Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kmetovalec Revija
Pridružen/-a: 31.01. 2006, 11:48 Prispevkov: 728
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 07:41 Naslov sporočila: |
|
|
tokemarnc je napisal/a: | Če misliš na konkreten projekt s tem vlakcem potem upam, da se ne bo končalo le pri enem vlakcu... veliko pa bo odvisno od cene in kvalitete... in pa seveda avtonomije baterij...
Če pa ciljaš na elektriko kot pogonsko sredstvo, sem pa prepričan, da je to dejstvo, le še vprašanje časa kdaj bo začela prevladovati... Tudi sami izkoristki so pri elektromotorjih bistveno večji kot pri bencinskih ali dizelskih.... Kot sem rekel največ je odvisno od časa in pa seveda v miselnosti širše množice ljudi...
Dejstvo pa je se vse začne in konča pri denarju. |
Kaj pa izkoristek pri pridobivanju elektrike? Pa si kaj pomislil kako boš polnil "rezervoar", zdaj je poln v minuti ali dveh. akumulatorje boš polnil ure. Malo osnovnošolske fizike: izračunaj tok, ki bi moral teči (in kakšen kabel bo za to potreben) če boš želel napolniti akumulator. Pa koliko dodatnih elektrarn bi potrebovali, če bi v Sloveniji polovico bencinskim motorjev zamenjali z električnimi? Teorija izgleda enostavno v praksi pa čaka elektroavtomobile še veliko težav. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robinzon Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.11. 2009, 19:20 Prispevkov: 841 Kraj: Bloke
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 09:25 Naslov sporočila: |
|
|
Motor z notranjim izgorevanjem porabi več kot tri četrtine energije za svoje delovanje. Potem mu energijo pobere menjalnik, diferencijal, polosovine.... To da ima električni avto veliko boljši izkoristek in je vožnja veliko cenejša od bencinskih je vsakemu jasno.
Problem je edino v shranjevanju energije, vendar so znanstveniki vsak dan bližje rešitvam oziroma edina cokla v razvoju baterij je naftni lobij ki vse to zavira.
Kako pridobiti dovolj energije za polnjenje avtomobilov? Ekektro energije je ponoči več kot dovolj. Pomisli koliko je stala črpalna hidroelektrarna in koliko energije porablja preko noči ko črpa vodo na hrib. Če bi ves denar za njeno izgradnjo preusmerili v razvoj baterij, če ekektriko ki jo porabi preusmerimo v avtomobile... Ekola, imamo dovolj energije za četrt slovenskega voznega parka.
Potrebno bo spremeniti miselnost ljudi, da se bodo multinacionalke prisiljene prilagoditi potrošniku. Zmanjšali bomo moč avtomobilov. Celo naša zabluzena država bo letos začela izdajat dovoljenja za lažjo gradnjo veternih ekektrarn....
Jap, elektro avto je že danes veliko bolj rentabilen, čez desetletje bo daleč pred bencinskim ali dizlom. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
simonetti Traktorist
Pridružen/-a: 29.12. 2014, 19:00 Prispevkov: 125 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 09:55 Naslov sporočila: |
|
|
elektrika je zelo fajn vrsta pogona, velik problem, ki bo ostal velik problem je pa shranjevanje te električne energije, da bo postalo praktično, in enostavno kot sedaj bencinske črpalke. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kmetovalec Revija
Pridružen/-a: 31.01. 2006, 11:48 Prispevkov: 728
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 14:53 Naslov sporočila: |
|
|
robinzon je napisal/a: | Motor z notranjim izgorevanjem porabi več kot tri četrtine energije za svoje delovanje. Potem mu energijo pobere menjalnik, diferencijal, polosovine.... To da ima električni avto veliko boljši izkoristek in je vožnja veliko cenejša od bencinskih je vsakemu jasno.
Problem je edino v shranjevanju energije, vendar so znanstveniki vsak dan bližje rešitvam oziroma edina cokla v razvoju baterij je naftni lobij ki vse to zavira.
Kako pridobiti dovolj energije za polnjenje avtomobilov? Ekektro energije je ponoči več kot dovolj. Pomisli koliko je stala črpalna hidroelektrarna in koliko energije porablja preko noči ko črpa vodo na hrib. Če bi ves denar za njeno izgradnjo preusmerili v razvoj baterij, če ekektriko ki jo porabi preusmerimo v avtomobile... Ekola, imamo dovolj energije za četrt slovenskega voznega parka.
Potrebno bo spremeniti miselnost ljudi, da se bodo multinacionalke prisiljene prilagoditi potrošniku. Zmanjšali bomo moč avtomobilov. Celo naša zabluzena država bo letos začela izdajat dovoljenja za lažjo gradnjo veternih ekektrarn....
