Pozdravljeni!
Obljuba dela dolg, jaz ga pa komaj lovim...
Torej, da malo predstavim, kaj se dogaja novega pri New Hollandu.
Na sejmu EIMA, ki je bil novembra v Bologni, so predstavili precej novosti, zdaj pa so na SIMI v Parizu paleto novosti le še nadgradili.
Če najprej obdelam balirke:
Razvili so povsem nove balirke za okrogle bale ROLL BALER za profesionalno uporabo, katere so zaenkrat samo v izvedbi fiksnih komor. Dodatni program torej dopolnjuje že obstoječe balirke BR6000 (fiksne) in BR7000 (variabilne).
Na voljo so trije novi modeli: Osnovna samostojna Roll Baler 125 in dva modela s kombinacijo balirka + ovijalka Roll Baler 125 Combi in Roll Baler 135 Ultra. Številke v imenu nam povejo, kolikšne premer bale v cm delajo posamezni modeli, širina bale pa je vedno 122 cm.
Osnovna modela 125 in 125 Combi imata pobiralno napravo delovne širine 2,1m, ki jo odlikujejo 5 vrstni vodeni pobiralni prsti. Vsebuje robustno rezalno napravo, saj je stiskalno-rezalni rotor premera 470mm iz materiala HARDOX 500 (širina posamezne letvice 10mm) za največjo vzdržljivost. 20 nožev s krom-vanadijevega jekla, ki so razporejeni v eno vrsto, odlično opravljajo svojo funkcijo. Več kot je nožev, bolj rotor stisne krmo, s tem izstisne zrak, posledično pa zaradi tega dobimo odlično stisnjenost bale, kar je seveda prvi pogoj za kvalitetno silažo.
Komora ima 18 valjev, vsakega s premerom 200 mm za natančno in enotno balo. Njihova agresivna oblika profila vzdržuje stik s pridelkom, neodvisno od vrste pridelka (krma ali slama), za kompaktno oblikovanje jedra. Z velikim številom valjev se bala enakomerno polni po celotnem obodu komore. Prav tako se s tem odpravlja pretirano polnjenje. Tako se podaljša življenjska doba balirke (zaradi velikega števila valjev - manjše obremenitve na posamezen valj), zahvaljujoč visoko obrabno odpornega materiala, ki se uporablja za njihovo izdelavo.
Največji model 135 Ultra ima pobiralno napravo delovne širine 2,2m s prav tako 5 vrstnimi vodenimi pobiralnimi prsti.
Novo v ponudbi je osnovno ovijanje bale s folijo namesto mreže. Takšno ovijanje ponuja celo vrsto koristi, vključno z uteženim vhajanjem kisika v zunanjo plast bale. To pospešuje proces fermentacije za visoko kakovostno krmo. Poleg tega je razlika v nanosu folije kasneje v procesu ovijanja, s tem pa so skupni stroški zavijanja na letni ravni bistveno manjši. To je zato, ker je mogoče balo enotno zaviti po celotni površini, ovijanje pa izvedemo v krajšem času z zmanjšano količino zavojev. Nov upravljalni zaslon na dotik, ki je enostavno berljiv, odlikujejo posebni gumbi, ki delujejo na podlagi kontaktnih impulzov prsta. Hidravlični sistem "Load sensing" samodejno uravnava hidravlični pretok z natančnim dovajanjem potrebnega olja z elegantnim delovanjem dviga grebena, ki potrebuje zelo majhen pretok, do dviga komore ali ovijanja bale, kjer je potreben večji pretok olja pri konstantih vrtljajih motorja traktorja. Pravilne dimenzije pnevmatik zmanjšajo zbitost tal na travniku, prav tako pa morajo zagotavljati tudi miren transport s transportno širino pod 3m. Nizko težišče zagotavlja odlično stabilnost tudi pri delu na najbolj ekstremnih naklonih.
Poskrbljeno pa je seveda tudi za redno vzdrževanje, kjer centraliziran avtomatski sistem mazanja zagotavlja dolgo življenjsko dobo, prav tako pa avtomatski sistem oljenje verig skrbi za dolgotrajnost le-teh.
http://agriculture.newholland.com/PublishingImages/cnhimg/we/RB/123008_INB_Roll_Baler_Ld.pdf
http://sima.newholland.com/roll_baler/product_en_42.aspx
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MuYKxTZ5T90
Predstavili so tudi posodobljeno BIG BALER balirko za velike kvadratne bale, ki je v samem vrhu tehnologije. O njej ne bom zgubljal besed, preveč dobrega za opisati... Prvo dobimo v Slovenijo še pred letošnjo sezono spravila slame.
http://agriculture.newholland.com/uk/en/Products/Balers/BBfull/Pages/products_brochure.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=GTkW1zFLHZg
Pa če nadaljujem s traktorji:
T3F - nova manjša specialka
New Holland je izdal povsem novo serijo manjših specialnih traktorjev kompaktnih mer, ki bo nadomestila serijo T3000. T3F z varčnim motorjem in veliko lastno težo v tem razredu je idealna kombinacija za vinogradnike, sadjarje ali oljkarje, katerih dela zahtevajo dobro bočno stabilnost traktorja.
