Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
BOŠTJAN Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.02. 2012, 19:54 Prispevkov: 1072 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: 03 Jul 2024 20:12 Naslov sporočila: |
|
|
@popit
Hotel sem samo povedat, da mi takšne licence en kurac kaj pomenijo.
Motor in menjalnik sta komaj 30% traktorja. Kaj ti pomaga super motor in menjalnik, če ostalih 60-70% traktorja crkuje po tekočem traku. Sicer je res motor in menjalnik največji strošek, če se kaj povari. Druge malenkosti je lažje popravljat, marsikaj tudi brez mehanika. Ampak če ti en brezvezen O-ring spusti (vrednost nekaj centov), traktor stoji.
Letos sem se pripravljal na setev koruze. Natankam, namažem, nasipam koruzo, vklopim kardan ... evo ga, ležaj je zablokiral na turbini, in to v nedeljo pred kosilom. Ti mater, tako sem bil jezen, da bi najraje semensko koruzo v grabo vsipal.
@mainman
Kaj misliš, da so pred 50 leti IMT in Štorete zastonj delili in si ga je lahko vsak privoščil? Enako si je bilo težko privoščit.
Drugačni časi so bili, vse so vlagali v kmetijo. Misliš da kmetje hodili na morje? Pa kaj si nor, cela fara se je še več let pogovarjala kako je kmet bil na morju. Smrtni greh.
Da me ne bo kdo narobe razumel. Vsakemu privoščim in naj gre vsak mesec na dopust.
Nekje sem našel podatek da bi Yugec dans stal skoraj za dva Golfa, z upoštevanjem inflacije.
Če gledamo realno avti, traktorji, priključki, ... danes niso tako pretirano dragi. Glavni problem je, da so plače, pridelki, živali ... zelo nizko vrednotene.
Enak problem je pri osnovnem preživetju (hrana, oblačila, položnice, ...)
Če bolj na široko pogledamo, so vsi odhodki tu nekje na enakem nivoju. Prihodki so problem.
Vsak jamra ko gre na zadrugo ali po rezervne dele. Ko pa omeniš štrajk, se začnejo razno razni izgovori. Nekateri se najraje kar vstran obrnejo.
Za konec še enkrat poudarim: GLAVNI PROBLEM SO PRIHODKI. pika
Pred dobrimi 10 leti sem dobil za pšenico nad 200€. Je že znana cena za letos?
Dokler ne boste spregledali, bi samo še slabše.
Že spet smo v politiki. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bhocewar Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.12. 2009, 00:17 Prispevkov: 617
|
Objavljeno: 03 Jul 2024 22:06 Naslov sporočila: |
|
|
BOŠTJAN je napisal/a: |
Kaj misliš, da so pred 50 leti IMT in Štorete zastonj delili in si ga je lahko vsak privoščil? Enako si je bilo težko privoščit.
|
Pri nas se je leta 1980 prodalo cca 2.000m2 zazidljive parcele za vikende in iz tega kupilo IMT 539.
Mislim, da bi si v teh cajtih s prodajo take zemlje lahko privoščil komot 80KM zahodne znamke.
Je pa res, da naš IMT še vedno dela, tam pa so vsi vikendaši skregani med sabo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mainman Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 02.01. 2009, 10:21 Prispevkov: 2020
|
Objavljeno: 03 Jul 2024 22:26 Naslov sporočila: |
|
|
@Boštjan: ja tudi takrat so si težko privoščili traktor, ampak so ga pa vsaj uspeli odplačati. Dobro, nekaj je pozneje naredila tudi hiperinflacija.
Glede prihodkov, vse to vem, zato pa pišem o miloščini in ne več o maržah kmeta.
Za letos se govori da bo krmna pšenica okrog 160 eur, torej krušna okrog 200, kot si navedel je bila 10 let nazaj enaka cena, stroški proizvodnje pa cca polovica tega kar so danes. Naj si vsak sam zračuna ali se še splača delati.
