Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ludacrist Kmetovalec
Pridružen/-a: 10.02. 2009, 14:05 Prispevkov: 78
|
Objavljeno: 30 Mar 2010 06:09 Naslov sporočila: Imt lučka za alternator |
|
|
Pozdravljeni
Opazil sem pri svojem imt 539, da mi ne deluje lučka za spodbujenja alternatorja. Tale vikend sem zadevo bolj podrobno pregledal (predel plastičnega vložka v katerem se nahaja žarnica), pa vendar nisem ugotovili nič posebnega. Vzel sem vn žarnico in jo priklopil direktno na akumolator in zemljo,je zasvetila, tako ,da je žarnica ok. Izmeril sem tudi volte od obeh kablčkov, ki prideta vezana na plastični vložek žarnice. Eden od kablov je kazal napetost 12v ,kar je razumljivo, drugi pa nič, ker je vrjetno mišljen dalje za alternator.
Do tukaj mi je bilo vse jasno. Ko pa sem čisto po kmečki logiki, z plastičnega vložka vzel dol kabel-tisti, ki kaže 12v- in nanj vezal isto žarnico, ki sem jo pred tem vzel iz tega istega vložka in jo preizkusil na akumolatorju, le ta ni hotla zagoreti.
Menil sem ,da ni mogoče žarnica pregorela v trenutku ,ko sem jo priklopil na akumolator, zato sem test ponovil še enkrat in žarnica je zopet zagorela.
Kaj so to za eni žganci? Ima kdo kakšno idejo? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sebek Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 22.02. 2009, 16:19 Prispevkov: 778
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ludacrist Kmetovalec
Pridružen/-a: 10.02. 2009, 14:05 Prispevkov: 78
|
Objavljeno: 30 Mar 2010 07:41 Naslov sporočila: |
|
|
Čist eno teoretično vprašanje. Če je alternator fuč, lučka vseeno gori ali ne ?
In še eno smešno vprašanje, če alternator čist odšravfaš dol iz traktorja in ga odklopiš ter nato ,daš kontakt v traktorju, ali bo lučka za spudbujanje svetila ali bo ostala ugasnjena tudi ob kontaktu? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Danijel007 Traktorist
Pridružen/-a: 15.01. 2010, 19:11 Prispevkov: 165 Kraj: Zgornja Hajdina 95
|
Objavljeno: 30 Mar 2010 09:04 Naslov sporočila: |
|
|
Čuj dobro bi bilo če bi ti povedo znamko pa številko alternatorja. Najverjetneje mislim da govoriš o kontakt lučki. Ta lučka mora svetit preden ti vžgeš traktor saj takrat alternator stoji pri miri. To pomeni da ne polni akumulatorja ko pa vžgeš traktor pa se začne alternator sukat ter polni akumulator takrat ti lučka nebo svetla. Če pa boš med samim delovanjem traktorja odvzel kontakt pa ti more lučka za kontakt zagoret. Če pa bi alternator dol vzel pa bi morala lučka svetiti vsaj mislim da. Tak je to po naši štromarski teoriji samo teorija in praksa nista nikoli šla skup pri štromarjih tak da vse je možno......Aja pa daj še kako sliko prilepi da bomo bar kontakte vidli... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ludacrist Kmetovalec
Pridružen/-a: 10.02. 2009, 14:05 Prispevkov: 78
|
Objavljeno: 30 Mar 2010 10:16 Naslov sporočila: |
|
|
Saj to se meni tudi zdi, da ta lučka mora svetiti že ob samem kontaktu. Le kaj jo je pičilo, da naenkrat pa ne gori več. Še bolj zanimivo je , ko snamem kabel za kontrolno lučko ,in ko ga izmerim kaže 12v. Ko pa ta kabel direktn na žarnico prtisnem in potem spodni del žarnice na zemljo, bi morala le ta zagoret ,ampak ne.
Ko potegnem kabel iz akumolatorja in tudi direkt vežem na žarnico in jo ozemljim pol pa zasveti.
V čem je fora?
