj enak štirivaljnik v tn95da, ki se mora najprej ogreti na delovno temp., da pokaže prave zmogljivosti. Kljub temu se mi zdi, da je motor pri tn95da za odtenek bolj zmogljiv- tu mislim predvsem na navor, vendar so razlike majhne. Kakšnih posebno merodajnih podatkov o porabi nimam, med drugim tudi zato, ker števec za stanje goriva ni deloval tako kot bi moral (pri polnem tanku prikazuje stanje malo nad polovico). To je bila tudi edina ‘napaka pri testu’ tega traktorja. Velja pa za T4040 podobno kot za tn95da: pri obratih okoli 1300-1500, kjer je tudi navor največji, zna biti zelo varčen, nad 2000 obr./min pa varčnosti ne moremo pričakovati. Hrup motorja je nekoliko bolje zadušen kot pri tnd-a, vendar svoje prispeva tudi vertikalni izpuh pri T4040 (pri tnd-a horizontalni).
Menjalnik: 32/16 (štiri prestave, štiri skupine in vmesna prestava za vožnjo naprej), z EH invertorjem(powershuttle), vmesno prestavo(powershift) in ročno sklopko(powerclutch). Podobno kot motor, deluje brez kakršnegakoli zatikanja takoj po zagonu in vzorno deluje tudi po celodnevnem delu, kar gre pripisati tudi hladilniku hidravličnega olja. Vsi sklopi menjalnika delujejo brezhibno. Powershuttle smer spremeni zelo zvezno in brez ‘cukanja’. Powershift navzdol prestavi instantno (kar je priročno pri vožnji v klanec), navzgor pa zvezno. To pomeni da prestavljanju vmesnih prestav ni preskokov med obrati motorja, ki so sicer značilni za powershift menjalnike. Ker sklopka ni več mehanska, je tudi temu primerno lažja, zato pravzaprav ne zahteva nobenega fizičnega napora več. Poleg tega ima menjalnik tudi ročno sklopko (gumb na prestavni ročici), zato stopalke med vožnjo ali delom skoraj ne rabimo več. Taka izvedba menjalnika je sicer dražja od standardne, vendar prinaša res veliko prednosti.
Kabina: šeststebrna, prostora za voznika je dovolj, je nizke izvedbe (2,3m pri 420/70R30), pregled na vse strani je dober, zelo dobro dušenje hrupa, oz. boljše kot pri TN95DA, ki ima sicer skoraj identično kabino. Razliko je treba pripisati tudi različnim izvedbam izpušne cevi (horizontalna in vertikalna). Da se motor vrti z maskimalnimi obrati, je opazno na števcu, ne po hrupu v kabini. Soliden je tudi zračno vzmeten sedež Cobo, vendar je Grammer compacto še razred višje.
Hidravlika: EHR zadnja hidravlike, enostavna za uporabo, hitro in enostavno se da nastaviti višino dviga, globino spusta, hitrost spusta, in kontrolo položaja oz. odpora. Pri delu se uporablja stikalo za hitri dvig/spust, pri priklapljanju pa stikali zadaj na blatnikih. Precejšnja prednost je tudi dušenje nihanja pri transportu. Traktor ima tri pare ventilov s hitrimi spojkami, upravljanje (mehansko) in doziranje pa je boljše kot pri tnd-a.
Posebnost traktorja je supersteer pomična prednja os. Sam sicer nisem (bil) zagovornik te izvedbe osi, vendar je treba priznati, da se v praksi izkaže zelo dobro. Okretnost tega traktorja v tem razredu tako rekoč nima konkurence. Dodatna prednost te osi je daljša medosna razdalja, kar pomeni boljšo vzdolžno stabilnost in mirnejšo vožnjo po cesti. Traktorji z osjo supersteer imajo serijsko tudi avtomatiko vklopa prednjega pogona, ki pogon vklaplja/izklaplja glede na obračalni kot koles, stopnjo zdrsa zadnjih koles in vozno hitrost. Ob zagonu traktorja je avtomatika vklopljena, kar pomeni, da se z vklopom prednega pogona sploh ni treba več ukvarjati. Avtomatiko lahko tudi izklopimo ali pogon vklopimo stalno. Resnično škoda, da ta opcija ni na voljo tudi za traktorje s standardno osjo. Res pa je, da je avtomatika veliko bolj nujna pri supersteer osi, saj pri velikih kotih kolesa precej razkopavajo. Za standardno uporabo so traktorji z navadno osjo dovolj okretni, kjer pa ima okretnost višjo prioriteto kot sicer, pa je o tej opciji vredno razmisliti.