Cene strojev in delov so pa ponorele, bi razumel, da dobi to razliko delavec v večji plači, pa na žalost ni, vsem nam kupna moč skozi leta samo še pada. Hrana mora biti "poceni" ker drugače bi prišlo do upora ljudstva, trgovci rabijo visoke marže, da potem lahko v vsaki vukojebini zgradijo po dva supermarketa, paraziti v klimatiziranih pisarnah tudi hočejo zaslužiti ko prekupčujejo z meglo ali pa podpirajo brezvezno birokracijo, kmet pa vse to financira in potem je problem zakaj dobimo subvencije. Enako kot razni trgovski sporazumi, nemška avtoindustrija pobira dobičke pri izvozu avtoodpada, kmet pa to plačuje skozi nizke odkupne cene zaradi uvoza.
Štrajk tukaj ne bo pomagal, vsaj ne samo slovenski, ker je trg globalen in mafija med sabo usklajena. Edina opcija je vseevropski štrajk in to tak, da se zapre celo evropo in ustavi za en teden. Vsak, ki ima traktor, kamion, delovni stroj, ali pa samo avto, ga mora postaviti če drugo ne, na cesto pred hišo. Za kaj takega pa rabimo vodstvo, ki bo vstrajalo ne pa da nas na koncu proda, ali pa organizira tak strajk, da tričetrt kmetov sploh za njega ne ve, točno to se je zgodilo pred nekaj meseci. Pa ne samo kmetje, vsi bi morali iti na ceste in nagnati to golazen, ki nam vlada iz države/EU, če tega ne bomo naredili, nas bodo v roku nekaj let spravili v vojno in v tako revščino, da si še nekaj generacij ne opomore.
Ja, spet smo pri politiki, na žalost.
@bhocevar, za 20 arov zemlje danes ne dobiš traktorja, pa tudi če je zazidljiva, edino če si na kakšni elitni lokaciji ali pa okolica LJ. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BOŠTJAN Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.02. 2012, 19:54 Prispevkov: 1072 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: 03 Jul 2024 23:13 Naslov sporočila: |
|
|
"Štrajk tukaj ne bo pomagal, vsaj ne samo slovenski, ker je trg globalen in mafija med sabo usklajena. Edina opcija je vseevropski štrajk in to tak, da se zapre celo evropo in ustavi za en teden. Vsak, ki ima traktor, kamion, delovni stroj, ali pa samo avto, ga mora postaviti če drugo ne, na cesto pred hišo. Za kaj takega pa rabimo vodstvo, ki bo vstrajalo ne pa da nas na koncu proda, ali pa organizira tak strajk, da tričetrt kmetov sploh za njega ne ve, točno to se je zgodilo pred nekaj meseci. Pa ne samo kmetje, vsi bi morali iti na ceste in nagnati to golazen, ki nam vlada iz države/EU, če tega ne bomo naredili, nas bodo v roku nekaj let spravili v vojno in v tako revščino, da si še nekaj generacij ne opomore.
Ja, spet smo pri politiki, na žalost.
@bhocevar, za 20 arov zemlje danes ne dobiš traktorja, pa tudi če je zazidljiva, edino če si na kakšni elitni lokaciji ali pa okolica LJ."
Ravno o tem ves čas govorim. Vsi polno idej kako je trba nekaj naredit. Ko nekomu rečeš gremo, pa sami izgovori. Da vsaj začnemo, pa magari pred lokalno zadrugo ali megamarketom, potem pa lepo naprej na višji nivo. Ne popuščat ampak stopnjevat.
Na kmetiji tudi začneš z manjšim traktorjem in napreduješ. Z vztrajnostjo, s čim pa drugim. Nekateri sanjate kako boste čez noč iz osla skočili na 300KM.
Gledat moramo za boljši jutri, za naše potomce. Za nas je itak že prepozno. Lahko smo srečni, če jim bo šlo vsaj tako "dobro" kot nam.
Za 20 arov je možno kupit traktor, sicer ne bogu za hrbtom. V LJ pa že dobiš Fendta in še priključek zraven. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
b-pod1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06 Prispevkov: 1320
|
Objavljeno: 04 Jul 2024 06:49 Naslov sporočila: |
|
|
bhocewar je napisal/a: |
Je pa res, da naš IMT še vedno dela, tam pa so vsi vikendaši skregani med sabo. |
V teh letih je IMT zihr toliko prinesel k hiši, da ko bodo vikendaši dovolj skregani med seboj, lahko vikende odkupiš. Zgolj predlog za posel. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Tilen123 Vajenec
Pridružen/-a: 07.07. 2020, 19:22 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 04 Jul 2024 09:26 Naslov sporočila: |
|
|
popit je napisal/a: | Solis je po karakteristikah kar resna zadeva. Teža stroja je pri 50ks krepko nad 2 toni, transmisija carraro (licenca), motor licenca Zetor, dvižne roke dvignejo 2t na koncih. Skratka proti Kitajcem in tudi Korejcem/Japoncem jih Indijci sigurno pomalcajo. Kako je pa s kakovostjo sestavnih delov pa je seveda vprašanje za obstoječe lastnike. Prodalo se jih je do sedaj kar nekaj in ne smemo zanemariti, da je tovarna Sonalika stara kot nekatere zahodne znamke, po velikosti in prodaji pa jih marsikje presega.