Mogoče v napetosti volti, amperi... mogoče kaj v tej smeri? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Danijel007 Traktorist
Pridružen/-a: 15.01. 2010, 19:11 Prispevkov: 165 Kraj: Zgornja Hajdina 95
|
Objavljeno: 30 Mar 2010 15:35 Naslov sporočila: |
|
|
Ne tu ni fore. Mislim da ima lučka samo en kontakt to je tisti da gor plus pripelaš ne? Mislim da je fora v zemlji ker ko jo porineš nazaj noter v armaturno ploščo pa nima dobriga stika in nemore goreti. Poglej kak je z kontakti na ohišju lučke ter armaturke probi med samim delovanjem malo zmigati in če bo zasvetla te je slabi stik. Tak je tudi bilo na našem ursusu... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janez03 Traktorist
Pridružen/-a: 23.01. 2007, 21:34 Prispevkov: 194 Kraj: TRŽ'Č
|
Objavljeno: 30 Mar 2010 22:01 Naslov sporočila: |
|
|
Takole gre:
Ko daš kontakt pride na lučko 12 V iz akumulatorja. Preko lučke in kontakta z oznako DF na alternatorju se el. tokokrog zaključi skozi regler in vzbujevalno navitje na rotorju na maso in lučka zagori. Ko traktor vžgeš, alternator začne dajati napetost za polnjenje aku-ja na priključku B+ in tudi na priključku DF, ki je znotraj alternatorja povezan z reglerjem ki skrbi za ustrezno vzbujanje glede na napolnjenost aku-ja. Ko alternator (pravilno) deluje je lučka ugasnjena.
Če je kabel za priključek DF nepriključen lučka ne sme goreti, če pa se dotakneš mase pa mora zagoreti.
Ali ti alternator polni aku? Če ga, boš med + polom aku-ja in maso pri mirujočem motorju izmeril napetost okrog 12 - 12,5 V, takoj ko traktor zaženeš mora narasti na 13 - 14 V. Če napetost ne zrase, alternator ne dela. Daleč največkrat je vzrok (če je žarnica v redu) pokvarjen regler ali/in obrabljeni drsni obroči na rotorju alternatorja.
Če se ti niti ne sanja o elektriki (čeprav ni nič zapletenega) poišči nekoga ki obvlada stvari.
L.p.; Janez |
|
Nazaj na vrh |
|
|
WeekEnd kmet Moderator & Izjava leta 2008
Pridružen/-a: 21.03. 2007, 16:49 Prispevkov: 2100 Kraj: Igland
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
marolt Moderator & Forumovec leta 2009
Pridružen/-a: 29.03. 2006, 13:42 Prispevkov: 2778 Kraj: Bloke
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ludacrist Kmetovalec
Pridružen/-a: 10.02. 2009, 14:05 Prispevkov: 78
|
Objavljeno: 05 Apr 2010 14:03 Naslov sporočila: |
|
|
Sem si priskrbel shemo električne napeljave na imt 539 in se lotil pregleda celotne zadeve.
Pri strokovnem pregledi in probavanju je bil rezultat 3 skurjene varovalke in rahel blisk lučke tako, da vsaj nekaj se je zgodilo.
Ko sem vzel ohišje signalne lučke iz armaturke in meril sem ugotovil napetost 12-13 w ob samem kontaktu. Ni mi bilo jasno zakaj lučka ne gori saj ima oba kabla gor enega iz aku 12+, drugi pa preko varovalke na d+ alternator. Ko sem nekaj štrenčil z tistim plastičnim delom v katerem je lučka za vzpodbujanje sem pod določenim kotom pritisnil na ohišje armaturke in glej ga zlomka da je lučka zagorela.
Ko sem že mislil ,da je težava v slabi ozemljitvi ali pa sem mogoče ob razdiranju lučke izgubil kakšen del ali federco, se nekj pokadi , in sicer 1 varovalka. To se mi je zgodilo potem še dvakrat, pol sm še enih parkrat zaklel in zaključil z zadevo
Neki žganci vam pravim.
Aja zamenjal sem tudi alternator in sicer sm dal gor bosch 55/14v, in me nekaj zanima orginal imt alternator ima dva pola D+ in B+, tale drugi pa ima tri pole D+, B+, Pa še enega k piše mnda le +-moram tega tudi kam vezati, je pa drugače ta alternator od avtomobila, BMW-tako da to ni hec
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|