Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vsizavse Vajenec
Pridružen/-a: 02.07. 2009, 13:01 Prispevkov: 14 Kraj: osrednja Slovenija
|
Objavljeno: 07 Jul 2009 13:49 Naslov sporočila: CNH |
|
|
Vpliv "čipanja" na garancijo? Pri "čipanju" je pravzaprav logično, da ni več tovarniške garancije.
Pa se dajmo najprej zmeniti kaj je "čipanje" ali "chip tuning" da bomo vedeli kaj kdo misli in o čem govori in da ne bomo mešali jabolk in breskev.
ČIPANJE - je sprememba programa motornega krmilnika. V programu je ogromno parametrov. Naj omenim le nekaj najbolj izpostavljenih:
- tlak polnjenja turbo polnilnika
- temperatura izpušnih plinov (ne pri vseh motorjih)
- tlak goriva v skupnem vodu (Common Rail - ni pri vseh motorjih)
- temperatura vode in/ali olja
- največja količina goriva vbrizganega na časovno enoto
Če torej s spremembo enega ali več parametrov spremenimo program motorne elektronike, gre za tak poseg v motor, da proizvajalec odstopi od garancije. Najbolj drastičen primer: če tlak turbine dvignemo, dvignemo tudi moč motorja. Kolikor dvignemo tlak, toliko večja moč bo, dokler se ne razleti.
MODULI - so vmesniki, s katerimi ne posegamo v program krmilnika. Delimo jih na take ki:
- potvarjajo signale iz različnih tipal; temperatura goriva, tlak turbine, tlak v skupnem vodu itd.. Na ta način motor dobi več goriva. Ti moduli praviloma ne komunicirajo z motornim računalnikom, temveč po vnaprej nastavljeni krivulji spreminjajo signale, ki jih prestrezajo.
- ne potvarjajo signalov iz tipal. Ti moduli so neke vrste vmesni računalniki, ki izkoriščajo rezerve v tovarniških programih. Krmilijo čas odpiranja visokotlačne črpalke (npr. VP44) ali čas odprtosti vbrizgalnih šob (npr. CR). Čas in količina vbrizga sta odvisna od položaja stopalke (ali ročice) plina, količine sesanega zraka, temperature izpušnih plinov, obremenitve motorja itd itd.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
markec Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 23.08. 2006, 09:56 Prispevkov: 746 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: 07 Jul 2009 13:58 Naslov sporočila: |
|
|
Defnintivno torej počakati, da mine garancije proizvajalca traktorja... Kar je tako nekako logično.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vsizavse Vajenec
Pridružen/-a: 02.07. 2009, 13:01 Prispevkov: 14 Kraj: osrednja Slovenija
|
Objavljeno: 07 Jul 2009 14:13 Naslov sporočila: Markec |
|
|
ja, ali pa VEDETI kaj delaš. Jaz še zase včasih nisem čisto siguren. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mehanik123 Traktorist
Pridružen/-a: 17.10. 2008, 16:26 Prispevkov: 190 Kraj: Ljubljana - Mrzli vrh
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Luksi Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 17.10. 2008, 12:18 Prispevkov: 2529 Kraj: Savinjski Beverly Hills - Sp. Grušovlje
|
Objavljeno: 07 Jul 2009 21:08 Naslov sporočila: |
|
|
markec je napisal/a: | Defnintivno torej počakati, da mine garancije proizvajalca traktorja... Kar je tako nekako logično.
LP |
kolikor sem jaz razbral se tisti modul, ki deluje neodvisno od računalnika motorja zlahka odstrani v primeru kakršnekoli okvare in ne pušča nobenih sledi tako da pomoje ni problema glede garancije. koliko je pa to fer pa ve vsak zase |
|
Nazaj na vrh |
|
|
CNH Uradni uvoznik CNH
Pridružen/-a: 03.03. 2007, 16:11 Prispevkov: 400
|
Objavljeno: 07 Jul 2009 22:49 Naslov sporočila: |
|
|
Elektronika, ki uravnava in nadzira delovanje common rail motorjev, ki so tudi najbolj primerni in podvrženi predelavam, je povsem samostojna enota. Beleži vse spremembe in napake v delovanju motorja, to pa zaradi tega, da jih serviser v primeru težav lahko "prebere". Prav tako se nadgrajuje z novo programsko opremo, ki pride s časom, takrat pa se predhodna verzija in parametri preverijo in prepišejo z novimi. Enako je z elektroniko, ki krmili prenos.
Pri raznih vmesnih škatlicah za nekaj 100 evrov (kot je že eden od predhodnikov napisal), ki naj nebi puščale sledi pa je stvar sledeča. Proizvajalci motorjev običajno vedo, kaj se na tržišču dogaja z njihovimi motorji in do kakšnih okvar prihaja ob običajni uporabi. V primeru, da pride do kakšne poškodbe, ki so značilne pri nepriporočljivih posegih, se poškodovani del (glava, bati, injektorji,...) vrne proizvajalcu v oceno in on odloči, kaj je vzrok okvare. Ta ocena je dokončna in če zavrne reklamacijo v garanciji na to ni pritožbe. Stroški bremenijo lastnika.
Rezerva pri moči se ponavadi skriva v optimumu, pod katerim so motorji nastavljeni in delujejo. Nekateri pri -20 v Skandinaviji, drugi pri +40 v Grčiji in to se pri nastavitvah lahko izkoristi. Nekateri to znajo, drugi pa raje s tem samo služijo. Če že kaj, izberite prvega!
