Traktor Forum Seznam forumov
 Pogosta vprašanja   Išči   Seznam članov   Skupine uporabnikov   Registriraj se   Tvoj profil   Zasebna sporočila   Prijava 




čip tuning traktorja z commonrail
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Mehanična delavnica
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

Avtor

Sporočilo

vsizavse
Vajenec


Pridružen/-a: 02.07. 2009, 13:01
Prispevkov: 14
Kraj: osrednja Slovenija

PrispevekObjavljeno: 07 Jul 2009 13:49    Naslov sporočila: CNH

Odgovori s citatom


Vpliv "čipanja" na garancijo? Pri "čipanju" je pravzaprav logično, da ni več tovarniške garancije.
Pa se dajmo najprej zmeniti kaj je "čipanje" ali "chip tuning" da bomo vedeli kaj kdo misli in o čem govori in da ne bomo mešali jabolk in breskev.

ČIPANJE - je sprememba programa motornega krmilnika. V programu je ogromno parametrov. Naj omenim le nekaj najbolj izpostavljenih:
- tlak polnjenja turbo polnilnika
- temperatura izpušnih plinov (ne pri vseh motorjih)
- tlak goriva v skupnem vodu (Common Rail - ni pri vseh motorjih)
- temperatura vode in/ali olja
- največja količina goriva vbrizganega na časovno enoto

Če torej s spremembo enega ali več parametrov spremenimo program motorne elektronike, gre za tak poseg v motor, da proizvajalec odstopi od garancije. Najbolj drastičen primer: če tlak turbine dvignemo, dvignemo tudi moč motorja. Kolikor dvignemo tlak, toliko večja moč bo, dokler se ne razleti.

MODULI - so vmesniki, s katerimi ne posegamo v program krmilnika. Delimo jih na take ki:
- potvarjajo signale iz različnih tipal; temperatura goriva, tlak turbine, tlak v skupnem vodu itd.. Na ta način motor dobi več goriva. Ti moduli praviloma ne komunicirajo z motornim računalnikom, temveč po vnaprej nastavljeni krivulji spreminjajo signale, ki jih prestrezajo.
- ne potvarjajo signalov iz tipal. Ti moduli so neke vrste vmesni računalniki, ki izkoriščajo rezerve v tovarniških programih. Krmilijo čas odpiranja visokotlačne črpalke (npr. VP44) ali čas odprtosti vbrizgalnih šob (npr. CR). Čas in količina vbrizga sta odvisna od položaja stopalke (ali ročice) plina, količine sesanega zraka, temperature izpušnih plinov, obremenitve motorja itd itd.

LP

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

markec
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 23.08. 2006, 09:56
Prispevkov: 746
Kraj: Štajerska

PrispevekObjavljeno: 07 Jul 2009 13:58    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Defnintivno torej počakati, da mine garancije proizvajalca traktorja... Kar je tako nekako logično.

LP

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

vsizavse
Vajenec


Pridružen/-a: 02.07. 2009, 13:01
Prispevkov: 14
Kraj: osrednja Slovenija

PrispevekObjavljeno: 07 Jul 2009 14:13    Naslov sporočila: Markec

Odgovori s citatom


Laughing ja, ali pa VEDETI kaj delaš. Jaz še zase včasih nisem čisto siguren.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

mehanik123
Traktorist


Pridružen/-a: 17.10. 2008, 16:26
Prispevkov: 190
Kraj: Ljubljana - Mrzli vrh

PrispevekObjavljeno: 07 Jul 2009 16:18    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Pred iztekom garancijskega roka, popravljanje kakršnih koli prametrov v računalnikih, sigurno vsak lastnik sam odgovarja kaj bo dal naredit in česa ne!Bo pa sigurno vsak pooblaščen serviser ugotovil spremembo nastavitev parametrov in s tem garancija 100% odpade govorim iz lastnih izkušenj!Pa še en primer ko je sine očetu povečal moč traktorja medtem ko je bil on na morju,to so naredili v sosednji državi.Dva meseca pred iztekom garancije je odpovedala turbina,vsi jezni na vse mogoče a nobeden nič kriv. Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Ko smo turbo zmontirali pa je lastnik zahteval še priklop na računalnik ki pa je pokazal sinovo delo in na tak način je izgubil garancijo in še plačati je moral dele in delo!! Twisted EvilČe bi pa bile nastavitve tovarniške bi imel trbino in delo zastonj ker ni rečeno da je turbina odpovedala zaradi povečanja moči a dokazati je težko vzrok okvare!

