Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
brezo64 Vajenec
Pridružen/-a: 17.04. 2012, 08:16 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: 17 Apr 2012 09:19 Naslov sporočila: Elektrohidravlični menjalnik |
|
|
Pozdravljeni.
Sem nov na forumu in bo morda kaj narobe prikazano.
Sem lastnik traktorja SAME SILVER 100.6 letnik 1997 in ima elektrohidravlično krmiljenje menjalnika 60+60. Kupil sem ga lani od preprodajalca za male denarje. Zaradi tega sem pričakoval, da bom moral še kar nekaj dati nanj. Uvožen je bil iz Anglije. Ko sem z njim obstal, sem ga dal popravljati serviserju, ki mi ga je predlagal pooblaščeni servis. Zamenjal mi je inverter, tretjinke in nekaj elektromagnetnih ventilov. Po nekaj vožnjah se je napaka začela ponavljati, dokler nisem spet obstal. Serviser pravi, da je bil zanemarjen in, da so smeti v menjalniku, ki zamašijo ventile. Res je, ko ščistim ventil za inverzor, zopet nekaj časa deluje, dokler spet ne obstanem in ponovim postopek (ventil ni nikoli videti zamašen). Tik preden obstanem, začne ivertor drseti. Mi pa skoraj vedno nagaja tudi med vožnjo tako, da se običajno pred križiščem, ko se ustavljam invertor izklopi (javi napako običajno 73 ali 55). V takem primeru ga moram ugasniti in ponovno zagnati, da lahko ponovno vklopim invertor. Malo sumim na napako v elektroniki menjalnika (ko pade napetost - zavorne luči,manjši obrati motorja) ali pa elektromagnetni ventil, ki ni bil zamenjan. Zamenjan ni bil, ker ni bilo prostora zaradi kvadratnega navitja, ki ga imajo novi ventili, stari ima okroglo in je manjše (tako me je obvestil serviser). Glede umazanije v menjalniku moram povedati, da je olje zamenjano, v kratkem so bili menjani trije kompleti filtrov, prefiltriral sem olje in nisem našel nobenih smeti.
Ali ima kdo kakšno izkušnjo s tem?
Nazadnje urejal/a brezo64 17 Apr 2012 12:59; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
JCB FAST TRACK Moderator & Foto leta 2009
Pridružen/-a: 26.02. 2006, 11:16 Prispevkov: 1883
|
Objavljeno: 17 Apr 2012 11:24 Naslov sporočila: Re: Elektrohidravlični menjalnik |
|
|
brezo64 je napisal/a: | Pozdravljeni.
Sem nov na forumu in bo morda kaj narobe prikazano.
Sem lastnik traktorja SAME SILVER 100.6 letnik 1997 in ima elektrohidravlično krmiljenje menjalnika 60+60. Kupil sem ga lani od preprodajalca za male denarje. Zaradi tega sem pričakoval, da bom moral še kar nekaj dati nanj. Uvožen je bil iz Anglije. Ko sem z njim obstal, sem ga dal popravljati serviserju, ki mi ga je predlagal pooblaščeni servis. Zamenjal mi je inverter, tretjinke in nekaj elektromagnetnih ventilov. Po nekaj vožnjah se je napaka začela ponavljati, dokler nisem spet obstal. Serviser pravi, da je bil zanemarjen in, da so smeti v menjalniku, ki zamašijo ventile. Res je, ko ščistim ventil za inverzor, zopet nekaj časa deluje, dokler spet ne obstanem in ponovim postopek (ventil ni nikoli videti zamašen). Tik preden obstanem, začne ivertor drseti. Mi pa skoraj vedno nagaja tudi med vožnjo tako, da se običajno pred križiščem, ko se ustavljam invertor izklopi (javi napako običajno 73 ali 55). V takem primeru ga moram ugasniti in ponovno zagnati, da lahko ponovno vklopim invertor. Malo sumim na napako v elektroniki menjalnika (ko pade napetost - zavorne luči,manjši obrati motorja) ali pa elektromagnetni ventil, ki ni bil zamenjan. Zamenjan ni bil, ker ni bilo prostora zaradi kvadratnega navitja, ki ga imajo novi ventili, stari ima okroglo in je manjše (tako me je obvestil serviser). Glede umazanije v motorju moram povedati, da je olje zamenjano, v kratkem so bili menjani trije kompleti filtrov, prefiltriral sem olje in nisem našel nobenih smeti.