Na splošno sem bil nad traktorjem zelo pozitivno presenečen. Predvsem je opazno, da je T4000 bolj dodelan kot TND-A, čeprav tega na papirju ni opaziti.
Zahvala gre podjetju Itro, kjer so to testiranje omogočili.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
tedy199 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.05. 2010, 19:24 Prispevkov: 798 Kraj: Čušperk
|
Objavljeno: 30 Okt 2010 22:42 Naslov sporočila: |
|
|
New holland TD super si tole napisal.
Ta traktor je najbrž imel končno hitrost 40km/h, če se ne motim, kajneda? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
hmeljar Kmetovalec
Pridružen/-a: 28.08. 2010, 17:10 Prispevkov: 84 Kraj: šempeter
|
Objavljeno: 31 Okt 2010 11:01 Naslov sporočila: |
|
|
tedy199 je napisal/a: | New holland TD super si tole napisal.
Ta traktor je najbrž imel končno hitrost 40km/h, če se ne motim, kajneda? |
ja 42.7km/h |
|
Nazaj na vrh |
|
|
New holland TD Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 29.08. 2006, 17:29 Prispevkov: 706 Kraj: Sp. Savinjska dolina
|
Objavljeno: 31 Okt 2010 15:24 Naslov sporočila: |
|
|
Tako je. Je malo hitrejši kot tnd-a (oba imata enake gume).
p.s.: Moderatorje bi prosil, če lahko zadnje štiri prispevke premaknejo pod temo new holland.
Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marolt Moderator & Forumovec leta 2009
Pridružen/-a: 29.03. 2006, 13:42 Prispevkov: 2778 Kraj: Bloke
|
Objavljeno: 06 Nov 2010 13:18 Naslov sporočila: |
|
|
New holland TD je napisal/a: | Tako je. Je malo hitrejši kot tnd-a (oba imata enake gume).
p.s.: Moderatorje bi prosil, če lahko zadnje štiri prispevke premaknejo pod temo new holland.
Hvala |
Ker gre za točo dolečen tip traktorja, in za test uporabnika sem odvahnil novo temo.
Tako, da o tem testu lahko teče beseda tukaj.
Moderator Marolt |
|
Nazaj na vrh |
|
|
_toni Forumovec leta 2010
Pridružen/-a: 03.05. 2009, 08:55 Prispevkov: 3660 Kraj: Gorenje Ponikve pri Trebnjem
|
Objavljeno: 06 Nov 2010 15:59 Naslov sporočila: |
|
|
sta ta dva traktorja kaj ''sorodnih'' serij? namreč na pogled izgledata zelo podobno.
še eno vprašanje - je imel vgrajen sedež vzdolžno vzmetenje? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nejko Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 15.09. 2009, 16:59 Prispevkov: 251 Kraj: ljubljansko barje
|
Objavljeno: 06 Nov 2010 16:28 Naslov sporočila: |
|
|
Tudi mi imamo tak traktor sicer ni supersteer je pa isti model t4040. Mi smo kupili novega in smo z njim zelo zadovolnji. Od dodatne upreme smo vzeli klimo, zračni sedež ter grammerjev priklop. Traktor uporabljemo za težje opravila kot so vožnja gnoja, siliranje koruze, oranje in podobno. že ob nakupu nam je tudi prodajalec rekel velik traktor za večja opravila, majhen traktor za manjša opravila. Ja tudi naš ima visoke obrate v prostem teku.
Nisem hotel načenjati nove teme, ker je to v bistvu isti model. Hvala. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
New holland TD Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 29.08. 2006, 17:29 Prispevkov: 706 Kraj: Sp. Savinjska dolina
|
Objavljeno: 07 Nov 2010 10:36 Naslov sporočila: |
|
|
_toni je napisal/a: | sta ta dva traktorja kaj ''sorodnih'' serij? namreč na pogled izgledata zelo podobno.