Dobra razporeditev upravljalnih ročic pri specialnih traktorjih je še toliko težje izvedljiva, saj je manj prostora, pa vendar so upravljalne ročice namestili tako, da so vse v dosegu roke. Pravilna razporeditev je pogoj pri celodnevnem delu, saj se moramo za učinkovito delo posvetiti tudi nadzoru priključka, kar omogočajo pravilno oblikovani pokrov motorja in zadnji blatniki.
Nizka izvedba je prav skonstruirana s tem namenom, da z njim lahko opravljamo delo tudi pod krošnjami v nasadih oz plantažah.
V osnovni opremi je nameščen menjalnik Shuttle Command 12x12, kot opcija je na voljo tudi s plazečimi hitrostmi 20x20.
Naj specifikacije: - 40km/h, - Učinkovit in varčen 3-valjni FPT motor, - Odlična ergonomija, - Upravljanje zadnje hidravlične dvigalke s pripomočkom Lift-O-Matic, - Elektro-hidravlični vklop prednjega pogona in zapore diferenciala, - Naj bi bil cenovno ugoden.
Serija bo v Sloveniji premierno predstavljena na dnevih odprtih vrat podjetja ITRO v PE Štore, ki bo 19. in 20. marca 2013.
Kapaciteta dviga zadnje hidravlične dvigalke: 2200kg. Masa traktorja: 2140kg, skupna največja dovoljena obremenitev: 4000kg.
NOVA SERIJA T4
New Holland je do sedaj pri seriji T4 predstavljal le paket opreme Powerstar, zdaj pa prihajata tudi opremi Medium in HI-LO, ki bosta na voljo pri modelih T4.85 (63kW/86KM), T4.95 (73kW/99KM) in pri T4.105 (79kW(107KM).
Pri modelih Medium in HI-LO so nameščeni povsem novi motorji, ki izpolnjujejo nove emisijske standarde – Tier 4a. Motor je 3,4 l s turbinskim polnilnikom in hladilnikom polnilnega zraka (Intercooler) z visokotlačnim elektronsko nadzorovanim vbrizgom goriva po skupnem vodu (Common Rail).
Ravna tla kabine in vrata, ki se široko odpirajo, omogočajo, da je vstop v kabino udoben. Udobje zagotavlja tudi Deluxe zračno vzmeten sedež z več nastavitvami in dodatni udoben sovoznikov sedež.
Medium oprema ponuja osnovni menjalnik Shuttle Command 12x12 z opcijo elektro-hidravličnega spreminjevalnika smeri pod obremenitvijo, mehansko upravljanje zadnje hidravlične dvigalke z Lift-O-Matic Plus sistemom, ki je na novo zasnovan za lažje in učinkovitejše upravljanje. EH upravljanje zadnje priključne gredi s tremi obrati.
HI-LO oprema ponuja največje udobje v tem razredu traktorjev. Menjalnik Dual Command 24x24 z izbiro dveh vmesnih hitrosti pod obremenitvijo, EH spreminjevalnikom smeri pod obremenitvijo in ročno sklopko na prestavni ročici, nudi elegantno in sproščeno upravljanje traktorja. MegaFlow zmogljiva hidravlična črpalka s pretokom 64 l/min zagotavlja nemoteno upravljanje traktorja pri delu z več porabniki hkrati. EDC – elektronsko upravljana zadnja hidravlična dvigalka za natančno upravljanje znotraj in izven kabine. Opcijska klimatska naprava pa zagotavlja učinkovito delo tudi v največji vročini.