Ali ima kdo kakšno izkušnjo s tem? |
1. Dobro bi bilo napisati kateri tip invertorja imaš (Elektrohidravliči - ob volanu ali mehanskega- poleg prestavne ročice), sklepam, da je invertor elektro hidravlični.
2. Malo mešaš olje v motorju in menjalniku.
Če se hočeš znebiti smeti v menjalniku, ni druge kot razdreti, osi se poberejo stran, diferencjal ven, pov diferencjalom je ena rešetka oz plošča, na kateri se nabira umazanija, to je potrebno očistiti, zmenjati filtre, in olje.
Kako je z zavorami? Ko olje spustiš iz menjalnika in če je prisotnih veliko kovnskih delcev (posledica obrabljanja zavor), potem se zavore obrabljajo prekomerno,... menava zadnjih zavor,...
To je lahko tudi ena izmed težav, da se pojavljajo problemi z menjalnikom.
to z menjavo ventilov, da se ga ne da zamenjat, to je malo za lase privlečeno, vsi deli se dobijo,...
LP M |
|
Nazaj na vrh |
|
|
brezo64 Vajenec
Pridružen/-a: 17.04. 2012, 08:16 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: 17 Apr 2012 12:49 Naslov sporočila: |
|
|
Ja gre za elektrohidravlični invertor (ob volanu). Pri motorju pa je nastopil miselni škrat -mislil sem v menjalniku - bom popravil.
Vse to je že bilo narejeno. Ob razdiranju sem dal zamenjati tudi zavore (vse 4). Ob popravilu je bilo zamenjano olje in filtri. Naknadno je bilo olje še enkrat prefiltrirano. Takrat smo tudi odprli najnižjo ploščo pod menjalnikom (bilo je čisto brez smeti). Zamenjal sem že 3 komplete filtrov. Glede na to, kaj vse je bilo zamenjano in razdreno predvidevam, da je že serviser očistil vse to.
Skrbi me, ker mi izklaplja invertor ob padcu napetosti npr.:
- dam ga iz prestave, vklopim invertor, nato pa prižgem vse luči, smerokaze, rotacijsko, stopim na zavoro in invertor javi napako. Moram ga ugasniti in ponovno zagnati, da lahko ponovno vklopim invertor. Vrstni red vklaplanja električnih porabnikov ni pomemben. Opazil sem, da se to dogaja bolj pogosto, če imam priklopljeno prikolico (dodatni el. porabniki).
Imel sem ga tudi pri avto električarju, ki ni našel napake. Sam sem meril napetost pred obremenitvijo in je znašala skoraj 14 V, pri obremenitvi z električnimi porabniki pa ni padla nikoli pod 12 V. trenutno se ne spomnem, pri kateri napetosti mi invertor javi napako (bi moral ponovno izmeriti).
Kot sem že rekel, sumim elektroniko menjalnika ali pa tisto elektromagnetno navitje na starem ventilu. Ker pa ne vem kako oboje deluje, ne morem natanko locirati napake.
1) če ima elektronika nek del, ki stabilizira napetost, je lahko to v okvari.
2) če je navitje na ventilu ob vklopu stalno pod napetostjo in je v okvari (oslabljeno), lahko magnet oslabi in mi to povzroča težave.
Lahko da sem to pojasnilo narobe poslal, saj še raziskujem delovanje foruma. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 17 Apr 2012 18:29 Naslov sporočila: |
|
|
padec napetosti ali pa "prebijanje" na kakšnem sklopu.