še eno vprašanje - je imel vgrajen sedež vzdolžno vzmetenje? |
Traktorja sta tudi v resnici zelo podobna. Glavna razlika je v tem, da je testni traktor iz serije T4000 z motorji emisijske norme euro III, naš pa iz serije tnd-a z motorji emisijske norme euroII in je predhodnica serije T4000. Poleg tega so razlike tudi pri opremljenosti, saj je imel testni T4040 powershuttle, powershift, EHR in prednjo os super steer, česar naš nima. Ima pa (tn95da) prednjo hidravliko z dušenjem nihanja in sedež Grammer compacto xxl z vzdolžnim vzmetenjem, česar ni imel testni T4040. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
New holland TD Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 29.08. 2006, 17:29 Prispevkov: 706 Kraj: Sp. Savinjska dolina
|
Objavljeno: 26 Dec 2010 12:58 Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj glede new hollandov pri (uradnem) testu traktorjev v razredu moči 85KM, tokrat T5040 (enak motor, kot pri T4040). Del tega testa je tudi v zdajšnjem Kmetovalcu (1/2011), vendar tam niso podani rezultati vseh meritev. Traktor se je kljub tehniki iz 80-ih in 90ih let na testu odrezal kar dobro oz. ni tako slab, kot bi človek mislil ob dejstvu, da ta serija z izjemo motorja ni bila resneje posodobljena že skoraj 15 let. Poleg tega je bil testirani traktor za švicarske razmere podpovprečno opremljen (brez EHR, dodatnih dvižnih cilindrov, hidr.črpalke z večjim pretokom, prednje hidravlike in kardana, itn.).
Nekaj rezultatov:
Motor s 4,5L prostornine in 86KM je bil pri vseh kategorijah pri vrhu:
- najvišji navor 346Nm (poleg lindnerja s common railom in z 348Nm), kot zanimivost lahko omenim še to, da je T4040 pri enakih meritvah navora pri ART in z enakim motorjem dosegel 373Nm navora
- najnižja specifična poraba 299g/kWh
- dober porast navora 48% (pri steyrju 54%)
- visok speljevalni navor 148% (pri steyrju 154%)
- najmanj emisij saj in ogljikovega monoksida (CO)
- dober rezultat merjenja moči na kardanu (77,5KM), večjo moč imata JD 5090M (91,5KM) in geotrac 84 (92KM), ki pa imata oba več kot 90KM motorne moči in sta že nekoliko oddaljena od kriterija 85KM. T5040 pri prenosu moči do kardana tako izgubi 8,5KM, manjše izgube pri prenosu je imel samo AF410 (7,1KM).
- vse to dosega brez common raila
Menjalnik:
- 24/24 prestav se na papirju ne zdi veliko (manj sta imela samo steyr in lindner z menjalnikom 16/8 in 16/16), vendar ima ta menjalnik največ prestav (11) v glavnem delovnem območju (od 4 do 12 km/h), medtem ko imajo 5090M, AF410 in Kubota 8, Steyr in Lindner pa 6 prestav v tem območju.
Hidravlika:
- solidna dvižna sila po celotnem območju dviga (2970 kg), boljši je bil steyr (3755kg). Če bi T 5040 imel še opcijska dodatna dvižna cilindra, bi bil rezultat še dosti boljši.
- pretok 63,5l/min je povprečna vrednost, ker je bil traktor opremljen s standardno črpalko (opcijsko 80 l/min)
- traktor je bil pri vrhu pri okretnosti (premer obračalnega kroga 9,5m), okretnejša je kubota, ki pa je imela manjša, 20-colska prednja kolesa
Kabina:
- rezultat meritve hrupa v kabini je dober (79,5dB(A)), malo bolj zatesnjena je kabina pri 9085MT (78,5dB(A)), pričakovano pa je najtišja kabina pri JD (76dB(A)). Slednji je že pri nekaj testih dosegel zelo dobre vrednosti hrupa v kabini.
- najnižji traktor s 34-colskimi kolesi (2,57m)
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joze.kidric Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 03.12. 2007, 22:07 Prispevkov: 1478 Kraj: Šmarje/Jelšah
|
Objavljeno: 26 Dec 2010 13:38 Naslov sporočila: |
|
|
Moti me pri tem testu to, da ni nič napisanega o ergonomiji. Tukaj so ostali proizvajalci dosti naprej pred nh. Očitno se pozna iz katerega obdobja izvira traktor. V zadnjih 15-ih letih so na tem traktorju posodabljali samo motor, ostalo je bolj kot ne ostalo isto. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|