Kapaciteta dviga zadnje hidravlične dvigalke: 3500kg. Masa traktorja: 3600kg, skupna največja dovoljena obremenitev: 6200kg.
http://sima.newholland.com/t4/product_en_25.aspx
Posodobljena oz nadgrajena serija T5 - T5 ElectroCommand
Serija traktorjev T5, ki zamenjuje uspešno preteklo serijo T5000, je v Sloveniji že na voljo. Zdaj pa so predstavili tudi posodobljeno serijo T5 ElectroCommand z novim menjalnikom, ki je bil do sedaj poznan pri seriji T6. Menjalnik ElectroCommand 16+16 odlikujejo četrtinke prestavljive pod obremenitvijo in po dve skupini združeni v delovno in cestno podskupino. Hitrost 40km/h doseže pri znižanih vrtljajih 1870 obr/min. Samodejno delovanje vklopa 4WD in zapore diferenciala bo še kako prav prišlo pri njivskih in travniških delih. Dveh spominov konstantnih vrtjajev motorja se bodo upravljalci traktorja posluževali predvsem pri delih s kardansko gredjo, pri kombinacijski uporabi kardanske gredi s tritočkovnim priklopom pa bo prav prišlo samodejno delovanje zadnje kardanske gredi, ki se ob maksimalnem dvigu izklopi. Posodobljena notranjost kabine nudi še večje udobje, za dodatno udobje pa lahko poskrbi tudi vzmetenje kabine. Za delo s prednjim nakladalnikom pa poskrbi elektronska ročica Joystick, ki je vgrajena v naslonjač ogrevanega sedeža z nizkofrekvenčnim vzmetenjem.
Max. kapaciteta dviga zadnje hidravlične dvigalke: 5420kg, prednje 1800kg. Masa traktorja 4350kg, skupna največja dovoljena obremenitev: 7400kg.
http://www.youtube.com/watch?v=Y8af_Xw0sPA
http://sima.newholland.com/t5_electro_command/product_en_26.aspx
NOVA SERIJA TD5
Naslednica uspešne serije TDD oz TD5000 je končno danes prišla v Slovenijo. Serija ima nove motorje in se je razširila navzgor in navzdol, tako so sedaj modeli TD5.65 (48kW/65KM), TD5.75 (54kW/72KM), TD5.85 (60kW/82KM), TD5.95 (70kW/95KM), TD5.105 (78kW/106KM) in TD5.115 (83kW/113KM). Povsem na novo je zasnovana kabina, v kateri je nova razporeditev, ki je dosti kvalitetnejše izdelave. V osnovi je tudi strešno okno za lažje delo s prednjim nakladalnikom.
http://agriculture.newholland.com/uk/en/WNH/TD5/Pages/TD5.aspx
SERIJA T6 AUTOCOMMAND
Dolgo pričakovan brezstopenjski menjalnik so zdaj prestavili tudi na nižjo serijo, serijo T6. Na voljo bo pri treh modelih, T6.140 (nazivna moč:110KM, maks. moč:143KM), T6.150 (nazivna moč:121KM, maks. moč:154KM), T6.160 (nazivna moč:131KM, maks. moč:163KM). Na voljo bodo dve hitrosti, 40km/h ECO pri 1550 obr/min in 50km/h ECO pri 1750 obr/min. Menjalnik ima zaradi znižanja izgub dvojno sklopko, 3 prednastavljena območja hitrosti, ki si jih poljubno nastavljamo in prehajamo med njimi samo s pritiskom na gumb. Sistem tempomata pomaga pri konstantnem vzdrževanju hitrosti. Aktivna StartStop funkcija, ki opravlja funkcijo aktivnega stanja menjalnika, to pomeni, da je traktor v prestavi tudi, ko je njegova hitrost 0. Na voljo so še 3 stopnje pospeševanja, 4 načini vožnje, spodnja in zgornja omejitev obratov motorja, itd.
Zadaj bodo na voljo do štirje distributorji (8 spojk) in do trije sredinski distributorji, ki se lahko porabijo za prednjo hidravliko ali prednji nakladalnik. Upravljanje le teh je vedno elektronsko, če je nameščen joystick, jih lahko upravljamo tudi preko tega. Trije obrati kardana so v osnovi, torej 540/540E/1000, na voljo bo tudi 540E/1000/1000E. Max kapaciteta dviga zadnje hidravlične dvigalke bo 7864kg, prednje pa 3200kg.
Traktor bo teže 4950kg, skupna dovoljena teža pa bo 9000kg.
Posodobljena bo tudi notranjost kabine, predvsem bo nova zgornja obloga strehe, v katero so prestavili upravljanje ventilacije oz klimatske naprave, upravljanje radia z Bluetooth povezavo, dodatna odlagalna površina za telefon itd. Te posodobitve notranjosti kabine bo deležna tudi serija T7.
Na voljo pa bo tudi nov upravljalni zaslon Touch Screen IntelliView IV diagonale 26,4 cm.
http://sima.newholland.com/t6_auto_command/product_en_38.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=JKemKzZejPc
Pa še virtualna primerjava natančnosti dela na oko ali preciznega satelitskega vodenja. Ob koncu odigrane "igre" so bile prikazane izgube, ki jih pridelamo z delom na občutek.
Toliko zaenkrat, upam, da ni predolga predstavitev novosti.
Lep pozdrav,
Jaka Korenjak |