Traktor Forum Seznam forumov
 Pogosta vprašanja   Išči   Seznam članov   Skupine uporabnikov   Registriraj se   Tvoj profil   Zasebna sporočila   Prijava 




Prednje in zadnje zavore: Same-Hurlimann, hladilna tekočina
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Mehanična delavnica
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

Avtor

Sporočilo

axel
Traktorist


Pridružen/-a: 26.03. 2009, 21:13
Prispevkov: 160
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 12:09    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


To pa je res že vse skupaj zelo smešno.
"ne smeš bit bolj pameten kot fabrika"-seveda ne drugače bi ti preveč denarja ostalo.
"delci eksplodirajo- od kdaj pa naj bi hladilna tekočina vrela v bloku motorja???

Vse skupaj je samo ena dobra finančna strategija podjetij."Nam je mehanik rekel"- kdo pa je mehaniku rekel. Najverjetneje na izobraževanju v tovarni, kjer imajo pogodbe z dobavitelji (ojla, hladilne tekočine) v zameno za "original tekočine za naše traktorje" dobijo ekskluzivno ceno pri nabavi.
Le te so navedene kot "original" in jih stranke drago kupijo, da se razlike nekako pokrijejo.
Nauk: Ne rabiš bit bolj pametek kot inženir, bodi bolj pameten kot ekonomist!
Lp iz sončnega Šentilja

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

SimonKR
Moderator


Pridružen/-a: 22.02. 2006, 18:53
Prispevkov: 1943

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 12:57    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Gledano z logiko bi pa lahko rekli takole. Nič skritega, kar bi ne bilo mogoče kupit tudi drugje, ne vsebuje originalna hladilna tekočina. Res je, da navadna voda za v hladilni sistem trktorja z notranjim izgorevanjem ni primerna, prvič zaradi nekoliko nižjega vrelišča kot mešanica z antifrizom, drugič zaradi nečistoč, ki jih vsebuje. Primerna je destilirana voda skupaj z antifrizom. Saj morda obstaja hladilna tekočina z boljšimi fizikalnimi in kemičnimi lastnostmi, a kaj ko to kar se uporablja sedaj gladko zmaga v ekonomskem pogledu. Kako se pridobiva destilirano vodo ni potrebno razlagati, saj je v Sloveniji veliko bolj razširjen neki drugi destilat. Smile

Zelo razširjen je antifriz na osnovi etilen glikola oz. etandiola po IUPAC-u. Tudi Petrolov antifriz je narejen na osnovi etilen glikola, za Petrol pa ga proizvaja Arteco iz Belgije.
Etilen glikol je alkohol, ki sam za sebe niti nima briljantnih lastnosti. Lastnosti se mu izboljšajo z dodajanjem vode. Najnižjo zmrzliščno točko pri normalnih pogojih (1bar, 20°C) doseže pri masnem odstotku okoli 70% etilen glikola. Vreliščno točko pa ima veliko boljšo od vode, pri 100% doseže vrelišče šele pri 197°C. Ker ima pri 100% zmrzliščne lastnosti preslabe, se zato naredi kompromis in na naši geografski širini se zato naredi mešanico, ki ima zmrzliščno točko okoli -40°C pod ničlo.
Antofriz koncentrat (ob predpostavki, a je na osnovi etilen glikola, kar največkrat je) ima res besedo koncentrat v imenu, a v tej posodi kupimo tudi nekaj vode. Zmrzliščna točka -40°C Idea
Glede vreliščne točke je pa potrebno vedet, da je hladilni med obratovanjem pod tlakom, (če odprete pokrovček pri toplem motorju se tlak sprosti) kar tekočinam dodatno zviša vrelišče, tako, da ob uporabi mešanice antifriz+voda ni nobene bojazni za nastanek vrenja na stenah v kritičnem delu hladilnega sistema.