|
Še moj komentar glede tega, kot lastnik Solis 75 2018 traktorja bil kupljen za 25k konec leta 2018. Torej to je za prejšnji model traktorja, ne za trenutnega (trenutni mislim da ima Perkings mašino in je precej drugačen kakor tisti z Zetorjem)
Traktor ima od Carrarota transmisijo (vsaj moj) ne licenciran del, ampak direkt vzeto iz Carraro tovarno in pritrjen na traktor, ne pa da so Indijci sami delali po licenci svoje (tablica na transmisiji z Serijskimi številkami, kdo je naredil (carraro) in kje je bilo delano vse piše)
Mašina je je direkt vzeta od Zetorja in niso kaj dosti spreminjal na njej, saj je identična v skoraj vseh aspektih kakor na Zetorju in tudi deli gor so narejeni po evropskih standardih. (npr. Pumpa za nafto je identična Bosch pumpa kakor na Zetorju. Vse je isto od lokacije, do kako se gor montira, do kako deluje itd.)
Potem ima še kabino vzeto od New Hollanda, tablica o tem je bolj težko najdit, sam naj bi bila pod kabino skrita.
Tolk o "licencah"
Traktor ima identično mašino kakor 90 konjska verzija Solisa in bi bilo samo pretoke na pumpi porihtati, da ima 90 ali 100 konjev (trenutno malo razmišljamo o tem) in nebi žrtvoval življenjsko dobo ali preobremenitev z navitjem.
Traktor je s to ceno prišel z celotno opremo in zadaj ima "sanke" kjer imaš priklope. Ima spodnji priklop in še Avtomatski gramer priklop, kar je pa top zadevca
Zdaj pa o dejanski uporabi.
Naš traktor ima trenutno 1350 delovnih ur, traktor vsak let gre v Gozd z Tajfun 5.5 ton, Kosi 12 Hektarjev površin z rotacijsko koso, potem še zbalira v kocke in okrogle bale to seno, in še domov spele vse te težke stvari.
Torej, kar dela, je obremenjen pri delu in ni šparan. Je pa res, da ne naredi tolko ur na leto (povprečno 250 ur letno), kakor ta velki kmetje.
Traktor je redno vzdrževan in vzdrževan/servisiran po navodilih proizvajalca (kaj pa kako naj se menja/pregleda po določenih urah).
Po 1350 nisem imel nič težav, razen kakšne manjše stvari, ki ne ovirajo dela, ali pa se v 20min/1 uri popravi.