Če pa kupite nekaj let star traktor, ki je bil malo "nateran", pa tega tako in tako ne boste vedeli. Lahko le upate na srečo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonKR Moderator
Pridružen/-a: 22.02. 2006, 18:53 Prispevkov: 1943
|
Objavljeno: 15 Apr 2010 19:20 Naslov sporočila: |
|
|
"Čipanje" motorja ni vedno priporočjivo in lahko za seboj potegne zelo neprijetne stvari...
Zaradi poslabšanja vrednosti iz potrdila o skladnosti za vozilo le to preneha veljati in posledično tudi ne velja obvezno zavarovanje vozila, kar pa ob kakšnih hudih nesrečah veliko pomeni. Zaradi vožnje brez obveznega zavarovanja vozila pa je zagrožena kazen 6 kazenskih točk in do eno leto zapora... (po www.landwirt.com)
VDMA-Experte warnt vor Folgen des Chiptunings |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fiatagri V.I.P
Pridružen/-a: 12.01. 2006, 16:24 Prispevkov: 433 Kraj: Šaleška valley
|
Objavljeno: 15 Apr 2010 21:14 Naslov sporočila: |
|
|
SimonKR je napisal/a: | "Čipanje" motorja ni vedno priporočjivo in lahko za seboj potegne zelo neprijetne stvari...
Zaradi poslabšanja vrednosti iz potrdila o skladnosti za vozilo le to preneha veljati in posledično tudi ne velja obvezno zavarovanje vozila, kar pa ob kakšnih hudih nesrečah veliko pomeni. Zaradi vožnje brez obveznega zavarovanja vozila pa je zagrožena kazen 6 kazenskih točk in do eno leto zapora... (po www.landwirt.com)
VDMA-Experte warnt vor Folgen des Chiptunings |
Enako je meni pred časom rekel mehanik ko sem mu rekel za povečanje obratov in 60km/h |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vsizavse Vajenec
Pridružen/-a: 02.07. 2009, 13:01 Prispevkov: 14 Kraj: osrednja Slovenija
|
Objavljeno: 16 Apr 2010 08:20 Naslov sporočila: |
|
|
Se čisto strinjam s tvojim mehanikom. Dizlu višji vrtljaji še nikoli niso koristili. Dvig hitrosti na 60 km/h pa sam po sebi ne bi smel biti problem ne za motor ne za prenose, če le vrtljaji pri višji hitrosti ne presegajo razumne meje. Bolj sporna se mi zdi sama hitrost in obvladljivost traktorja.
Kar pa se same garancije tiče, ne gre pavšalno udrihati čez vse "neserijske" naprave, vgrajene v traktor. V Zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence UL RS 56/1999 in Uredbi o skupinskih izjemah, so ti pogoji dovolj natančno opisani.
Na kratko: DOKAZANA mora biti VZROČNA POVEZAVA med vgrajenim neserijskim delom in nastalo poškodbo.
Naj navedem čisto enostaven primer: Traktorju je bila odstranjena omejitev hitrosti na 40 km/h. Motor "zariba", ker je odpovedala oljna črpalka. Omejitev hitrosti nima nobene veze z delovanjem oljne črpalke, torej proizvajalec ne more zavrniti garancijskih obveznosti.
Drugi primer: Traktorju je bila s spremembo parametrov motornega računalnika (dvignjen tlak turbine, dvignjen tlak goriva v skupnem vodu ipd) povečana moč. Prišlo je do pregrevanja motorja in poškodbe batov/turbine... V tem primeru je vzročna zveza med opravljenim nepooblaščenim posegom in poškodbo.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fiatagri V.I.P
Pridružen/-a: 12.01. 2006, 16:24 Prispevkov: 433 Kraj: Šaleška valley
|
Objavljeno: 16 Apr 2010 13:39 Naslov sporočila: |
|
|
vsizavse je napisal/a: | Se čisto strinjam s tvojim mehanikom. Dizlu višji vrtljaji še nikoli niso koristili. Dvig hitrosti na 60 km/h pa sam po sebi ne bi smel biti problem ne za motor ne za prenose, če le vrtljaji pri višji hitrosti ne presegajo razumne meje. Bolj sporna se mi zdi sama hitrost in obvladljivost traktorja.
Kar pa se same garancije tiče, ne gre pavšalno udrihati čez vse "neserijske" naprave, vgrajene v traktor. V Zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence UL RS 56/1999 in Uredbi o skupinskih izjemah, so ti pogoji dovolj natančno opisani.
Na kratko: DOKAZANA mora biti VZROČNA POVEZAVA med vgrajenim neserijskim delom in nastalo poškodbo.
Naj navedem čisto enostaven primer: Traktorju je bila odstranjena omejitev hitrosti na 40 km/h. Motor "zariba", ker je odpovedala oljna črpalka. Omejitev hitrosti nima nobene veze z delovanjem oljne črpalke, torej proizvajalec ne more zavrniti garancijskih obveznosti.
Drugi primer: Traktorju je bila s spremembo parametrov motornega računalnika (dvignjen tlak turbine, dvignjen tlak goriva v skupnem vodu ipd) povečana moč. Prišlo je do pregrevanja motorja in poškodbe batov/turbine... V tem primeru je vzročna zveza med opravljenim nepooblaščenim posegom in poškodbo.
Lp |
obrati so zdaj v zadnji prestavi omejeni na 2190 v predzadnji so še 2400. pa pri 2190 zdaj doseže 54,5 km/h...
Ja že tukaj je problem obvladljivost traktorja |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|