V hladilnem sistemu so težave z IMPLOZIJO (Tudi cisterna za gnojevko je že komu implodirala). Na stenah bloka se lahko tvorijo parni mehurčki, se povečajo do danih pogojev, sicer pa ves čas potujejo s hladilno tekočino dalje. Ko pridejo na mesto, kjer se zmanjšata tlak ali temperatura oz. nastanejo okoliščine, ki se nahajajo pod vrelno krivuljo diagrama, implodirajo - se sesedejo sami vase in na tistem mestu povzročajo kavitacijo, to je odnašajo material s površine, ker ga dejansko odstrelijo.
Kavitacija se dogaja tedaj, ko motor deluje z največjo ali tako veliko močjo, da se stene motornega bloka ob sprotnem odvajanju toplote na drugih "frontah" res segrevajo do temperature, ki povzroča uparjanje hladilne tekočine. Pokrovček ekspanzijske posode nima zaman tesnila in vzmeti pravih karakteristik!

Na trgu obstajajo antifrizi različnih proizvajalcev, ki so pogosto narejeni na enaki osnovi, le obarvani so drugače. Res obstajajo različni načini pridobivanja koncentrata, a nekateri niso razširjeni. V navodilih za uporabo je včasih napisano kakšno hladilno sredstvo mora biti - piše na kakšni bazi je narejeno, to je potrebno pogledat.

Če mešamo antifriz z vodo iz VODOVODNEGA omrežja je ta voda elektrolit, to je prevodnik el. toka, ki lahko povzroča elektrokemično korozijo pri kateri se raztaplja anoda, v tem primeru blok motorja. Zato je potrebno uporabljat destilirano vodo, ki je prosta tudi ostalih nečistoč.



FFarmer je napisal/a:
Glede hladilne tekočine pri SDF traktorjih: nam je serviser reku, da je bolj pomembno imeti nalito original hladilno tekočino kot pa original olje v motorju. Nikakor pa se ne sme mešati hladilne tekočine z vodo - kaj je res pa ne vem.


Ob branju te teme se nikakor ne morem znebiti občutka, da je predpisovanje originalne hladilne tekočine zavajanje kupca. Brez razlage te usmerijo v njihovo trgovino, jasno, kam pa drugam. Saj ne prodajajo hladilne tekočine brez marže ali pod ceno, ali? Res, žal mi je, da verjamem predpostavki, da je to le še en način povečanja zaslužka prizvajalca. Z veseljem bom prebral razlago, utemeljeno seveda, ki mi pokaže, da je, predpostavka, ki ji verjamem, napačna.

LP!

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov

orange44
Kmetovalec
Kmetovalec


Pridružen/-a: 01.04. 2009, 10:00
Prispevkov: 76

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 19:30    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Na našem hurlimannu xt(S+L+H 1000.4 WTI motor)je zaradi nepravilne hladilne tekočine- pač ni bil original, prišlo do okvare motorja. To se je zgodilo še prejšnemu lastniku, vem da so morali menjati vodno pumpo, pa še kaj mogoč.Takrat so menjali tudi turbota.
Očitno vsak mehanik reče drugač, toda uporaba akros antifriza bo kar obvezna pri teh motorjih. Notr gre 12l in sigurno ne stane 150EUR kot je reku uporabnik hurlimann xt pred menoj.
Mi bomo zdaj v kratkem zamenjal, menja se pa na 2-3 leta.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

orange44
Kmetovalec
Kmetovalec


Pridružen/-a: 01.04. 2009, 10:00
Prispevkov: 76

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 19:39    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


http://www.flitalia.it/en/agricoltura/akros/component/option,com_dspcatprod/Itemid,16/ še link do teh olj, antifriz je spodaj . Torej uporabljal se naj bi akros freeze, lahko date pa noter kar želite, toda zaradi tega vas lahko pride tudi dražje, precej dražje...

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

FFarmer
V.I.P
V.I.P


Pridružen/-a: 29.03. 2006, 13:56
Prispevkov: 3562

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 19:53    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Preveril račun od serisa (11/2009) in je hladilna tekočina stala dobrih 5€ na liter.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

axel
Traktorist


Pridružen/-a: 26.03. 2009, 21:13
Prispevkov: 160
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 21:07    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


orange44 je napisal/a:
Na našem hurlimannu xt(S+L+H 1000.4 WTI motor)je zaradi nepravilne hladilne tekočine- pač ni bil original, prišlo do okvare motorja. To se je zgodilo še prejšnemu lastniku, vem da so morali menjati vodno pumpo, pa še kaj mogoč.Takrat so menjali tudi turbota.
Očitno vsak mehanik reče drugač, toda uporaba akros antifriza bo kar obvezna pri teh motorjih. Notr gre 12l in sigurno ne stane 150EUR kot je reku uporabnik hurlimann xt pred menoj.
Mi bomo zdaj v kratkem zamenjal, menja se pa na 2-3 leta.