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Luksi
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 17.10. 2008, 12:18
Prispevkov: 2529
Kraj: Savinjski Beverly Hills - Sp. Grušovlje

PrispevekObjavljeno: 07 Jul 2009 21:08    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


markec je napisal/a:
Defnintivno torej počakati, da mine garancije proizvajalca traktorja... Kar je tako nekako logično.

LP


kolikor sem jaz razbral se tisti modul, ki deluje neodvisno od računalnika motorja zlahka odstrani v primeru kakršnekoli okvare in ne pušča nobenih sledi tako da pomoje ni problema glede garancije. koliko je pa to fer pa ve vsak zase

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

CNH
Uradni uvoznik CNH


Pridružen/-a: 03.03. 2007, 16:11
Prispevkov: 400

PrispevekObjavljeno: 07 Jul 2009 22:49    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Elektronika, ki uravnava in nadzira delovanje common rail motorjev, ki so tudi najbolj primerni in podvrženi predelavam, je povsem samostojna enota. Beleži vse spremembe in napake v delovanju motorja, to pa zaradi tega, da jih serviser v primeru težav lahko "prebere". Prav tako se nadgrajuje z novo programsko opremo, ki pride s časom, takrat pa se predhodna verzija in parametri preverijo in prepišejo z novimi. Enako je z elektroniko, ki krmili prenos.
Pri raznih vmesnih škatlicah za nekaj 100 evrov (kot je že eden od predhodnikov napisal), ki naj nebi puščale sledi pa je stvar sledeča. Proizvajalci motorjev običajno vedo, kaj se na tržišču dogaja z njihovimi motorji in do kakšnih okvar prihaja ob običajni uporabi. V primeru, da pride do kakšne poškodbe, ki so značilne pri nepriporočljivih posegih, se poškodovani del (glava, bati, injektorji,...) vrne proizvajalcu v oceno in on odloči, kaj je vzrok okvare. Ta ocena je dokončna in če zavrne reklamacijo v garanciji na to ni pritožbe. Stroški bremenijo lastnika.
Rezerva pri moči se ponavadi skriva v optimumu, pod katerim so motorji nastavljeni in delujejo. Nekateri pri -20 v Skandinaviji, drugi pri +40 v Grčiji in to se pri nastavitvah lahko izkoristi. Nekateri to znajo, drugi pa raje s tem samo služijo. Če že kaj, izberite prvega!

Če pa kupite nekaj let star traktor, ki je bil malo "nateran", pa tega tako in tako ne boste vedeli. Lahko le upate na srečo.

LP

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran

SimonKR
Moderator


Pridružen/-a: 22.02. 2006, 18:53
Prispevkov: 1943

PrispevekObjavljeno: 15 Apr 2010 19:20    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


"Čipanje" motorja ni vedno priporočjivo in lahko za seboj potegne zelo neprijetne stvari...

Zaradi poslabšanja vrednosti iz potrdila o skladnosti za vozilo le to preneha veljati in posledično tudi ne velja obvezno zavarovanje vozila, kar pa ob kakšnih hudih nesrečah veliko pomeni. Zaradi vožnje brez obveznega zavarovanja vozila pa je zagrožena kazen 6 kazenskih točk in do eno leto zapora... (po www.landwirt.com)

VDMA-Experte warnt vor Folgen des Chiptunings

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov

Fiatagri
V.I.P
V.I.P


Pridružen/-a: 12.01. 2006, 16:24
Prispevkov: 433
Kraj: Šaleška valley

PrispevekObjavljeno: 15 Apr 2010 21:14    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


SimonKR je napisal/a:
"Čipanje" motorja ni vedno priporočjivo in lahko za seboj potegne zelo neprijetne stvari...