Jap, elektro avto je že danes veliko bolj rentabilen, čez desetletje bo daleč pred bencinskim ali dizlom. |
A to so bolj vrtičkarske želje? Že zgoraj sem napisal, da uporabite vsaj osnovnošolsko znanje fizike. Elektrika nam ne pade kar tako iz zraka, preden lahko požene elektromotor se je že veliko izgubi: izgube pri pridobivanju elektrike so podobne kot pri izgorevanju v bencinskem motorju, nato pridejo še izgube pri prenosu elektrike (daljnovodi), skladiščenju (baterije)?
Kaj pa gretje pozimi (boš vozil gašperček s sabo) ali klima poleti? Elektroavtomobil je smiseln za vožnjo po mestu, kjer se z njim zapelješ par 10 km, nato pa ga lahko med opravki spet dopolniš. Za resno vožnjo, kjer boš na okoli prevoženih 200 km vsaj tri ure polnil akumulatorje, pa zaenkrat ne gre računati. Nekdo je izračunal, da bi za zamenjavo vseh slovenskih avtomobilov z električnimi potrebovali še eno JEK v Krškem za zagotavljanje zadostne moči. Električna prihodnost je še kar oddaljena. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matko92 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 01.05. 2011, 13:36 Prispevkov: 946 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 15:09 Naslov sporočila: |
|
|
kmetovalec je napisal/a: | tokemarnc je napisal/a: | Če misliš na konkreten projekt s tem vlakcem potem upam, da se ne bo končalo le pri enem vlakcu... veliko pa bo odvisno od cene in kvalitete... in pa seveda avtonomije baterij...
Če pa ciljaš na elektriko kot pogonsko sredstvo, sem pa prepričan, da je to dejstvo, le še vprašanje časa kdaj bo začela prevladovati... Tudi sami izkoristki so pri elektromotorjih bistveno večji kot pri bencinskih ali dizelskih.... Kot sem rekel največ je odvisno od časa in pa seveda v miselnosti širše množice ljudi...
Dejstvo pa je se vse začne in konča pri denarju. |
Kaj pa izkoristek pri pridobivanju elektrike? Pa si kaj pomislil kako boš polnil "rezervoar", zdaj je poln v minuti ali dveh. akumulatorje boš polnil ure. Malo osnovnošolske fizike: izračunaj tok, ki bi moral teči (in kakšen kabel bo za to potreben) če boš želel napolniti akumulator. Pa koliko dodatnih elektrarn bi potrebovali, če bi v Sloveniji polovico bencinskim motorjev zamenjali z električnimi? Teorija izgleda enostavno v praksi pa čaka elektroavtomobile še veliko težav. |
Odgovor na tole kar je odebeljeno, znanstveniki že imajo. In sicer je mišljeno tako, da bodo akumulatorji lahko zamenljivi, torej prideš na ''črpalko'', vzameš ven izpraznjene akumulatorje in vstaviš polne, vrjetno bi se to dalo hitreje kot v minuti ali dveh. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robinzon Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.11. 2009, 19:20 Prispevkov: 841 Kraj: Bloke
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 15:43 Naslov sporočila: |
|
|
Sem še enkrat pogledal koledar. Pri nas smo v letu 2016 kjer je elektro mobilnost nekaj normalnega in ne nek bav bav.
A veste kaj je najbolj žalostno pri avtu? Za našo ogromno bajto porabim 18 kw energije da jo ogrevam, za prevoz na kavo pa uporabljam avto z več kot 100 kw! Pri tem je avto porabil 70-80 kw zase da se sploh vrti!
Tesla ima doseg več kot 300 km pri vožnji kakršno omogočajo naše lokalne ceste. To pa je precej več kot pravite vi, gospod kmetovalec. Poleg tega, žice res pojejo nekaj električne energije, ampak bencin ima tudi kr visok ogljični odtis, še preden ga nalijete v svoj avto, kajne!
Vi bi zgradili še en JEK, jaz bi si za denar ki ga zapravim za gorivo, v dveh letih, postavil dovolj veternih turbin da bi si doma polnil avto.
Veter, sonce, elektrika, to je prihodnost! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tokemarnc Traktorist
Pridružen/-a: 31.08. 2014, 07:35 Prispevkov: 187 Kraj: Tržišče
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 17:10 Naslov sporočila: |
|
|
Kmetovalec, lep pozdrav iz 21. stoletja.
Kot je bilo omenjeno verjetno, osebno menim bo prišlo "menjalnic" baterij kjer boš prazno baterijo oddal in vstavil polno...