če je padec problem potem se ti bo to hitro pojavilo s vklapljanjem porabnikov.
kaj pa ročka je brezhibna? je morda tam kakšen kontakt od volka? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ZvonkoU Traktorist
Pridružen/-a: 08.11. 2010, 22:18 Prispevkov: 143 Kraj: Dovže
|
Objavljeno: 17 Apr 2012 21:07 Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa hidravlični črpalki sta dobri? Lahko da je pri njiju kaj narobe da ne dajeta dovolj pritiska ob prostem teku. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
brezo64 Vajenec
Pridružen/-a: 17.04. 2012, 08:16 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: 18 Apr 2012 06:39 Naslov sporočila: |
|
|
Vklapljanje električnih porabnikov neglede na vrstni red mi skoraj vedno izklopi invertor. Padec napetosti pri vklopljenih vseh porabnikih je največ 0,7 V tam nekje na 13,2 V. Mislim, da je to normalno.
Moti me, da ko popolnoma obstanem ne pomaga drugega, kot da odvijem ventil, ga sperem in spet dela nekaj časa (pri spiranju nikoli ne zasledim nekih smeti - nimam občutka, da bi bilo kaj zadelano).
Glede črpalk sem že tudi razmišljal, vendar me moti, da se to dogaja tudi zaradi padca napetosti. Računam pa, da bom na kontrolnih točkah izmeril pritisk, vendar ne vem, kakšen mora biti kje.
V tem forumu sem našel servisna navodila, vendar je skica tako slaba, da se ne da razbrati besedil. V navodilih me moti tudi to, da so posamezni sklopi in el. ventili že vizualno drugačni kot na mojem traktorju. In ravno to mi je razlagal serviser, da je bil traktor delan za angleški trg in ima določene sklope drugačne (za to tudi ni zamenjal tistega ventila - nabavil je oba ventila po katalogu, vendar zaradi navitja ni mogel zamenjati obeh - ni bilo prostora).
Pa še okrog serviserjev. Ko mi je traktor obstal, sem poklical serviserja, ker še nisem imel prej nobenega traktorja in sem predvideval, da mi bo serviser, ki popravlja predvsem SAMEte (SDF), to popravil 100%. Če bi vedel, da bom imel takšne težave, bi se ga lotil sam popravljati in bi verjetno prihranil kar nekaj denarja. Sedaj sklepam, da ga sploh nebi bilo potrebno razdirati, saj kolikor sem videl, vse lamele in zavore sploh niso bile tako slabe. Problem je, če bi sam popravljal, ker nimam določenih delov, ki bi jih zamenjal in tako preveril, če je to vzrok. Tako delajo serviserji, vendar te običajno prepričajo, da je bilo vse kar so poskusili tudi potrebno zamenjati in ti tudi zaračunajo. To pa pri SAMEtu lahko kar veliko znese. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 18 Apr 2012 07:08 Naslov sporočila: |
|
|
imaš več vrst serviserjev: eni menjajo vse po vrsti, potrebno ali ne (in seveda dobro kasirajo)
eni pa menjajo kar je glede na tip okvare nujno!
je pa še ena zadeva: kaj bi ti kot stranka rekel, da serviser ne zamenja vse prvič ampak potem čez en teden crkne nek ventil ki ga ni menjal? boš rekel da je šlampast...
drugače pa: zagotovo je eno zaporedje kdaj zadeva crkne. pomeri še tokove morda kakšen porabnik potegne ogromno toka (pa potem že mali padec napetosti povzroči težave). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Ferjat V.I.P
Pridružen/-a: 16.03. 2006, 20:34 Prispevkov: 112 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: 19 Apr 2012 21:18 Naslov sporočila: |
|
|
Moje mnenje na podlagi prebranega je, da ni težava v padcu napetosti. Ker ventil bi izklopil, če bi napetost padla pod 12v (precej od 12v) poleg tega bi vsi takrat aktivni EH ventili preklopli. Težavo vidim pri sočasnem vklopu elektrohidravličnih ventilov zavore, vmesne prestave, zapora diferenciala, inverter,.... prisilno mazanje menjalnika, itd. Dotični traktor ne poznam ampak sigurno ima na nekem hidravličnem vodu zaporedno/vzporedno vezane EHventile in ko/če tlak pade se le-ta pa lahko izklopi (če je vezano na elektroniko potem javi tudi napako). Problemi takšne narave se lahko pojavijo če je v nekem vodu zrak ali da se olje peni (vzrokov je lahko več). Za črpalko in pred ventili je ponavadi tudi kakšen "element/blok" ki hidravlični vod iz pumpe razdeli na več vodov, kateri vodijo do teh EH ventilov ampak pod malim tlakom (cca 20bar) in tudi v tem "elementu/bloku" je lahko težava (ponavadi so EH ventili kar v tem bloku in potem kanali ali cevi do določenih porabnikov). Upam, da bo moje razmišlanje kaj pripomoglo k rešitvi.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
brezo64 Vajenec
Pridružen/-a: 17.04. 2012, 08:16 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: 20 Apr 2012 11:20 Naslov sporočila: |
|
|
Ferjat najlepša hvala. Mislim, da je to razmišljanje v pravo smer.