Glej na vsem kar je vodno hlajeno je potrebno vsake toliko menjato vodno črpalko, na avtu se naj bi menjala pri menjavi jermenov. Isto je pri traktorju, crkne zaradi dotrajanosti in ne zaradi drugega atifriza razen če bi imel samo vodo.
Vsaka stvar ima svojo dobo, kot pa pišeš za menjavo turbota- mogoče pa niso pazili in so mrzlega gnali in ugašali takoj iz velikih obratov.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

JCB FAST TRACK
Moderator & Foto leta 2009


Pridružen/-a: 26.02. 2006, 11:16
Prispevkov: 1883

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 21:30    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


axel je napisal/a:
Glej na vsem kar je vodno hlajeno je potrebno vsake toliko menjato vodno črpalko, na avtu se naj bi menjala pri menjavi jermenov. Isto je pri traktorju, crkne zaradi dotrajanosti in ne zaradi drugega atifriza razen če bi imel samo vodo.
Vsaka stvar ima svojo dobo, kot pa pišeš za menjavo turbota- mogoče pa niso pazili in so mrzlega gnali in ugašali takoj iz velikih obratov.


Moram pa reči,da imate nekateri res hude ideje glede menjave vodne črpalke, ob vsaki menjavi jermenov pri avtomobilu!? To je na vsakih 30-50k km, pa mislim da taka črpalka ni ravno samo 100€, če bi bilo to res, potem, bi bil to najbolj iskan material (ali pa en bolje iskanih)!? Malo premislite kaj napišete.

LP JCB FAST TRACK

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Grega S
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 04.05. 2008, 13:13
Prispevkov: 3586

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 21:37    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


JCB FAST TRACK je napisal/a:
Moram pa reči,da imate nekateri res hude ideje glede menjave vodne črpalke, ob vsaki menjavi jermenov pri avtomobilu!? To je na vsakih 30-50k km


Če prav vem se jermeni (zobati jermen), menjajo na 100.000 km ali 4 leta.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

axel
Traktorist


Pridružen/-a: 26.03. 2009, 21:13
Prispevkov: 160
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: 23 Jan 2011 21:52    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Grega S je napisal/a:
JCB FAST TRACK je napisal/a:
Moram pa reči,da imate nekateri res hude ideje glede menjave vodne črpalke, ob vsaki menjavi jermenov pri avtomobilu!? To je na vsakih 30-50k km


Če prav vem se jermeni (zobati jermen), menjajo na 100.000 km ali 4 leta.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

JCB FAST TRACK
Moderator & Foto leta 2009


Pridružen/-a: 26.02. 2006, 11:16
Prispevkov: 1883

PrispevekObjavljeno: 24 Jan 2011 06:23    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Grega S je napisal/a:
JCB FAST TRACK je napisal/a:
Moram pa reči,da imate nekateri res hude ideje glede menjave vodne črpalke, ob vsaki menjavi jermenov pri avtomobilu!? To je na vsakih 30-50k km


Če prav vem se jermeni (zobati jermen), menjajo na 100.000 km ali 4 leta.


Da, res je, menjava jermen naj bi bila pri novejših vozilih na 100 oz. celo 120k km, ali 4-5 let, jaz sem napisal pač kilometre ki jih prevozi v tem času nek povprečni voznik pri nas (kolikor je meni znano, naj bi se povprečno prevozilo na voznika v Slo pod 10k km letno, naj me kdo ki ima bolj natančne podatke popravi).

Sicer pa zahajmo iz teme!

LP JCB FAST TRACK

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Mehanična delavnica Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6  Naslednja
Stran 5 od 6

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.