Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tonidom Vajenec
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 16:59 Prispevkov: 33
|
Objavljeno: 16 Feb 2011 00:17 Naslov sporočila: prikolica |
|
|
bobo1 je napisal/a: | Tonidom, nisem bil pozoren, katerega Tomija imaš, vendar je moj svak pri spravilu lesa uporabljal TV 732 zadaj pa je pripel najraje gumi voz, ki je imel zavore na obeh oseh, zraven pa je imel brata in znanca, ki sta pri spuščanju po klancih zavirala (vrtela "žlajf") eden za sprednjo os, drugi za zadnjo os. Na tem gumi vozu sta spravila naenkrat približno 2-2,5 kubike hlodovine (ocenjeno na oko) v ravnino, ko pa se je peljalo po ravnem, pa sta imela na tem gumi vozu naloženo cca. 4-5 kubikov.
Slik pa ti žal ne morem obljubiti, ker ne vem kdaj bom še kaj sploh šel tja, kjer je sedaj ta voz.
Če pa še nimaš voza, pa uporabi za enoosnega zadnjo os od kakšnega razbitega kombija s sprednjim pogonom. Na os navijačiš vlečno rudo in priklop, ki se vrti, zavore pa usposobi, da jih lahko uporabiš za zaviranje pri spustu, deluje pa naj kot v avtu pri ročni. Zadeva bo kar varna edino količino pa prilagodi nosilnosti osi (zato os od večjega kombija) in dno za material naj bo med kolesi, direktno na osi in vlečni rudi. Tako dobiš dobro stabilno in uporabno prikolico. Potem pa (kot so te že ostali opozorili) počasi, previdno in po pameti! Pa redno preverjaj prijemanje zavor na prikolici!
Lep pozdrav! |
Vidim, da imaš kar nekaj izkušenj z izdelavo takšne prikolice. So kakšne posebaj zahtevane mere? kje je boljše da je os, v sredini ali bolj zadaj, da je več teže na traktorju? Moram biti še na kaj posebaj pazljiv?
Hvala za nasvet in pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bobo1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 26.08. 2010, 21:52 Prispevkov: 1003 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: 16 Feb 2011 20:43 Naslov sporočila: |
|
|
Tonidom, moram te popraviti, nimam direktnih izkušenj, vendar sva takšno prikolico nameravala izdelati s svakom, ki pa se je žal nekaj kasneje ponesrečil z avtomobilom in preminil. Zakaj sva načrtovala zadnjo os od kombija, to je bil predlog mojega brata avtomehanika, ker se lahko pri zadnji osi uporabijo tudi zavorni bobni z mehanizmom vsaj od ročne zavore, kakšen spreten mojster pa bi tudi lahko izkoristil hidravliko in naredil hidravlične (vse je možno). Na enoosni prikolici, ki pa se je uporabljala pa so kolesa pod podom, kar dvigne prikolico (pod) toliko, da po klancih ni varna, ker ima visoko težišče. Drugače pa se os prikolice vstavi približno na drugi tretjini (upoštevajoč skupno dolžino prikolice od priklopa do zadka prikolice), tako da bi na traktor odpadlo približno tretjina teže prikolice, ostalo pa na os (zato je priporočljivo uporabiti os, ki ima kar veliko nosilnost) to v primeru, da ni zavor na prikolici, saj bi nosilnost bila možna samo nekje do 2toni, več pa bi že bilo nevarno brez izdelanih zavor. Ne pa pretiravati z dimenzijami, širina bi bila omejena s širino med kolesi, dolžina pa se naj priredi širini kesona (če bi bila širina npr. 1,4 m narediš dolžino nekje 2,5 do 3m z višino stranice do 70 cm plus poviški 30 - ampak poviški samo po ravnem). Nekje na takšne dimenzije sva takrat s svakom računala, pa se ni izšlo. Mogoče pa bo prišlo prav tebi. Veliko sreče z izdelavo in potem varne uporabe.
Lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Lenuh Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 22.06. 2007, 21:16 Prispevkov: 214 Kraj: okolica Litije
|
Objavljeno: 16 Feb 2011 21:08 Naslov sporočila: |
|
|
Naša prikolica ima za zadnjo os komplet difrencial z zavorami od stare lade. Po 15 letih uporabe ni bilo še nobenega loma. Ker pa kolesa od avtomobila niso visoka je tudi težišče precej nizko. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tomek26 Traktorist
Pridružen/-a: 28.12. 2009, 08:19 Prispevkov: 153 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: 16 Feb 2011 21:33 Naslov sporočila: |
|
|
jas pa imam os od golfa 2, pa mi je lani zlomilo ležaj. Smo naložli preveč drv
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
TheXPS Vajenec
Pridružen/-a: 17.03. 2010, 18:56 Prispevkov: 39
|
Objavljeno: 16 Feb 2011 21:53 Naslov sporočila: |
|
|
mi mamo od hrošča pa povem da to zdrži več ko tomek vleče
prikolca je pa čist nizka, osovina pa nekje na 2/3 dolžine
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tonidom Vajenec
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 16:59 Prispevkov: 33
|
Objavljeno: 16 Feb 2011 22:42 Naslov sporočila: prikolica |
|
|
Vidim, da ste sami mojstri v izdelovanju prikolic. Upam, da bo tudi meni uspelo. Bom upošteval vaše nasvete, ko se mi bo zataknilo, pa se bom zopet prosil za pomoč. Sedaj pa v lov na osevino, potem pa veselo na delo.
Vsem hvala za nasvete. lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tonidom Vajenec
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 16:59 Prispevkov: 33
|
Objavljeno: 16 Feb 2011 22:44 Naslov sporočila: prikolica |
|
|
Vidim, da ste sami mojstri v izdelovanju prikolic. Upam, da bo tudi meni uspelo. Bom upošteval vaše nasvete, ko se mi bo zataknilo, pa bom zopet prosil za pomoč. Sedaj pa v lov na osevino, potem pa veselo na delo.
Vsem hvala za nasvete. lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tonidom Vajenec
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 16:59 Prispevkov: 33
|
Objavljeno: 17 Feb 2011 00:19 Naslov sporočila: |
|
|
bobo1 je napisal/a: | Tonidom, moram te popraviti, nimam direktnih izkušenj, vendar sva takšno prikolico nameravala izdelati s svakom, ki pa se je žal nekaj kasneje ponesrečil z avtomobilom in preminil. Zakaj sva načrtovala zadnjo os od kombija, to je bil predlog mojega brata avtomehanika, ker se lahko pri zadnji osi uporabijo tudi zavorni bobni z mehanizmom vsaj od ročne zavore, kakšen spreten mojster pa bi tudi lahko izkoristil hidravliko in naredil hidravlične (vse je možno). Na enoosni prikolici, ki pa se je uporabljala pa so kolesa pod podom, kar dvigne prikolico (pod) toliko, da po klancih ni varna, ker ima visoko težišče. Drugače pa se os prikolice vstavi približno na drugi tretjini (upoštevajoč skupno dolžino prikolice od priklopa do zadka prikolice), tako da bi na traktor odpadlo približno tretjina teže prikolice, ostalo pa na os (zato je priporočljivo uporabiti os, ki ima kar veliko nosilnost) to v primeru, da ni zavor na prikolici, saj bi nosilnost bila možna samo nekje do 2toni, več pa bi že bilo nevarno brez izdelanih zavor. Ne pa pretiravati z dimenzijami, širina bi bila omejena s širino med kolesi, dolžina pa se naj priredi širini kesona (če bi bila širina npr. 1,4 m narediš dolžino nekje 2,5 do 3m z višino stranice do 70 cm plus poviški 30 - ampak poviški samo po ravnem). Nekje na takšne dimenzije sva takrat s svakom računala, pa se ni izšlo. Mogoče pa bo prišlo prav tebi. Veliko sreče z izdelavo in potem varne uporabe.
Lep pozdrav! |
Res hvala za te podatke, prišli mi bodo zelo prav. L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tonidom Vajenec
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 16:59 Prispevkov: 33
|
Objavljeno: 17 Feb 2011 17:53 Naslov sporočila: Zanimovo |
|
|
Lenuh je napisal/a: | Naša prikolica ima za zadnjo os komplet difrencial z zavorami od stare lade. Po 15 letih uporabe ni bilo še nobenega loma. Ker pa kolesa od avtomobila niso visoka je tudi težišče precej nizko. |
Ta ideja mi je zanimiva, samo ni prikolica pretežka zaradi diferenciala? Kako so narejene zavore na diferencial ? če lahko mi to malo bolj pdrobno opiši. L. P. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Lenuh Veteran traktor foruma
Pridružen/-a: 22.06. 2007, 21:16 Prispevkov: 214 Kraj: okolica Litije
|
Objavljeno: 17 Feb 2011 18:27 Naslov sporočila: |
|
|
Zgleda da sva se malo narobe razumela oziroma sm jaz malo čudno napisal . Difrencial nima nobene funkcije na prikolici, zavore so bobnaste. Ker pa ima lada zadnji pogon je na osi zraven še difrencial. Teža pa tudi ni problem ker to ni ravno velika stvar.
Evo ena slika za predstavo. (slika je simbolična)
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|