Ravno tako danes poznamo brezžično polnjenje, izdelane so študije, kako bi lahko (ne govorim da že jutri morda čez 50 let) imeli ob cestah dodatni "polnilni" pas, in ko bi se po njem peljal z zmanjšano hitrostjo bi se baterija lahko polnila...
Povrh vsega elektromotorji so bistveno manj pokvarljivi kot motorji z notranjim izgorevanjem, manj prenosov, manj obrabljivih delov...
Kakšni so pa stroški pridobivanja naftnih derivatov, kakšen je vpliv na naravo, na zrak, na človeka?
Pridobivanje električne energije sigurno pusti odtis v narava, sigurno pa bistveno manjšega kot je črpanje zalog nafte...
In še nekaj, elektrika je danes daleč najcenejši vir energije...
Zagon motorja: Kaj pa danes požene bencinski ali pa dizelski motor? Elektrika...
MATE RIMAC, hrvaški inovator in proizvajalec električnih avtomobilov: "Imamo štiri elektromotorje, vsak upravlja eno od štirih koles. Razvili smo sistem, ki se imenuje R-AWTV, ki optimalno razporeja moč in navor med kolesi s pomočjo matematičnih modelov, algoritmov in senzorjev razporejenih po avtomobilu."
Ne trdim pa, da bo vse to prišlo na trg jutri, veliko stvari je že na trgu... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dklemen5 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 28.09. 2007, 15:01 Prispevkov: 662 Kraj: Gorenska
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 18:51 Naslov sporočila: |
|
|
matko92 je napisal/a: | kmetovalec je napisal/a: | tokemarnc je napisal/a: | Če misliš na konkreten projekt s tem vlakcem potem upam, da se ne bo končalo le pri enem vlakcu... veliko pa bo odvisno od cene in kvalitete... in pa seveda avtonomije baterij...
Če pa ciljaš na elektriko kot pogonsko sredstvo, sem pa prepričan, da je to dejstvo, le še vprašanje časa kdaj bo začela prevladovati... Tudi sami izkoristki so pri elektromotorjih bistveno večji kot pri bencinskih ali dizelskih.... Kot sem rekel največ je odvisno od časa in pa seveda v miselnosti širše množice ljudi...
Dejstvo pa je se vse začne in konča pri denarju. |
Kaj pa izkoristek pri pridobivanju elektrike? Pa si kaj pomislil kako boš polnil "rezervoar", zdaj je poln v minuti ali dveh. akumulatorje boš polnil ure. Malo osnovnošolske fizike: izračunaj tok, ki bi moral teči (in kakšen kabel bo za to potreben) če boš želel napolniti akumulator. Pa koliko dodatnih elektrarn bi potrebovali, če bi v Sloveniji polovico bencinskim motorjev zamenjali z električnimi? Teorija izgleda enostavno v praksi pa čaka elektroavtomobile še veliko težav. |
Odgovor na tole kar je odebeljeno, znanstveniki že imajo. In sicer je mišljeno tako, da bodo akumulatorji lahko zamenljivi, torej prideš na ''črpalko'', vzameš ven izpraznjene akumulatorje in vstaviš polne, vrjetno bi se to dalo hitreje kot v minuti ali dveh. |
Sicer o elektopogonih avtomobilov ne vem če so ravno primerljivi z elektro pogonom viličarjev,kateri so že kar nekaj časa poznani ,vem pa ,da so v današnjih el.avtomobilih baterije kritični element in tudi kar velika njihova teža.Dobro vem,kako je menjati baterije v viličarju,in kakšna je njihova površina in teža.Če bi bilo tako enostavno kot praviš v 2 minutah,bi imel vsak viličar rezervni set baterij kot jih ima baterijsko ročno orodje.
so pa zanimivi hibridi ,kateri polnijo baterije z zaviranjem,in recimo v mestni vožnji vozijo z elektro pogonom.
Sicer pa sanjanje o poceni vožnji ni realno,ko bo možno z elektičnem pogonom se voziti bolj konkurenčno kot pa z pogonom z notranjim izgorevanjem,bo tudi država prislonila svoj lonček, saj so trošarine od pogonskih energentov glavni vir polnenja državnega proračuna. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tokemarnc Traktorist
Pridružen/-a: 31.08. 2014, 07:35 Prispevkov: 187 Kraj: Tržišče
|
Objavljeno: 08 Mar 2016 18:59 Naslov sporočila: |
|
|
dklemen5, prihodnost ni v litij-ionskih baterijah, obstajajo že novejše zmogljivejše. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robinzon Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 14.11. 2009, 19:20 Prispevkov: 841 Kraj: Bloke
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|