Opazil sem, da se mi izklop invertorja največkrat zgodi ob zaviranju (takrat tudi padejo obrati motorja, kar je morda povezano s pritiskom). Pri pritisku zavore tudi slišim nek šum zadaj levo, na zgornjem delu, kjer je razdelilec in potekajo cevi za zavore. Opazil sem tudi masten flek nad osjo levega zadnjega kolesa. Bom bolj raziskal v tej smeri.
Problem je samo v tem, ker ne poznam delovanja tega EH sistema in mi prav pride vsak namig.
Glede serviserjev pa se strinjam, da so različni, samo moja izkušnja ni dobra, ali pa se mi tako samo zdi. Povedal bom samo dejstva moje izkušnje pa sami presodite.
Za popravilo traktorja sem plačal dobrih 6000 eur. Od tega je vzel serviser 1500, okrog 600 eur je bil potrošni material (olje in filtri), potem še zavorne lamele za vsa štiri kolesa in vztrajnik. vse ostalo je šlo za odpravo napake (lamele invertorja, tretjink in nekaj EH ventilov). Po rezervne dele sem trikrat šel v Italijo, kjer jih je serviser predhodno naročil po kat. številkah. Ker je narobe naročil lamele invertorja, sem moral ponovno v Italijo, kjer mi je Italijan za uslugo, da mi bo zamenjal vrnjen del, zaračunal 200 eur. Takrat sem tudi vzel dva EH ventila, ki jih je tudi naročil serviser in zopet nista bila prava. Ventila sem potem nabavil v Sloveniji in mi jih je serviser obračunal (vsaj tako je rekel). Vendar mi je zamenjal samo en ventil, ker pravi, da drugega ni mogel zamenjati, ker ni dovolj prostora (zaradi navitja - to sem že prej nekje napisal).
Vse to bi nekako požrl, če bi bil traktor sedaj brezhiben, vendar mi je po dvomesečnem popravilu (vmes je šel serviser na dopust) po 10 urah zopet odpovedal na enak način kot prvič. Naslednjič ga je serviser peljal in je obstal sredi križišča, da smo ga morali z drugim vozilom umakniti s ceste.
Če mislite, da je to moje enostransko gledanje in vzamete, da je samo 50% tako kot sem opisal, je še verjetno zmeraj hudo (ali pa se motim).
Sicer pa v tej temi nisem imel namena pisati o serviserjih ampak je to slučajno naneslo.
Hvala vam za konstruktivne in strokovne odgovore. Če ima še kdo kakšno izkušnjo, se priporočam. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alkoholik Forumovec leta 2012
Pridružen/-a: 22.03. 2006, 10:43 Prispevkov: 2195
|
Objavljeno: 20 Apr 2012 19:32 Naslov sporočila: |
|
|
ne vem zakaj se sploh matraš sam
plačal si 6000€
serviser MA DA ZADEVO POPRAVI!!!
je res, da se lahko kaj narobe naroči (je drug P/N... ) pride do takega in onakega felerja ampak reklamacije je potrebno reševat!
če bi bil ok serviser bi rekel, da dela pač ne bo računal (ker v prve ni odpravil napake) in prevzel traktor ga popravil in vrnil...
no na pritiske pa tud pomislil nisem. sem vedno imel v glavi da ti crkuje ko prižigaš luči, ventilatorje... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|