Kaj se je popravljalo na njem:
- Vzmet na kuplengi je 1x počla in se jo je menjalo (jo ne rabiš za uporabo (sem delal 1 leto brez da bi popravil), ampak ker sem bil navajen na delovanje z njo, sem jo zamenjal/popravil)
- po 3. letih je cev iz rezervoarja do pumpe oz. posodce/filtra se je med delom v gozdu "uničila" in je traktor povlekel zrak v mašino (Popravilo je bilo, da se je zamenjalo cev in zrak ven iz mašine dalo, circa 1 ura dela)
- po 3. letih je na levih vratih počila kljuka oz. mehanizem za odpiranje in zapiranje vrat, tako da se vrat ni dalo zaprti (1x se jo je doma popravilo in je po 2. letih spet crknilo, na kar smo pa kljuko zamenjali in trenutno dela brez problema)
Traktor je celoten mehanski (kar je v mojem mnenju boljše kakor vsi trenutni traktorji z računalniki in raznimi gumbi (iz delavskega vidika (okvare pa vzdrževanje), ne pa iz vidika "luksuza" oz. "udobja"))
zdaj bom pa še slabosti naštel:
- samo 2 para hidravličnih izhodov (najboljš bi bilo imeti vsaj 3)
- nima plavajočega hid. izhoda (ga je treba dodatno gor namontirati)
- Ima klasične hid. spojke in ne "Hitre spojke" oz. "push pull"
- gre samo 30km/h (je kar poznat razlika med 30 in 40, ko se po glavni cesti pelješ 10km v eno smer)
- kabina nima ravnega poda ("ravnih tleh")
- Hidravlika nima Avtomatskih kljuk oz. "Kljuke za hitri priklop" ampak ima ušesa (namen je to zamenjati za kljuke pozimi)
- Hidravlični volan je "trši" kakor pri drugih znamkah, npr. kakor pri John Deeru, kjer lahko z mezincem volan obračaš, ampak je še zmeraj zelo dober, sam rabiš 2 prsta da ga obračaš
- Na traktor lahko namestiš prednjo hidravliko, a nimaš nobene opcije, da se namontira prednji kardan (če ga rabiš/želiš)
- Traktor nima zunanje ročice za dvigovanje 3 točkovne hidravlike gori dol
Če te, te slabosti ne motijo, potem je za tvojo uporabo čist vredu in traktor ti bo zdržal.
To so moje izkušnje z Solisom, smo pa takrat tudi gledali Hurlimane in so bili za okoli 80 konjev brez opreme okoli 33 -35k takrat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
popit Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22 Prispevkov: 356 Kraj: Rovtar
|
Objavljeno: 04 Jul 2024 10:22 Naslov sporočila: |
|
|
Tilen hvala za tvoje videnje in informacije Občasno spremljam kanal Marko traktorista, kjer je možakar kupil novga Solisa 75 in se bo pri njemu sigurno nadelal, tako da bo vidna kakovost.
Kar sem spremljal po forumih in kanalih niso slaba zadeva in nasplošno bi rekel da spadajo nekje v srednji rang.
Če dejansko transmisijo in še ostale komponente kupujejo pa še toliko boljše.
Kot sem že pisal, nekateri ne iščemo ''znanstvene fantastike'', ampak neko primerno zamenjavo za starejše tipe strojev, s čim več mehanike, zadostno kvaliteto ter seveda nek upgrade na varnosti (zavore) in udobju. Pod udobje mislim predvsem zmanjšanje pretiranega hrupa, boljšo argonomijo v kabini v primerjavi s traktorji iz 80ih.
Nekateri ne rabimo tipk za vklope pogonov, kardana, dviga hidravlike. Pogoji za novejše priključke so hidravlični izhodi in močna hidravlika+teža traktorja... hitro penjalne roke se hitro zrihtajo in razen stroška 100€+ ni neke panike... Za nas z 200 ur letno ne pride v poštev space shuttle
Bi pa postavil par vprašanj Tilenu
So kakšne težave pri natančnosti izdelave? Kako je nasplošno z robustnostjo izdelave? Ponavadi se že vidi po debelini materialov, cilindrov ročk za vklope, kjer je vse tanko in na pogled nežno.
Menjalnik se lepo pretika? Sklopka lepo odvaja? Kakšne so zavore?
Za nekatere kitajske proizvode naprimer vem, da še razreda trdnosti na vijakih ne navajajo, iz česar lahko takoj sklepamo da je železo putr |
|
Nazaj na vrh |
|
|
TOMEK418 Vajenec
Pridružen/-a: 19.01. 2024, 07:54 Prispevkov: 16
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mainman Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 02.01. 2009, 10:21 Prispevkov: 2020
|
Objavljeno: 04 Jul 2024 17:39 Naslov sporočila: |
|
|
Glede solisa, pri nas v okolici jih je kar nekaj od 50KM do 90KM. Slabega še nisem slišal, res pa da nisem direktno govoril z lastniki, edino lani sem govoril z enim ko sva se srečala na zadrugi, ima solis 75, mislim, da je bil takrat star 3 leta. Kmetija je nekaj čez 20ha, uporablja pa ga kot traktor za škropljenje, trošenje gnojila, setev. Ko sem ga vprašal kako je zadovoljen je rekel, da edino kar mu je žal je da ni dal takrat tistih dobrih tisoč eur zraven in vzel 90-tke, da bi ga lahko uporabljal še za težja dela.