Zaradi poslabšanja vrednosti iz potrdila o skladnosti za vozilo le to preneha veljati in posledično tudi ne velja obvezno zavarovanje vozila, kar pa ob kakšnih hudih nesrečah veliko pomeni. Zaradi vožnje brez obveznega zavarovanja vozila pa je zagrožena kazen 6 kazenskih točk in do eno leto zapora... (po www.landwirt.com)

VDMA-Experte warnt vor Folgen des Chiptunings

Enako je meni pred časom rekel mehanik ko sem mu rekel za povečanje obratov in 60km/h Rolling Eyes

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

vsizavse
Vajenec


Pridružen/-a: 02.07. 2009, 13:01
Prispevkov: 14
Kraj: osrednja Slovenija

PrispevekObjavljeno: 16 Apr 2010 08:20    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Se čisto strinjam s tvojim mehanikom. Dizlu višji vrtljaji še nikoli niso koristili. Dvig hitrosti na 60 km/h pa sam po sebi ne bi smel biti problem ne za motor ne za prenose, če le vrtljaji pri višji hitrosti ne presegajo razumne meje. Bolj sporna se mi zdi sama hitrost in obvladljivost traktorja.

Kar pa se same garancije tiče, ne gre pavšalno udrihati čez vse "neserijske" naprave, vgrajene v traktor. V Zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence UL RS 56/1999 in Uredbi o skupinskih izjemah, so ti pogoji dovolj natančno opisani.
Na kratko: DOKAZANA mora biti VZROČNA POVEZAVA med vgrajenim neserijskim delom in nastalo poškodbo.
Naj navedem čisto enostaven primer: Traktorju je bila odstranjena omejitev hitrosti na 40 km/h. Motor "zariba", ker je odpovedala oljna črpalka. Omejitev hitrosti nima nobene veze z delovanjem oljne črpalke, torej proizvajalec ne more zavrniti garancijskih obveznosti.
Drugi primer: Traktorju je bila s spremembo parametrov motornega računalnika (dvignjen tlak turbine, dvignjen tlak goriva v skupnem vodu ipd) povečana moč. Prišlo je do pregrevanja motorja in poškodbe batov/turbine... V tem primeru je vzročna zveza med opravljenim nepooblaščenim posegom in poškodbo.

Lp

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Fiatagri
V.I.P
V.I.P


Pridružen/-a: 12.01. 2006, 16:24
Prispevkov: 433
Kraj: Šaleška valley

PrispevekObjavljeno: 16 Apr 2010 13:39    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


vsizavse je napisal/a:
Se čisto strinjam s tvojim mehanikom. Dizlu višji vrtljaji še nikoli niso koristili. Dvig hitrosti na 60 km/h pa sam po sebi ne bi smel biti problem ne za motor ne za prenose, če le vrtljaji pri višji hitrosti ne presegajo razumne meje. Bolj sporna se mi zdi sama hitrost in obvladljivost traktorja.

Kar pa se same garancije tiče, ne gre pavšalno udrihati čez vse "neserijske" naprave, vgrajene v traktor. V Zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence UL RS 56/1999 in Uredbi o skupinskih izjemah, so ti pogoji dovolj natančno opisani.
Na kratko: DOKAZANA mora biti VZROČNA POVEZAVA med vgrajenim neserijskim delom in nastalo poškodbo.
Naj navedem čisto enostaven primer: Traktorju je bila odstranjena omejitev hitrosti na 40 km/h. Motor "zariba", ker je odpovedala oljna črpalka. Omejitev hitrosti nima nobene veze z delovanjem oljne črpalke, torej proizvajalec ne more zavrniti garancijskih obveznosti.
Drugi primer: Traktorju je bila s spremembo parametrov motornega računalnika (dvignjen tlak turbine, dvignjen tlak goriva v skupnem vodu ipd) povečana moč. Prišlo je do pregrevanja motorja in poškodbe batov/turbine... V tem primeru je vzročna zveza med opravljenim nepooblaščenim posegom in poškodbo.

Lp

obrati so zdaj v zadnji prestavi omejeni na 2190 v predzadnji so še 2400. pa pri 2190 zdaj doseže 54,5 km/h...
Ja že tukaj je problem obvladljivost traktorja Wink

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Mehanična delavnica Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Naslednja
Stran 4 od 13

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.