Solis 90 CRDI ima na prednji osovini tablico od carraro, hidravlika naj bi bila mitas, za druge dele na vem, naj bi jih delali indijci po licencah. Motor v solis 90 CRDI na prvi pogled ni bil od zetorja, so pa govorili, da mu je podoben. Sam sem si ga enkrat ogledal na agri, sem celo ležal pod njim in poslikal dele, 90-tka mi je po gabaritih delovala en rang nižje kot recimo proxima 8441, ki sem jo nato kupil rabljeno.
Razni drugi kitajčki so bili žalost in boljše, da se jih ne gleda. Gledal sem tudi hattat, tole bi naj bil turk, traktor je bil poceni, sestavljen pa bolj ali manj iz komponent znamk, ki se vgrajujejo v druge traktorje srednjega ranga. Gledal sem tudi ursusa, podobna sestavljanka kot hattat, večkrat vgrajene enake komponente. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Tilen123 Vajenec
Pridružen/-a: 07.07. 2020, 19:22 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 05 Jul 2024 07:42 Naslov sporočila: |
|
|
popit je napisal/a: | So kakšne težave pri natančnosti izdelave? |
Do sedaj je bilo vse privito in gor dano kakor je treba. Nisem nič "došraufal" do sedaj na traktorju
So pa kakšni mali kiksi ki se jih opazi, npr. Gumb za vse 4 luči oz. "hazard lights" oz. "Varnostne utripalke" je ven na pol "skakal" (pač, na eni strani je ven gledalo ohišje od gumba in če si ohišje not potisnil, je sam ne enako mesto šlo gor). To se ne spomnim kaj sem naredil, sam trenutno je lepo na armaturi pri miru.
Potem je na armaturi ob strani za obešat obleko gor je razvidno, da je bila armatura sam vrezana za tisto.
To je pa to, kar bi bilo glede natančnosti izdelave, vse ostalo je štimalo brez problema.
popit je napisal/a: | Kako je nasplošno z robustnostjo izdelave? Ponavadi se že vidi po debelini materialov, cilindrov ročk za vklope, kjer je vse tanko in na pogled nežno. |
Zelo robustni materiali. Sklopke pa bremz ni šans da bi jih poškodoval, je kar debel želez gor dan.
Ročke za prestave, sinhron, kardan in hid vhodov tudi ne boš nikol mogel zlomiti, ker je vse več ali manj debel želez, nič plastike.
Edino stvar katero bi lahko poškodoval je pa ročna zavora, ki je iz bolj tankega materiala. (to je če bi na njo s težo stopil, pa še to bi se moral potrudit, z rokami jo glih ne boš zvil/utrgal)
Podobno je narejena sklopka za kardan, sam ta je pa iz bolj debelega materiala, kakor ročna zavora in jo nebi zvil če bi stopil nanj.
popit je napisal/a: | Menjalnik se lepo pretika? |
Menjalnik menja brez problema, je pa treba razumeti, da je to mehanski traktor. Ni spet tko nežen menjalnik kakor pri avtu, menaš pa brez težav med delom.
Ko je v brzini, nimaš na ročki nobenga lufta, nima nobenga škrtanja.
Edino kar se je že men zgodilo, da je malo zaškrtalo, je ko sem premalo porinil v prvio oz. sem na hitrco na pol porinil in mi je malo poškrtalo.
Drugače pa brez problema.
Bi pa rekel, da ima kar dolge hode od brzine do brzine.
popit je napisal/a: | Sklopka lepo odvaja? |
Sklopka lepo dela. Jo lahko še sam nastavljaš pod traktorjem, kolk hitro ti prime ali spusti.
Po enih 3. letih se je cona kjer sklopka prime/spusti dvignila in sem samo mal nategnil pod traktorjem in to je bilo to.
Je pa kar čutit, da ke mal čudno to z sklopko delat, če ti feder, ki ti sklopko gor vleče poči. Da se vse normalno naprej delat, sam če si bil prej navajen na feder, boš čutil razliko.
popit je napisal/a: | Kakšne so zavore? |
Zavore delajo kakor morjo in nisem nič spreminjal na njih do sedaj. Enako velja za ročno.
Niso pa ABS, kar bi bilo fajn , sam to je že luksuz pri traktorjih
Naj bi bile "zavore v oljni kopeli", kaj pa to pomeni pa nimam pojma. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|